logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Archívum
mobile logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
publikálva: 2021.04.13 - 4 éve
Szucs Laszlo

Így adj gázfröccsöt a weboldalad sikeréhez, a nagy webes KKV kutatás (még minket is meglepő) 3 mondása

Az interneten a bevétel a weboldalon születik meg vagy ég el. Szeretem ezt a mondást. Ezzel szoktam a weboldal szerepét megfogalmazni a cégeknek, akik manapság digitális világ bonyolult útvesztőjében érezhetik magukat. A weboldal viszont semmit sem ér, ha nincs rajta elegendő látogatód. Mi kell az online siker egyik elengedhetetlen tényezőjéhez, a nagy látogató számhoz?

  1. A weboldal mögötti legmodernebb technológia? 
  2. Az, ha folyamatosan tartalmakat publikálok? 
  3. Számítanak a más weboldalakról ránk mutató hivatkozások?
  4. És egyébként is, Zuckerberg vagy Bezos a király? 

 

Spoiler alert: ez utóbbi sajnos nem derül ki a kutatásunkból, viszont a többire 500 hazai KKV cég példája és adatai adnak választ.

A parttalan hitvitákba torkolló fejlesztői beszélgetések, marakodó marketingesek és anyu KATA-jával maszekoló (de passzív jövedelemről jövendölő) webes megmondóemberek időigényes interjúztatása helyett megnéztük tehát, hogy 2021 áprilisában a magyar gazdaság motorját adó KKV cégek internetes jelenlétéről mit regélnek az adatok és mi az a 3 mondás, ami Téged is az internetes üzleti céljaid felé repít majd (anélkül, hogy szintén végignéznéd és elemeznéd a KKV weboldalakat 50 óra alatt).

 

A nagy KKV webes kutatásról

Magyarország top 500 KKV cégének weboldalát elemeztük ki és arra voltunk kíváncsiak, hogy a gazdaság motorjának teljesítményét mennyire támogatja a webes jelenlétük. A cégeket a TOP 100 KKV kiadvány legutóbbi 500 díjazottja alapján választottuk ki. 

Ide a bekerülő 13 200 cégnek már önmagában is jár a dícséret, hiszen az alábbi feltételeknek kellett megfelelniük: 

  Éves forgalma meghaladja a 250 M Ft-ot

  Minimum 10 főt foglalkoztat

  Eredménye az elmúlt években pozitív

  Minimum 51% magyar tulajdonban van

 

A legjobb 500-nak meg a konfettieső is, hiszen igazi példaképekről beszélünk. 

 

A kutatás során megnéztük, hogy 

  1. a cégek weboldalai milyen technológiával készültek?

  2. a Google mennyi organikus forgalmat visz nekik?

  3. mennyi más weboldal hivatkozik rájuk?

  4. Mennyinek van blogja?

  5. Mennyinek van hírlevele?

 

1. A weboldal mögötti technológia önmagában nem garantál semmit

Első gondolatom az volt, hogy az informatikus kollégáim ettől dobnak egy hátast. Dobtak. Ez van. Nincs egyértelmű összefüggés aközött, hogy egy weboldal milyen technológiával készül és hogy mennyire sikeres (amennyiben a sikert a látogatószáma vagy ennek bármilyen következménye szempontjából mérjük, márpedig a konverzió, bevétel és a profit erről a sikerokozótól masszívan függenek).

Chart
 

           

Az 500 cégből 52-nek van 1000 feletti organikus látogatószáma (ingyen jönnek a Google-ből). A top organikus forgalommal rendelkező weboldalak közül 53% egyedi megoldás, 35% wordpress és 5% Joomla. Van még itt Drupal, Presta. Tehát a csúcsra többféle műszaki háttér vezethet. Azért vannak zsákutcák, amit fair playből nem szokás említeni (de azért ne WIX-ezzetek). 

A weboldal készítés tudnivalók elolvasával rengeteget spórolhatsz már a projekt előtt is.

 

2. A tartalom a király

Ezt a mondást már nagyon unom, hiszen ez a televíziózásból kölcsönzött szlogen korábban még  frappánsnak hatott, viszont ma már kimondottan elcsépelt. A kutatás számai viszont sokkal üdítőbbé és frissebbé teszik ezt a mondást. Hiszen a “királyság” fokát is megadják, hiszen egy jó edukációs jellegű bloggal rendelkező weboldal 7x több látogatót vonz be. Király következtetés, nem?

