logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Archívum
mobile logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
publikálva: 2019.05.22 - 6 éve
officeathome

Szupertitkos, csak HR vezetőknek!

Volt már olyan projekted, aminek mindenki örült? Akármilyen jó ötletnek tűnt, akármennyi melót tettél bele, valakinek biztos volt egy félmondata, de legalábbis egy grimasza – és akkor megbántad, hogy belekezdtél…

Most viszont van egy szupertitkos ötletünk, hogy Te lehess a sztár!

Miért örül a dolgozó?

Itt nem nagyon tudunk újat mondani. Mindannyian beleférünk a dolgozó kategóriába, és ha kicsit levesszük a HR-es vagy vezető vagy HR-es vezető kalapunkat, rögtön fel tudunk sorolni ezer érvet, amiért nagyon szeretnénk, ha nálunk is lenne home office – legalább heti 1-2 nap.

 

Olyat még soha nem láttunk, hogy a dolgozók tiltakoztak volna a home office bevezetése ellen, a legtöbb vállalatnál alulról jövő kezdeményezésként került bevezetésre. 

 

Vajon miért keresik, várják, kezdeményezik a munkavállalók a home office lehetőséget?

 A teljesség igénye nélkül, kizárólag dolgozói-alkalmazotti szemmel:

  • kevesebb időt töltök utazással
  • pénzt spórolok a kevesebb utazás miatt
  • kevesebb stressz ér akár az irodában, akár munkába járás közben
  • nyugodtabb a munka: kevesebb zaj, számomra megfelelő hőmérséklet, fényviszonyok, szóval kellemesebb munkakörülmények
  • ugyanazt a munkamennyiséget kevesebb idő alatt el tudom végezni, mert egyszerűbb a koncentráció
  • kényelmesebb ruhában dolgozhatok
  • el tudok intézni olyan feladatokat, amik csak pár percet vesznek igénybe, de kiszámíthatatlanságuk miatt szabadságot kellene kivennem (pl. várható kéményellenőrzés 12 és 14 óra között)
  • ez a lehetőség azt sugallja, hogy vezetőm megbízik bennem, ami nagyot dob a motivációmon

 

Miért örül a vezető?

Ahogy írtuk, a vezető is dolgozó, ő önmagában boldog attól, hogy számára is elérhető időnként az otthoni munkavégzés. De jó vezetőként csak akkor támogatja a lehetőséget, ha a home office valóban jó működik, és otthonról dolgozó kollegáikkal, főnökeikkel továbbra is zökkenőmentes a kommunikáció és az együttműködés.

Ilyenkor saját bőrén érzi, hogy

  • motivált csapatot könnyebb sikerre vezetni
  • javul az egyéni hatékonyság, ami a csapat teljesítményére is pozitív hatással van
  • nő a lojalitás, csökken a fluktuáció
  • nyitott pozíció esetén távolabbi városokban is érdemes hirdetni: ha nem kell minden nap bejárni az irodába, onnan is számíthatunk jelentkezőkre – nagyobb a merítés, nagyobb az esély a megfelelő jelölt megtalálására
  • a program kapcsán erősödő kommunikációs gyakorlatok hosszú távon jelentős költségcsökkentési tételek lehetnek
  • szemmel látható nagyságrendű lehet a munkaerőfelvétellel és betanítással járó költségek csökkentése is a kisebb fluktuációból kifolyólag.
  • zökkenőmentes működés: kevesebb betegszabadság
  • kiegyensúlyozottabb csapattagok, jobb csapatmunka

 

Miért örül a HR-es?

 A HR-es alapvetően örül, ha a dolgozó és a vezető is örül. Azonban ezen túl is vannak még pozitívumok, lássuk!

 

A home office program bevezetése tökéletesen illeszkedik a ma divatos HR trendekbe, például kiváló eleme az Employer branding programoknak. Ezen kívül kifejezetten előremutató kezdeményezés is: megfelel az Y és Z generáció számára fontos szempontoknak azzal, hogy általa a vállalatnak és a dolgozóknak is kisebb az „ökológiai lábnyoma”, azaz környezetvédelmi szempontból nagy előrelépést jelent.

 

Az IT fejlesztések hatását is maximalizálni lehet azzal, hogy a modern IT eszközök által elérhető új lehetőségeket biztosítjuk az alkalmazottak számára: például az otthoni munkavégzéshez elengedhetetlen videohívásokkal végre értelmet nyernek a korábban 90%-ban nem használt laptopokba beépített kamerák.

 

Miért jó tehát, ha velevágunk a home office program bevezetésébe? 

  • nemzetközi trendek mutatják, hogy a rugalmas munkavégzés a jövő
  • profi bevezetéssel mindenki számára pozitív eredményeket érünk el alacsony anyagi és időráfordítással
  • a program sikere mérhető: költségcsökkenés, dolgozói elégedettség növekedése, lojalitás erősödése, csökkenő fluktuáció, vállalat javuló megítélése a munkaerő-piacon
  • a bevezetésben nincs rizikó: létezik a home office program bevezetésére specializált szolgáltatás, így szakemberek támogatására bízhatjuk magunkat
  • az otthoni munkavégzés speciális készségeket igényel akár kommunikáció, akár időgazdálkodás, vagy remote csapatvezetés területén. Különálló tréning modulok és teljes home office tréning programok is elérhetőek több évtizedes nemzetközi tapasztalattal rendelkező szakemberektől - elméleti képzés helyett  azonnal alkalmazható gyakorlati tudás

Legyen a home office program bevezetése a következő nagy durranás!

Minimális befektetéssel profi bevezetés még az idén.

Ossza meg velünk terveit, tegye fel kérdéseit! Várjuk megkeresését!

 www.officeathome.net

Címkék:
officeathome

A szerző összes bejegyzése
Bejegyzések, amik még érdekelhetnek
2025-06-17 08:00:00
Melyek a teljesítménybér legfontosabb tudnivalói?
2025-06-16 12:39:24
KvantHumanisztika Kurzus 1
2025-06-16 09:01:37
Sorozatgyilkos a vezetői karrierben: a mikromenedzsment
OFFICE@HOME

Hatékony otthoni munkavégzés

A blog összes bejegyzése
Hirdetés
A szerkesztő ajánlja
  • 2024-04-02 16:03:10 | Kaló István

    Informatikusok Magyarországon: Alkalmazott vagy Vállalkozó? - Fókuszban az IT Contracting

Cimkefelhő
hr coaching álláskeresés karrier e-learning vezetés motiváció munkavállaló állásinterjú vezető munkáltató toborzas állás elearning Kocsis és Szabó Ügyvédi Iroda önéletrajz Scotwork tárgyalás Munka Törvénykönyve tárgyalástechnika stressz munka coach Dr. Kocsis Ildikó Linkedin felmondás képzés scotwork kiválasztás szervezetfejlesztés vezetőfejlesztés változás érthető jog tippek online tanulás tanulás profitárgyaló szabadság önismeret tárgyalásikészség-fejlesztás siker
Widget Image

Főszerkesztő: Karácsony Zoltán

E-mail : zoltan.karacsony kukac hrportal.hu

Felelős kiadó: Markovics András

A HR Blog.hu kiadója a HR Portal.hu

A szerkesztőség címe: 1135 Budapest, Petneházy u. 55. I./7.

Telefon: +36 (1) 781 75 96

Gépház

Blogger bejelentkezés

Blogger regisztráció

Adatvédelem

Kiadónk további kiadványai

hrportal.hu

munkaugyi.hu

hrclub.hu

allasportal.hu

edenkert.hu

haziallat.hu