logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Archívum
mobile logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
publikálva: 2016.04.13 - 9 éve
Nardai Brigitta

Neked mi az üzleti stratégiád, kék vagy vörös?

Április 6-án újra telt házzal indult az inspiratív címmel meghirdetett előadásunk: Neked mi az üzleti stratégiád, kék vagy vörös? a Kaptárban.

Április 6-án újra telt házzal indult az inspiratív címmel meghirdetett előadásunk: Neked mi az üzleti stratégiád, kék vagy vörös? a Kaptárban.  Erről készítettünk rövid beszámolót.Krisztina2_768p

Kincses Krisztina, üzleti coach szemléletes példákon keresztül kitekintett különböző iparágakra, ahol piaci szereplők új perspektívával közelítették meg saját piacukat és kék óceánt hoztak létre saját tevékenységükkel.

A történetek között szerepelt a Cirque du Soleil, dél-amerikai cirkusz stratégiája, a NetJets légitársaság példája, valamint a Casella Wines, ausztrál borászat is.

Ami közös bennük, hogy újragondolták az iparág jellemzőit, valamint a fogyasztók értékeit és újradefiniálták a piacot, ezzel új keresletet teremtettek.

Izgalmas szimbólumok rejtőzködnek a „kék” és „vörös” óceán jelzői mögött. A kék szín szimbolizálja a kiaknázatlan piacot, olyan teret, ami még meghódítatlan, tiszta kék; ezzel szemben a vörös óceán a véres harcot jelentő piacot, ahol a piaci szereplők cápák módjára birkóznak a konkurenciával.

Hallhattunk arról a stratégiai elvről, hogy a kék óceán tulajdonosa megengedheti magának a diverzifikációt és alacsony költségeket párhuzamosan, hiszen nem kell kompromisszumokat kötnie a saját piacán, ahol valódi érték innovációt hozott létre.

Az előadás második része egy diagnosztikai eszközt mutatott be, a stratégiai táblát, melynek segítségével megállapítható a verseny aktuális állapota adott piacon. Mindehhez nem kell mást tenni, mint meghatározni, hogy milyen fogyasztói/ügyfél értékek mozgatják a piacot.

KÉKVAGYItt elindult az interaktív munka 3 csoportban, 2 coach csoport és 1 csoport különböző szakmából csatlakozó résztvevőkkel. Mindenki azon dolgozott - először egymástól függetlenül-, hogy meghatározza a legjellemzőbb 7-8 tényezőt, amely a coaching piacot befolyásolja.

Érdekes volt látni a flipcharton az eredményeket csoportonként. Olyan értékek hangzottak el, mint hitelesség, bizalom, tapasztalat, személyre szabhatóság, stb.

A tényezők mentén Krisztina megmutatta azt a módszertant, hogy az egyes tényezők mentén az iparág átlagának segítségével hogyan rajzolható fel a stratégiai tábla.

Hogy jön ez a coachinghoz?

A rendezvény végén Krisztina leleplezte, hogy a Kék óceán stratégi​a módszertana​ inspirá​lta a CoachCard.hu fejlesztő coaching kártyák​at​ is, melyeket ő hívott életre. Be is mutatta, hogy a vizuális fejlesztő kártyák piacának hogy néz ki a stratégiai táblája, megemlítve, hogy a CoachCardnál új értékként megjelent a játékosság, egyediség, személyre szabhatóság, valamint az ajándék funkció.

A CoachCard kártyák egyedülálló, fejlesztési modelleket tartalmazó kártyák, melyek a vizuális hatásnak és a színek és szavak erejének köszönhetően érzéseket és gondolatokat ébresztenek az emberekben, mely ​támogatja a két ​agyfélteké​s tanulást, segítve a felismerést és hatékonyabb bevésődést.

A résztvevők nem mentek üres kézzel haza, az előadás alatt saját magukra testre szabott munkalaphoz további instrukciókat kaptak az otthoni munkára, hogy eltöprengjenek rajta, hogy mi jelenthet kék óceánt a saját piacukon.

Kincses Krisztina

Címkék:
Nardai Brigitta

Elkötelezett híve vagyok annak, hogy visszaadjak, továbbá szenvedélyem a közösségépítés, ezért létrehoztam ezt a nonprofit közösséget, ahol projektek keretében támogatunk a coaching eszközével.

A szerző összes bejegyzése
Bejegyzések, amik még érdekelhetnek
2025-06-26 11:21:13
Haladékot kapnak a cégek az ESG követelések teljesítésére
2025-06-24 11:27:01
Kreatív életbiztosítás – erről hallottál már?
2025-06-17 08:00:00
Melyek a teljesítménybér legfontosabb tudnivalói?
Morning Coaching Budapest

A Morning Coaching Budapest egy támogató közösség, aminek célja projektek keretében támogatni intézményeket, szervezeteket. Legfőbb célunk, hogy visszaadjunk a közös egészbe és szaktudásunkkal támogassuk a projektek résztvevőit.

A blog összes bejegyzése
Hirdetés
A szerkesztő ajánlja
  • 2024-04-02 16:03:10 | Kaló István

    Informatikusok Magyarországon: Alkalmazott vagy Vállalkozó? - Fókuszban az IT Contracting

Cimkefelhő
hr coaching álláskeresés karrier e-learning vezetés motiváció munkavállaló állásinterjú vezető munkáltató toborzas állás elearning Kocsis és Szabó Ügyvédi Iroda önéletrajz Scotwork tárgyalás Munka Törvénykönyve tárgyalástechnika stressz munka coach Linkedin Dr. Kocsis Ildikó felmondás képzés kiválasztás scotwork szervezetfejlesztés vezetőfejlesztés változás érthető jog tippek online tanulás tanulás profitárgyaló szabadság siker tárgyalásikészség-fejlesztás önismeret
Widget Image

Főszerkesztő: Karácsony Zoltán

E-mail : zoltan.karacsony kukac hrportal.hu

Felelős kiadó: Markovics András

A HR Blog.hu kiadója a HR Portal.hu

A szerkesztőség címe: 1135 Budapest, Petneházy u. 55. I./7.

Telefon: +36 (1) 781 75 96

Gépház

Blogger bejelentkezés

Blogger regisztráció

Adatvédelem

Kiadónk további kiadványai

hrportal.hu

munkaugyi.hu

hrclub.hu

allasportal.hu

edenkert.hu

haziallat.hu