Adidas vs Adios, avagy a márkás termék jobb?
Hiszek abban, hogy nem elég, ha valaki jól végzi a munkáját, ezt meg is kell tudnia mutatni feletteseinek. A nagy kérdés: mégis hogyan? Vizsgáljuk meg a munkavállalók és munkáltatók viszonyát a fogyasztási cikkek piacának analógiáj
Hiszek abban, hogy nem elég, ha valaki jól végzi a munkáját, ezt meg is kell tudnia mutatni feletteseinek. A nagy kérdés: mégis hogyan? Vizsgáljuk meg a munkavállalók és munkáltatók viszonyát a fogyasztási cikkek piacának analógiájára, azaz nézzük meg, hogyan adják el márkás termékeiket a világ vezető vállalatai.
Ha veszek egy üveg kólát, akkor én a fogyasztó vagyok, a kóla pedig a termék. A munkavállalók a munkáltatók szemében „termékek”, a munkáltatók pedig ezen termékek „fogyasztói”. Ezért minden, ami a termékmarketingre igaz, igaz a munkavállaló-munkáltató viszonyára is. Tehát akkor ez azt jelenti, hogy el kell adnom magam a munkáltatómnak? Nos, természetesen nem kell eladnod magad, de úgy kell feltűntetned magad munkaadód szemében, mintha egy márkás termék lennél. A termékek piacán megfigyelhető, hogy a hasonló minőségű termék közül a márkázott termékeket lehet jobban értékesíteni. Két azonos minőségű póló közül is a drágább a Nike emblémát viselő darab lesz, nem számít, hogy a másik póló minősége azonos: a fogyasztók szemében a Nike egy jobb minőségű póló érzetét kelti. A marketing pedig nem a termékek, hanem az érzetek csatája.
Mindezt lefordítva a munkavállaló-munkáltatói kapcsolatra azt állapíthatjuk meg, hogy két azonos képességű és teljesítményű munkavállaló közül az lesz sikeresebb hosszú távon, akiről munkáltatójában kialakul a jobb munkavállaló érzete. Tehát nem elég jól dolgoznod, a főnökeid tudtára kell adnod, hogy Te mennyire hasznos tagja vagy a munkavállalói csapatnak. Persze úgy, hogy ne legyen belőle a kollégáidat iszonyatosan irritáló nyalizás. Ha csak a főnök kis kedvence vagy, de többiek utálnak, akkor mindent meg fognak mozgatni azért, hogy neked keresztbe tegyenek és hidd el, előbb vagy utóbb mindenkin lehet fogást találni. (Na jó, Fekete Lacin talán nem…) Miért is fecsérelnéd a drága idődet a többiekkel való hadakozásra?
Ahhoz, hogy magadat megfelelően el tudd adni a munkavállalók piacán, a marketing széleskörű ismerete szükséges. A következő blogbejegyzésekben megosztom Veled a sikeres önmarketing módszertanát. Lesz szó marketing alapokról, eladás- és tárgyalástechnikáról, karakterekről, személyiségekről, munkahelyi etikettről és még sok-sok hasznos dologról.
Üdv, Sikerman