Rugalmatlan (munka)társ kerestetik!
(Munka)társat keresek - avagy ki hív randira, ha titkolod a korod?
A munkaerőpiac nehézségeiről szóló újabb cikk olvasására kár lenne egy percet is szánni. Kivéve, ha olyan vállalat hirdet, ahol a teljesítményt nem a dolgozó irodai székhez láncolt perceinek számában mérik…
Ismersz valakit, akinek sikerült online csatornán keresztül tartós párkapcsolatra lelnie? És olyat is tudsz, akinek ez úgy jött össze, hogy eltitkolta a korát? Pedig ez az egyik legfontosabb szűrési szempont…
Az ügynökségi és vállalati recruiterek (felvételiztetők) visszajelzései alapján az irodai pozícióra jelentkezők esetében ma három jelöltből kettő megkérdezi, hogy lehet-e home office-ban dolgozni, és ha igen, hetente hány napot.
Szóval a kérdés majdnem olyan jelentőségű, mint társkereséskor a másik életkora. Viszont a jelentkezők ezzel kapcsolatban információhoz leghamarabb az interjún jutnak. Kinek jó, hogy ez titok?
Érdemes lenne kiszámolni, mennyi fölöslegesen elköltött forintot jelent, ha olyan valaki megy végig a kiválasztási folyamaton, aki biztosan nem fogadja el a pozíciót a számára nem megfelelő rugalmatlan körülmények miatt.
Márpedig nem üres frázis, hogy a fizetési szint mellett a munkakörülmények egyre nagyobb súllyal nyomnak a latba, ha valaki állást váltana.
És aki megszokta, hogy hetente 3 napot otthonról dolgozhat, már csak nagy kényszer hatása alatt vállalna munkát olyan cégnél, ahol fix munkaidőben az irodában kell tartózkodni. Vajon hányan lépnek vissza és választanak másik céget a kiválasztási folyamat második felében, csak mert akkor derül ki számukra, hogy a cég nem biztosít kellő rugalmasságot?
A fentiekben persze arról az álomszerű állapotról beszélünk, amikor van jelentkező a meghirdetett állásra, mert ma már jelentkezőt sem egyszerű találni. Ha az álláshirdetésben szerepel, hogy Kecskemét a munkavégzés helye, esetleg Ceglédről, Kiskunfélegyházáról még kapunk jelentkezéseket: ilyen esetben az ingázás maximum másfél óra utazást jelent.
Vajon hogyan lehetne rávenni a szolnoki, dunaújvárosi, kiskunhalasi, dunaföldvári, vagy akár budapesti álláskeresőket, hogy egyáltalán elgondolkodjanak azon, hogy kecskeméti pozíciónkra pályázzanak?
Ez számukra napi 2-2,5 óra utazással járna…
Szerencsére az álláskeresők borzasztó racionálisan gondolkoznak, és ez sem más, mint egyszerű matematika.
Ha valaki napi másfél órát hajlandó utazni, az utazási idő számára maximum 7,5 órát jelent heti szinten. Ha viszont a hirdetésből tudja, hogy hetente két home office nappal tervezhet, napi kétórás utazási idő heti három napon még így is csak 6 óra utazást jelent hetente, ami összességében másfél órás időmegtakarítás. Válasszuk a legjobbat és ne kössünk kompromisszumot csak azért, mert a legjobb nem lakik az iroda harminc perces sugarában!
Tehát azzal, hogy nem kommunikáljuk az álláskeresők számára a rugalmas munkavégzés részleteit, nem kevesebbet kockáztatunk, mint azt, hogy jelentős számú jelölttől esünk el, mivel a földrajzi távolság miatt egyszerűen nem jelentkeznek az állásra; illetve időt és pénzt veszítünk olyan jelöltek szűrésével, akik számára a felvételi folyamat késői szakaszában derülnek csak ki olyan részletek, amelyek miatt végül nem választják cégünket.
A jelenlegi álláshirdetések csupán 1%-a tartalmaz információt a home office-ra vonatkozóan, ezért a rugalmasságot preferáló álláskeresők szinte egyáltalán nem tudják szűrni a számukra megfelelő hirdetéseket, így jellemzően csak lakóhelyük közelében keresgélnek.
Mit tegyünk?
|
Legyen sok nagy találkozás!
Tehát mostantól minden rugalmas álláskeresőt és -hirdetőt várunk a https://www.linkedin.com/groups/8725212/ csoportban!