Chart
 

3. És a hivatkozások a királynő

Steve Jobs azt mondta, hogy

a nagy művészek alkotnak, de az igazán nagyok lopnak.

Ő ezt a mondását Picasso-tól lopta, aki sanszosan szintén mástól kölcsönözte ezt. Ha már informatika, akkor a Google az Apple-től inspirálódva megalkotta az Androidot, de még előtte az akadémiai kutatói életből kölcsönözve elkészítette a masszív sikerének egyik kulcstényezőjét (és a mai napig egyik top kulcsszó rangsorolási szempontot), a hivatkozásokat. Az internetes siker kulcstényezője, hogy mennyi másik weboldal ajánlja a weboldaladat.

Chart
 

Elmondható, hogy az áhított 10 000 feletti organikus látogató számmal rendelkező weboldalak klubjába a belépő a weboldalunkra más weboldalakról mutató 100+ hivatkozás. Ugyanakkor ez még önmagában nem garantálja a magas látogatószámot.

 

Epilógus

Nem minden weboldal született egyenlőnek, de sanszosan nem is a technológiai kaszt határozza meg majd a sorsát (üzleti eredmény szempontból). Hanem a tartalom és a weboldalra mutató hivatkozások, amelyek majd a Google találatok tetejére katapultálják a weboldalad. Ezt a gondolatot pedig kérlek lopd el, hiszen a kutatásra szánt időnk töredékéből a fentiekkel már csörögni fog a kassza.

A teljes webes KKV kutatásunkat se hagyd ki.

A Moonshot üzleti eredmények elérésére reszelt weboldalakat készít és a vállalatok inboxát internetes érdeklődők leveleivel tölti meg. Leveszi az IT és az online marketing terhét a válladról. Biztosítjuk a vállalatodnak az új ügyfelekkel a friss vért a működéshez. A jövőbeli túlélést.

Címkék:
Szucs Laszlo

Az IBM, Antenna Hungária informatikai projektjeiben először távközlésinformatikusként, majd vezetőként volt szerencsém megalapozni a szakmai tudásomat. Manapság már a saját cégemmel, a Moonshot Kft-vel, segítünk vállalati ügyfeleinknek a webes világban weboldalak készítésével, keresőoptimalizálással és mindennel, ami az online sikerhez kell.

A szerző összes bejegyzése
Bejegyzések, amik még érdekelhetnek
2025-06-24 11:27:01
Kreatív életbiztosítás – erről hallottál már?
2025-06-17 08:00:00
Melyek a teljesítménybér legfontosabb tudnivalói?
2025-06-16 12:39:24
KvantHumanisztika Kurzus 1
Moonshot

Az 1969-es holdra szállás az emberiség legnagyobb eddigi projektje volt. Manapság sok cég életében a legnagyobb projektek az informatikai fejlesztésekből kerülnek ki. A blog ezeket a projekteket és a biztosításukhoz szükséges szerepeket, valamint eszközöket ismerteti.

A blog összes bejegyzése
Hirdetés
A szerkesztő ajánlja
  • 2024-04-02 16:03:10 | Kaló István

    Informatikusok Magyarországon: Alkalmazott vagy Vállalkozó? - Fókuszban az IT Contracting

Cimkefelhő
hr coaching álláskeresés karrier e-learning vezetés motiváció munkavállaló állásinterjú vezető munkáltató toborzas állás elearning Kocsis és Szabó Ügyvédi Iroda önéletrajz Scotwork tárgyalás Munka Törvénykönyve tárgyalástechnika stressz munka coach Linkedin Dr. Kocsis Ildikó felmondás képzés scotwork kiválasztás szervezetfejlesztés vezetőfejlesztés változás érthető jog tippek online tanulás tanulás szabadság profitárgyaló tárgyalásikészség-fejlesztás önismeret siker
Widget Image

Főszerkesztő: Karácsony Zoltán

E-mail : zoltan.karacsony kukac hrportal.hu

Felelős kiadó: Markovics András

A HR Blog.hu kiadója a HR Portal.hu

A szerkesztőség címe: 1135 Budapest, Petneházy u. 55. I./7.

Telefon: +36 (1) 781 75 96

Gépház

Blogger bejelentkezés

Blogger regisztráció

Adatvédelem

Kiadónk további kiadványai

hrportal.hu

munkaugyi.hu

hrclub.hu

allasportal.hu

edenkert.hu

haziallat.hu