Blogger bejelentkezés
logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Archívum
mobile logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
publikálva: 2020.05.21 - 12 hónapja
Dr. Zsuffa Ákos

Rugalmassá tehet minket az állandósuló Home Office?

Nemrég robbant a hír, hogy a Twitter örökös Home Office-t kínál a munkatársainak. Ez körülbelül 4000 embert érint. Két- három hónappal ezelőtt ilyenre gondolni se mertünk volna. Az otthonról dolgozás vagy a négy napos munkahét már régóta téma a világban, mégis nagyon lassú volt a megvalósításra való hajlandóság. A járványhelyzet azonban mindent megváltoztatott.

Az országban a jelenlegi munkavállalók körülbelül 50%-a kényszerült Home Office-ra márciusban a karantén bevezetésével. A munkáltatóknak gyors és hatékony stratégiát kellett kialakítani ennek lebonyolítására. Két hónap távlatában én úgy látom, hogy ez sikerült és bevált. Az általam ismert legtöbb munkáltató elégedett a dolgozói munkájával, és elmondása szerint erősen gondolkozik rajta, hogy a járvány lecsengése után is megtart 1 vagy akár 2 napot Home Office-nak. Nemcsoda, hogy olyan elhatározások jönnek, mint a Twitteré, vagy itt van például a Gartner CFO-felmérése, miszerint a megkérdezettek szerint minden 9-ből 4 CFO azt tervezi, hogy a járvány alatt alkalmazottak legalább 5% -át állandó Home Office pozíciókra helyezik át a COVID-19 után.

Persze, mint mindennek ennek is megvan a maga hátránya. Nehéz, hogy elkülönüljön a munka a magánélettől, az időmenedzsment sok mindenkinek gondot okoz, nagyobb az ellustulásra és elhízásra való hajlam is. Mégis mindezek ellenére úgy látszik megfeleltünk ennek a kihívásnak.

Az otthoni távmunka óriási változást hozott az életünkbe. Rengeteg embernek kellett új technológiákat és képességeket megszereznie igen rövid idő alatt. (lásd pl.: informatikai tudás) Kifejezetten fontossá vált a megfelelő és hatékony kommunikáció az élet minden területén. A vállalatoknak jelenleg rövid időre kell terveznie, és ha kell akkor akár 1-2 nap alatt újra terveznie. A legfontosabb képességünk tehát nem lett más, mint a rugalmasság.

És vajon miben tudja a Home Office segíteni a vállalatok és dolgozóik munkáját? A jelenlegi, kényszerű otthoni munkavégzés sehogy. Úgy gondolom megfelelő stratégiát kell kiépíteni és képzéseket kapcsolni hozzá, amivel nem kisebb cél érhető el, mint amely fejleszti az alkalmazottak kritikus digitális, kommunikációs és kognitív képességeit, hatékonyságát, társadalmi és érzelmi képességeit, alkalmazkodóképességét, önmotivációját, ellenálló képességét és nem utolsó sorban természetesen a rugalmasságát. Ezek pedig nem csak a dolgozókra, de magára a vállalatra is érvényesek, hiszen segítenek a bizalom kiépítésében, költségeket spórolnak és olyan képességek megszerzését teszik lehetővé, amikkel a folyamatosan változó gazdasági helyzetekben is képesek túlélni.

Ha a járványhelyzetnek vége mi másra is lenne a legnagyobb szükségünk, mint a rugalmasságunkra és a tudásunkra, hogy az új helyzeteknek minél jobban és gyorsabban meg tudjunk felelni.

Megosztás


Tweet
Címkék:
Dr. Zsuffa Ákos

A szerző összes bejegyzése
Bejegyzések, amik még érdekelhetnek
2021-04-13 17:09:37
Így adj gázfröccsöt a weboldalad sikeréhez, a nagy webes KKV kutatás (még minket is meglepő) 3 mondása
2021-04-13 16:42:53
Multicégnél akarsz dolgozni? Ez vár rád álláskeresőként...
2021-04-12 13:58:26
Személyre szabott képzés kialakítása
Professional Skills

A blog összes bejegyzése
Hirdetés
A szerkesztő ajánlja
  • 2021-03-22 08:00:01 | Felelősségteljes Örömteliség a Vezetésben és a Vállalati Kultúrában || Mérés, Fejlesztés :||

    HR KPI-ok - 4. Komplexitás kezelése rendszerszemlélettel - mérés és fejlesztés

Cimkefelhő
hr álláskeresés coaching karrier e-learning motiváció vezetés állásinterjú vezető munkavállaló önéletrajz toborzas állás Linkedin munkáltató stressz munka képzés kiválasztás tippek önismeret változás tanulás coach tipp Scotwork tárgyalás siker online tanulás Dr. Kocsis Ildikó Y generáció szervezetfejlesztés felmondás tananyagszerkesztés kommunikáció együttműködés tárgyalástechnika Munka Törvénykönyve ARS ENERGICA vezetőfejlesztés fejlesztés
Facebook
HR Portal
Widget Image

Főszerkesztő: Karácsony Zoltán

E-mail : hrblog kukac hrportal.hu

Felelős kiadó: Markovics András

A HR Blog.hu kiadója a HR Portal.hu

A szerkesztőség címe: 1135 Budapest, Petneházy u. 55. I./7.

Telefon: +36 (1) 781 75 96

Gépház

Blogger bejelentkezés

Blogger regisztráció

Adatvédelem

Kiadónk további kiadványai

hrportal.hu

munkaugyi.hu

hrclub.hu

allasportal.hu

edenkert.hu

haziallat.hu