A nyelvi képzés már rövid távon megtérülő vállalati befektetés
Mindenki tudja, hogy nyelvtanulás hasznos, azonban ritkábban beszélünk arról, hogy a vállalatok számára miért éri meg nyelvi képzésekre időt és pénzt szánni, hogyan térül meg már rövid távon az emberi erőforrásba történő befektetés. Ebben a cikkben a vállalati nyelvi képzések előnyeit foglaltuk össze.
„A tanulás a legjobb befektetés!” – bizonyára mindenki unásig ismeri a mondást, gyerekkorunktól kezdve rengetegszer hallhattuk mindnyájan.
Felnőve talán lennének még ötleteink, hogy mit lehetne még mellé tenni, de a nyelvoktatásra biztosan tökéletesen érvényes maradt az állítás. Egyéni szinten a magabiztos nyelvtudás egyenlő a több lehetőséggel: jobb munkahelyet, magasabb bért jelent, esélyt egy határokat átlépő karrierútra vagy akár a külföldi munkavállalásra.
Ritkábban esik szó arról, hogy a vállalatok számára miért éri meg nyelvi képzésekre időt és pénzt szánni, hogyan térül meg már rövid távon az emberi erőforrásba történő befektetés.
Ebben a cikkben a vállalati nyelvi képzések előnyeit vesszük sorra a Juventus Language Group több mint három évtizedes, magyarországi nagy- és közepes vállalati ügyféltapasztalatai és nemzetközi, nagy mintás felmérések alapján.
Miért éri meg a vállalati nyelvi képzéseket választani?
A képzések, tréningek, oktatások szinte végtelen kínálattal csábítják a vállalati ügyfeleket, hogy elmélyítsék dolgozóik tudását, fejlesszék a képességeiket, új technikákat ismerjenek meg, vagy egy újabb eszközt vezessenek be.
Azonban csak kevés olyan sokoldalúan hasznosuló, gyorsan megtérülő és több készséget egyszerre fejlesztő képzés akad, mint a nyelvtudás fejlesztése.
Közhely, hogy a globális világban már nem a nyelvtudás előny, hanem a nyelvtudás hiánya a hátrány. Mindannyiunkkal megesett már, hogy sorban álláskor plusz várakozási időt jelentett az, hogy a pult túloldalán nem volt, aki szót értett volna az ügyféllel, hogy külön hívni kellett valakit, aki elintéz egy telefonbeszélgetést, vagy sikeresen tudja képviselni a vállalatot egy külföldi tárgyalás, konferencia, szakmai vásár során. Az elvesztegetett idő és a kényelmetlenségek mellett a tolmácsolásra, a szakfordítókra költött összegeket is szívesen megspórolná minden vállalatvezető.
A megfelelő nyelvi képességek hiánya a szervezetben komoly akadályt gördít a külföldi piacra lépés, határokat átlépő ügyfélszerzés, a partnerségek, és a nemzetközi terjeszkedés útjába, így nyilvánvaló akadálya a növekedésnek. Az sem ritka, hogy a növekedés kulcsa a különböző nemzetiségű munkatársak együttműködése akár hibrid csapatok, vagy nem magyar anyanyelvű dolgozók, vezetők bevonása révén. A szükséges nyelvi skilleket pedig leghatékonyabban nyelvórák, nyelvi tréningek támogatják.
A nyelvi képzés mint jövedelmező HR stratégia
A hibrid munkavégzés elterjedése, a regionális, globális piaci körülmények között a hatékony kommunikáció jelentősen hozzájárul a vállalat termelékenységéhez, adott esetben a versenyképességéhez is.
A jó prezentációs, tárgyalási képességek és maga a hatékony kommunikáció is jól fejleszthető képességek mind az anyanyelvünkön, mind idegen nyelveken.
Nap mint nap rengeteg kommunikációs helyzetben kell helyt állnunk: emailek, meetingek, telefonhívások, előadások, ügyfélkapcsolatok és így tovább. A HR ezen kommunikáció képességek fejlesztésével tudja elősegíteni a vállalat operatív folyamatainak eredményességét, hatékonyságát és a kifelé irányuló marketingkommunikációt és értékesítést egyaránt.
A vállalati szinten hatékony kommunikációt igénylő kihívások felértékelik nem csak a nyelvtudás, de a kommunikációs készségek, a rugalmas gondolkodás, és az együttműködési készség értékét is. A nyelvoktatás ebben is hasznos segítséget kínál: a nyelvi képzés a napi munkától eltérő csapatokat alakít ki, kulturális sokféleséget is átad a nyelvi ismeretekkel, emellett nyitottságot biztosít a változásra, motivál a folyamatos fejlődésre.
A nyelvtanulás előnyei a munkavállalók számára
Sok nagyvállalatnál nem csak munkáltatói elvárás a magabiztos nyelvtudás, amihez képzésekkel járul hozzá, de a munkavállalók részéről is jelentkező juttatási igény a nyelvtudást szinten tartó, fejlesztő munkahelyi nyelvi képzés.
Ez nem meglepő, hiszen egyéni szinten, a munkavállalók részéről is óriási lendületet jelent a magabiztos nyelvtudás és a munkahelyi kommunikációban szükséges képességek elsajátítása: az adott szakmában, munkakörben szükséges tudásanyag elsajátításához is elengedhetetlen a nyelvtudás, hiszen a szakkönyvek, szakmai publikációk mellett hatalmas mennyiségű online tartalom, ingyenes videó, blog, vlog, podcast és hírlevél segíti a szakmai fejlődést. Tovább lépve innen a nemzetközi konferenciákon, workshopokon és előadásokon nem csak a részvétel, az előadásra való képesség is hatalmas értéket képviselhet mind a munkatárs, mind az általa képviselt vállalat számára.
A nyelvi képzések mérhetően javítanak a munkavállalói elégedettségen és lojalitáson, és a vállalat számára hasznos munkaerő megtartási képességet is jelentenek. Csökkentik a fluktuációt és ennek költségvonzatait, és a legjobb, leginkább motivált szakemberek megtartásában nyújtott segítséggel hozzájárulhatnak a vállalat munkáltatói márkájának megerősítéséhez.
Milyen a jó vállalati nyelvoktatás?
Először is fontos a világos célkitűzés: egyértelműen határozzunk meg a munkatársak számára, hogy a nyelvi képzésben való részvétel és az elvárt haladás egyfajta követelmény velük szemben, vagy az előmenetelben segíti őket, netán valamilyen módon jutalmazott tevékenység, vagy ingyenes juttatás számukra.
A sikeres vállalati nyelvoktatási programok egyszerre rugalmasak, személyre szabottak, élményt és kikapcsolódást is kínálnak a hatékony, mérhető, napi munkában megmutatkozó tanulási eredmények mellett.
A Juventus Language Group ezt kínálja partnerei számára. Sok éves sikereink igazolják, hogy a szervezeti szintű nyelvtudás fejlesztése gyorsan és sokoldalúan megtérülő befektetés mind a vállalatok, mind a vezetői, és a beosztott munkatársi szinteken dolgozók számára egyaránt.
Bővebb tájékoztatásért keresse fel weboldalunkat, vagy írjon nekünk az [email protected] email címre.