logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Archívum
mobile logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
publikálva: 2024.09.08 - 10 hónapja
Kiss Ildikó

Stay interjúk: felkészült vezetők, erősebb szervezet

A ’stay interview’ egy olyan beszélgetés a munkavállalóval, amelynek célja megérteni, miért maradnak a cégnél, és mi motiválja őket hosszú távon, ez jó hatással van munkavállalói elkötelezettségre, a teljesítményre. Így csökken a fluktuáció és növekszik a munkahelyi elégedettség. A HR felelőssége, hogy elültesse ezt a vezetői gyakorlatot a kultúrában és eszközöket, támogatást adjon a vezetőknek a gördülékeny véghezvitelhez. The Predictive Index 2019-es felmérése szerint a vezetők 47%-a nem érzi magát magabiztosnak a hatékony kommunikációban, ezért az ilyen jellegű beszélgetések gyakran elmaradnak vagy nagyon rövidek. Támogatásként, a cikkben útmutatót adok a stay interjúk sikeres levezetéséhez.

Miért érdemes bevezetni a stay interjúkat?

  • Javítja az elköteleződést és a munkavállalói elégedettséget
  • Segít megelőzni a fluktuációt azáltal, hogy a vezetők proaktívan kezelik a problémákat
  • Lehetőséget ad a bizalomépítésre és a karrierfejlesztés támogatására

Ki vezesse ezeket a beszélgetéseket?

A stay interjúkat a közvetlen vezetők végezzék. Azért fontos, hogy ezek az interjúk ne a HR-osztály általános beszélgetései legyenek, hanem a munkavállalók közvetlen vezetői vezessék le őket, mert így közvetlenebb és őszintébb párbeszéd alakulhat ki. A közvetlen vezetők jobban megismerhetik csapatuk tagjait, és gyakorlati lépéseket tehetnek az elégedettség és elköteleződés növelésére.

HR szerepe a ’stay interview’-k bevezetésében

Több tanulmány is alátámasztja, hogy ha vezetők többet kommunikálnak a beosztottjaikkal, az remek hatással van ez a munkavállalói elégedettségre, teljesítményre és a munkahelyi kultúrára.

A Gallup kutatása szerint a rendszeres kommunikáció a vezetőkkel akár háromszorosára növelheti a munkavállalói elkötelezettséget, és a napi vagy heti megbeszélések jelentősen javítják az elégedettséget.

Egy HBR tanulmány szerint a vezetők, akik heti 6 órát kommunikálnak beosztottjaikkal, javítják a csapat teljesítményét és elkötelezettségét, míg azok, akik kevesebb mint egy órát töltenek erre, gyengébb eredményeket érnek el.

A Deloitte jelentése szerint a vállalatok 72%-a szerint a rendszeres és nyílt kommunikáció kulcsfontosságú a vállalati kultúra fejlesztéséhez, és a gyakori visszajelzést alkalmazó szervezetek magasabb elégedettséget és alacsonyabb fluktuációt érnek el.

Ezt tedd HR munkatársként a stay interjúk bevezetése érdekében

Mutasd meg az előnyöket és az eredményeket!

Ismertesd a vezetőkkel, hogy a stay interjúk milyen hatással lehetnek a munkavállalói elégedettségre, elkötelezettségre, és a fluktuáció csökkentésére. Például, ha csökkent a távozások száma vagy javult a csapat teljesítménye egy másik szervezeti egységnél, oszdmeg ezeket az eredményeket. Az adatokkal alátámasztott előnyök sokkal meggyőzőbbek lehetnek.

Képezd a vezetőket és biztosíts útmutatást!

Szervezz tréninget vagy workshopot, ahol a vezetők megtanulhatják, hogyan tartsanak hatékony stay interjúkat. Biztosítsd számukra kérdéssorokat, példákat és technikákat, amelyek segítik őket a konstruktív beszélgetés lebonyolításában.

Tedd részévé a vezetői teljesítményértékelésnek!

Beépíthetjük a stay interjúk megtartását a vezetők teljesítményértékelési rendszerébe. Például a vezetők teljesítményét a munkavállalói elégedettség vagy elkötelezettség javulása alapján is mérhetjük, amit ezek az interjúk segíthetnek elérni.

Emeld ki a bizalom és a kapcsolatépítés fontosságát

Hangsúlyozd, hogy a stay interjúk nem csupán HR-feladatok, hanem lehetőséget nyújtanak a vezetőknek, hogy szorosabb kapcsolatot építsenek ki csapatukkal. Ez hosszú távon segíti a csapatszellem erősítését és a közvetlen visszajelzések megértését.

Egyszerűsítsd és tedd a folyamatot könnyen követhetővé

Készíts egyszerű, könnyen követhető sablonokat és útmutatókat, amelyek segítenek a vezetőknek a stay interjúk lebonyolításában. Ha a folyamat világos és jól strukturált, a vezetők kevésbé érzik majd terhesnek vagy időigényesnek.

Tegyél róla, hogy az eredmények ne maradjanak figyelmen kívül

Fontos, hogy a stay interjúk eredményeit felhasználjuk és látható változásokat generáljunk belőlük. Ha a vezetők azt látják, hogy a visszajelzések alapján valódi fejlesztések történnek, akkor jobban érzik majd az interjúk értelmét és hasznát.

