A láthatatlan ember
Emlékeztek az "Árnyék nélkül" című Kevin Bacon filmre, amikor a tudós professzor láthatatlanná teszi magát, majd jól meg is őrül és végül ő lesz a pszichopata fő gonosz, akit le kell győzni? Én sajnos igen és meg is értem szeg
Emlékeztek az "Árnyék nélkül" című Kevin Bacon filmre, amikor a tudós professzor láthatatlanná teszi magát, majd jól meg is őrül és végül ő lesz a pszichopata fő gonosz, akit le kell győzni? Én sajnos igen és meg is értem szegény főhőst. Amint láthatatlanná vált a többi ember számára, megbolondult. Nem kell ahhoz moziba járni, hogy ilyen esetekkel találkozunk. A láthatatlanság érzése mindenkit megőrjít.
Fontos önmarketing szabály: Légy látható! Ha van egy terméked és azt el is szeretnéd adni, akkor az egyik legfontosabb szabály, hogy az emberek, a potenciális vásárlók tudjanak róla, hogy a terméked létezik. A lehető legtöbb forrásból értesüljenek róla, jó, ha lépten-nyomon belebotlanak, akár a csapból is folyhat, a lényeg, hogy ne maradjon láthatatlan.
Ha a termék önmarketing esetében Te magad vagy, akkor magadat kell eladnod, magadat kell a többiek számára jól láthatóvá tenned. Ne vessz el a szürke tömegben, nem legyél egy a sok közül, ne legyél birka, aki megy a nyájjal. Légy más, mint a többiek, légy több, mint mások!
Valamiben különböznöd kell. Ahogy azt az önmarketing tanfolyamon is tanítom, ki kell találni egy kategóriát magadnak, amiben te lehetsz a legjobb. Ha nem megy, alkoss egy újat, de találj valamit, amire érdemes ráhajtani, amiben érdemes megszerezned az első helyezést. Miért? Mert az elsőre emlékeznek majd.
Légy ott, légy jelen. tudjanak rólad. Mit jelent ez praktikusan? Ne legyél Te az a "lány ott a sarokban a könyvelésről", vagy az a "srác, tudod, aki a számlákat hozza fel". Ismerjenek. Beszélgess a munkatársaiddal, mondj el magadról személyes dolgokat is, de csak olyanokat, amik hasznodra lehetnek az önmárka építésben. Mire gondolok itt?
Ha az önmárkád alapja az, hogy te vagy a KITARTÓ, akkor mesélj arról, hogy hobbid a falmászás, és akárhányszor visszaesel, mindig újra és újra nekivágsz. Ha te vagy a BECSÜLETES, mesélj arról , hogy találtál egy pénztárcát, amit visszavittél a gazdájának. Ha te vagy az INNOVATÍV, akkor mondd el, milyen új, egzotikus gasztronómiai specialitást ettél a hétvégén.
Látszólagos "csevegések" közben is próbálj meg tudatos lenni. Ha a kép és a szöveg nincsenek összhangban egymással, az még rosszabb, mintha semmilyen önmarketinget nem csinálnál. Hiába fáradozol te lenni a PONTOS, kár a gőzért, ha mindig elkésel a megbeszélésekről. Olyan kategóriában akarj lenni, ami valóban a meglévő erősségeidre épít. Akkor menni fog.
Még egy kis kiegészítés itt a végére. Légy ott, de ne legyél sok! Ismered ugye azt a típust, aki mindig ott liheg a másik arcában, nem lehet tőle két mondatot mással váltani? Nehéz eltalálni az optimális egyensúlyt, de nem lehetetlen. Haladj inkább fokozatosan. Ha úgy érzed, még elbírja a környezeted, kapcsolj rá. Ha soknak érzed, olyan visszajelzéseket kapsz, akkor vegyél vissza. Előbb vagy utóbb sikerül belőni magad az arany középútra. Persze ehhez kell, hogy tényleg figyelj a környezetedre. Figyelj a visszajelzésekre, és reagálj rájuk.
Sok sikert a láthatósághoz!
További segítséget kaphatsz egy jó önmarketing stratégia felépítéséhez ingyen tanfolyamunkon! Jelentkezz itt!