Így adj gázfröccsöt a weboldalad sikeréhez, a nagy webes KKV kutatás (még minket is meglepő) 3 mondása
Az interneten a bevétel a weboldalon születik meg vagy ég el. Szeretem ezt a mondást. Ezzel szoktam a weboldal szerepét megfogalmazni a cégeknek, akik manapság digitális világ bonyolult útvesztőjében érezhetik magukat.
A weboldal viszont semmit sem ér, ha nincs rajta elegendő látogatód. Mi kell az online siker egyik elengedhetetlen tényezőjéhez, a nagy látogató számhoz?
- A weboldal mögötti legmodernebb technológia?
- Az, ha folyamatosan tartalmakat publikálok?
- Számítanak a más weboldalakról ránk mutató hivatkozások?
- És egyébként is, Zuckerberg vagy Bezos a király?
Spoiler alert: ez utóbbi sajnos nem derül ki a kutatásunkból, viszont a többire 500 hazai KKV cég példája és adatai adnak választ.
A parttalan hitvitákba torkolló fejlesztői beszélgetések, marakodó marketingesek és anyu KATA-jával maszekoló (de passzív jövedelemről jövendölő) webes megmondóemberek időigényes interjúztatása helyett megnéztük tehát, hogy 2021 áprilisában a magyar gazdaság motorját adó KKV cégek internetes jelenlétéről mit regélnek az adatok és mi az a 3 mondás, ami Téged is az internetes üzleti céljaid felé repít majd (anélkül, hogy szintén végignéznéd és elemeznéd a KKV weboldalakat 50 óra alatt).
A nagy KKV webes kutatásról
Magyarország top 500 KKV cégének weboldalát elemeztük ki és arra voltunk kíváncsiak, hogy a gazdaság motorjának teljesítményét mennyire támogatja a webes jelenlétük. A cégeket a TOP 100 KKV kiadvány legutóbbi 500 díjazottja alapján választottuk ki.
Ide a bekerülő 13 200 cégnek már önmagában is jár a dícséret, hiszen az alábbi feltételeknek kellett megfelelniük:
Éves forgalma meghaladja a 250 M Ft-ot
Minimum 10 főt foglalkoztat
Eredménye az elmúlt években pozitív
Minimum 51% magyar tulajdonban van
A legjobb 500-nak meg a konfettieső is, hiszen igazi példaképekről beszélünk.
A kutatás során megnéztük, hogy
-
a cégek weboldalai milyen technológiával készültek?
-
a Google mennyi organikus forgalmat visz nekik?
-
mennyi más weboldal hivatkozik rájuk?
-
Mennyinek van blogja?
-
Mennyinek van hírlevele?
1. A weboldal mögötti technológia önmagában nem garantál semmit
Első gondolatom az volt, hogy az informatikus kollégáim ettől dobnak egy hátast. Dobtak. Ez van. Nincs egyértelmű összefüggés aközött, hogy egy weboldal milyen technológiával készül és hogy mennyire sikeres (amennyiben a sikert a látogatószáma vagy ennek bármilyen következménye szempontjából mérjük, márpedig a konverzió, bevétel és a profit erről a sikerokozótól masszívan függenek).
Az 500 cégből 52-nek van 1000 feletti organikus látogatószáma (ingyen jönnek a Google-ből). A top organikus forgalommal rendelkező weboldalak közül 53% egyedi megoldás, 35% wordpress és 5% Joomla. Van még itt Drupal, Presta. Tehát a csúcsra többféle műszaki háttér vezethet. Azért vannak zsákutcák, amit fair playből nem szokás említeni (de azért ne WIX-ezzetek).
A weboldal készítés tudnivalók elolvasával rengeteget spórolhatsz már a projekt előtt is.
2. A tartalom a király
Ezt a mondást már nagyon unom, hiszen ez a televíziózásból kölcsönzött szlogen korábban még frappánsnak hatott, viszont ma már kimondottan elcsépelt. A kutatás számai viszont sokkal üdítőbbé és frissebbé teszik ezt a mondást. Hiszen a “királyság” fokát is megadják, hiszen egy jó edukációs jellegű bloggal rendelkező weboldal 7x több látogatót vonz be. Király következtetés, nem?
3. És a hivatkozások a királynő
Steve Jobs azt mondta, hogy
a nagy művészek alkotnak, de az igazán nagyok lopnak.
Ő ezt a mondását Picasso-tól lopta, aki sanszosan szintén mástól kölcsönözte ezt. Ha már informatika, akkor a Google az Apple-től inspirálódva megalkotta az Androidot, de még előtte az akadémiai kutatói életből kölcsönözve elkészítette a masszív sikerének egyik kulcstényezőjét (és a mai napig egyik top kulcsszó rangsorolási szempontot), a hivatkozásokat. Az internetes siker kulcstényezője, hogy mennyi másik weboldal ajánlja a weboldaladat.
Elmondható, hogy az áhított 10 000 feletti organikus látogató számmal rendelkező weboldalak klubjába a belépő a weboldalunkra más weboldalakról mutató 100+ hivatkozás. Ugyanakkor ez még önmagában nem garantálja a magas látogatószámot.
Epilógus
Nem minden weboldal született egyenlőnek, de sanszosan nem is a technológiai kaszt határozza meg majd a sorsát (üzleti eredmény szempontból). Hanem a tartalom és a weboldalra mutató hivatkozások, amelyek majd a Google találatok tetejére katapultálják a weboldalad. Ezt a gondolatot pedig kérlek lopd el, hiszen a kutatásra szánt időnk töredékéből a fentiekkel már csörögni fog a kassza.
A teljes webes KKV kutatásunkat se hagyd ki.
A Moonshot üzleti eredmények elérésére reszelt weboldalakat készít és a vállalatok inboxát internetes érdeklődők leveleivel tölti meg. Leveszi az IT és az online marketing terhét a válladról. Biztosítjuk a vállalatodnak az új ügyfelekkel a friss vért a működéshez. A jövőbeli túlélést.