Pozitív példák megosztása

Oszd meg pozitív visszajelzéseket olyan vezetőktől, akik már megtartottak stay interjúkat és tapasztalták a pozitív hatásokat. Az ilyen példák segíthetnek más vezetőket is inspirálni arra, hogy részt vegyenek a folyamatban.

Ezekkel a módszerekkel a vezetők jobban megérthetik a stay interjúk jelentőségét és értékét, ami növeli a motivációjukat arra, hogy rendszeresen alkalmazzák őket.

 

A következő területekre érdemes fókuszálni a stay interjú során

Munkahelyi elégedettség: Kérdezz rá, hogy a munkavállaló mennyire elégedett a jelenlegi szerepkörével, feladataival, és mi az, amit szeret vagy nem szeret a munkájában.

Karrierfejlődés és lehetőségek: Beszéljétek meg a munkavállaló jövőbeli céljait, és hogy a vállalat milyen lehetőségeket kínálhat a fejlődéshez és előrelépéshez.

Vezetői támogatás: Kérdezz rá, mennyire érzi magát támogatva a vezetők és a csapat részéről, és van-e olyan terület, ahol több iránymutatásra vagy segítségre lenne szüksége.

Munkahelyi kapcsolatok: Beszélgessetek arról, hogyan érzi magát a csapatban, és milyen a munkatársakkal való kapcsolata. Fontos a jó csapatdinamika és együttműködés.

Motiváció és kihívások: Tudd meg, mi motiválja a munkavállalót, és milyen kihívásokkal néz szembe, amelyek hatással lehetnek az elköteleződésére és teljesítményére.

Visszajelzések és javaslatok: Adj lehetőséget a munkavállalónak, hogy visszajelzést adjon a vállalat működéséről és javaslatokat tegyen a javításokra.

 

Ezekkel a kérdésekkel a vezetők jobban megérthetik, mi tartja a munkavállalókat a cégnél, és hogyan javíthatják az elégedettségüket és elköteleződésüket.

Az ilyen interjúk bevezetése egyszerű lépés a pozitív munkahelyi kultúra kialakítása felé és z erősebb szervezetek felé.

Címkék:
Kiss Ildikó

A szerző a The Predictive Index magyarországi partnere, a bostoni központú menedzsment tanácsadó vállalat hazai képviseletét ellátó Foresight Solutions Kft. ügyvezető igazgatója. A magatartástudományi alapokon nyugvó viselkedési-, kognitív-, munkaköri- és csapatdinamikai felmérések képezik kiemelt szakterületét. Támogatásával a Predictive Index munkavállalói készség- és kompetenciaértékelő rendszerét sikeresen vezették be a pénzügyi- és szolgáltató szektor, a gyártóipar, a kis- és nagykereskedelem legnagyobb magyar és multinacionális vállalatai, több intézmény és a kkv-szektor számos szereplője.

A szerző összes bejegyzése
Bejegyzések, amik még érdekelhetnek
2025-06-17 08:00:00
Melyek a teljesítménybér legfontosabb tudnivalói?
2025-06-16 12:39:24
KvantHumanisztika Kurzus 1
2025-06-16 09:01:37
Sorozatgyilkos a vezetői karrierben: a mikromenedzsment
Kiss Ildikó⎮Predictive Index

Viselkedéstudományi alapokon nyugvó készség- és kompetencia felmérő platformunkkal, képzésekkel, workshopokkal és coaching szakértelemmel támogatjuk a magyar vállalatvezetőket és HR szakembereket abban, hogy innovatív HR megoldások és tudatosan felépített people menedzsment segítségével kihozhassák a maximális üzleti teljesítményt munkatársaikból, vállalatukból, és a legjobb munkahellyé tegyék cégüket. Kommunikációs anyagaink - legyen szó erről a blogról, social media felületeinkről vagy egyéb médiamegjelenéseinkről - egyaránt azt szolgálják, hogy szakmai inspirációval, ismeretterjesztéssel és motiváló gondolatokkal segítsük ügyfeleinket céljaik elérésében.

A blog összes bejegyzése
Hirdetés
A szerkesztő ajánlja
  • 2024-04-02 16:03:10 | Kaló István

    Informatikusok Magyarországon: Alkalmazott vagy Vállalkozó? - Fókuszban az IT Contracting

Cimkefelhő
hr coaching álláskeresés karrier e-learning vezetés motiváció munkavállaló állásinterjú vezető munkáltató toborzas állás elearning Kocsis és Szabó Ügyvédi Iroda önéletrajz Scotwork tárgyalás Munka Törvénykönyve tárgyalástechnika stressz munka coach Linkedin Dr. Kocsis Ildikó képzés felmondás kiválasztás scotwork szervezetfejlesztés vezetőfejlesztés változás érthető jog tippek online tanulás profitárgyaló szabadság tanulás siker tárgyalásikészség-fejlesztás önismeret
Widget Image

Főszerkesztő: Karácsony Zoltán

E-mail : zoltan.karacsony kukac hrportal.hu

Felelős kiadó: Markovics András

A HR Blog.hu kiadója a HR Portal.hu

A szerkesztőség címe: 1135 Budapest, Petneházy u. 55. I./7.

Telefon: +36 (1) 781 75 96

Gépház

Blogger bejelentkezés

Blogger regisztráció

Adatvédelem

Kiadónk további kiadványai

hrportal.hu

munkaugyi.hu

hrclub.hu

allasportal.hu

edenkert.hu

haziallat.hu