Márpedig az önmarketing NEM nyomulás!
A marketinget, pláne az önmarketinget sokan még ma is cikinek érzik. Rögtön az ugrik be róla, hogy rád akarnak sózni valamit. Magunkat marketingelni, eladni meg egyenesen visszataszító egyesek számára. Pedig ez a karrier építés egyik
A marketinget, pláne az önmarketinget sokan még ma is cikinek érzik. Rögtön az ugrik be róla, hogy rád akarnak sózni valamit. Magunkat marketingelni, eladni meg egyenesen visszataszító egyesek számára. Pedig ez a karrier építés egyik alap pillére. Nézzük, mik azok a lépések, amik a kifinomult, átgondolt önmarketing stratégiát megkülönböztetik az egyszerű "nyomulástól"!
Először is az, hogy VAN önmarketing stratégiád. Azaz számba vetted azokat a marketing eszközöket, amelyeket majd fel fogsz használni önmagad előrébb juttatásában.
Ha jól átgondoltad a stratégiát, előtte felmérted a terepet, tudod, mire vevő a főnök, hogy kell helyezkedni, akkor a következő bakikat biztosan nem fogod elkövetni majd:
1. Sötétben tapogatózol. Nem ismered a piacot, azaz a vevődet (FŐNÖK), a konkurenseket (hasonló tapasztalattal és tudással rendelkező kollégák). Nem méred fel az igényeket. Ad hoc jelleggel csinálsz mindent. Csapongasz. Ma jó kedved van, kávét viszel a főnöknek, ma rossz kedves van, nem készül el időre a prezentáció. Mindig legyél tudatos, célratörő, határozott. Ha már elkészítetted azt a marketing tervet, akkor menj is végig rajta. Legyen az a sorvezetőd.
2. Mindenkinek hízelegsz (nyalizol, puncsolsz, kinek mi az erre megfelelő szóhasználata) -> ugyanis a mindenkinek való megfelelni és tetszeni akarás rengeteg energiádat veheti el. Ráadásul fölöslegesen. Céltudatosan kell viselkedned. Kitűztél egy elérendő célt. Ha ez az, hogy felszedd a recepciós lányt, akkor persze helyén való, ha neki teszed a széped.. de ha az előléptetés a lényeg, akkor koncentrálj inkább a főnöködnek való megfelelésre.
3. Bólogató János leszel. Azaz nem mersz ellentmondani, még ha teljesen más nézőpontot képviselsz is, mint a főnököd. Hidd el, ha kulturáltan képviseled álláspontodat, az még imponálhat is a főnöködnek. Legyen véleményed, különben senki nem fogja soha őszintén kikérni. (akkor már egyszerűbb,ha vesz egy papagájt)
4. Ellentmondásos vagy- kialakítasz kemény munkával magadról egy képet, mondjuk, hogy te vagy " innovatív János", erre akármilyen új lehetőséggel bíznának meg, te elzárkózol előle. Vagy te akarsz lenni a "pontos Panni", de folyton késel minden megbeszélésről. Amit el akarsz hitetni (az énmárkád) mindig legyen kongruens a viselkedéseddel.
5. Túlbuzgó vagy, mindent bevállalsz!- Mindig azon a területen tevékenykedj sokat, vállalj akár plusz feladatokat, ahol az előrelépés lehetőségét látod, ill. akarod. Ha értékesítő vagy és pályázol egy értékesítési vezető posztra, akkor azon munkálkodj, hogy még jobban adj el és mutasd meg mellette, hogy embereket is tudsz irányítani ha kell. Képezd magad ezen a területen tovább. Senki sem fogja értékelni, hogy mellesleg te mindig segítesz a raktáros srácnak felpakolni a dobozokat ha reggel még egyedül van, vagy hogy a karácsonyi képeslapokat hazaviszed megcímezi a HR-es gyakornok helyett. Itt is mindig az elérendő cél lebegjen a szemed előtt!
Ezeket a hibákat tehát TE NEM fogod elkövetni. Légy jó önmarketinges!