Vásárló megtévesztése, avagy mi van a reklám mögött
Ahogy közeledik a karácsony, egyre több fórumon hívják fel a vásárlók figyelmét az áruházi trükkökre, félrevetésekre.A fogyasztóvédelem munkatársai hangsúlyozzák: nem mindig azt kapjuk, amit látni vélünk. Legyünk tudatos vás
Ahogy közeledik a karácsony, egyre több fórumon hívják fel a vásárlók figyelmét az áruházi trükkökre, félrevetésekre.A fogyasztóvédelem munkatársai hangsúlyozzák: nem mindig azt kapjuk, amit látni vélünk. Legyünk tudatos vásárlók! Ugyanez a helyzet a munkahelyeken is. Ha olyan látszatot akarsz fenntartani, ami mögött nincs igazi tartalom, előbb utóbb lelepleződsz!
A minap olvastam a pénzcentrum.hu a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) Okos karácsonyt kívánunk! címmel tartott sajtótájékoztatójáról szóló cikkét.
Hol a gond?
A legnagyobb probléma szerintük az árfeltüntetéssel van. Megtévesztő a kiírás, nem derül ki egyértelműen, hogy a kiírt ár már az akciós, vagy abból jön- e még le kedvezmény.
Mi itt az oldalon Önmarketinget tanítunk. Arra buzdítunk mindenkit, hogy ne féljen reklámozni önmagát, ne szégyellje kihangsúlyozni előnyösebb oldalát, hogy karrierje gyorsabb ütemben haladhasson előre.
Vannak azonban, akik úgy gondolják az Önmarketing csupán szemfényvesztés, elkendőzi a valóságot. Igen, vannak, akik így látják, a többség azonban szerencsére tudja, hogy ha valódi tartalom van a látszat mögött, akkor nincsen, nem is lehet benne semmi megtévesztő.
Valódi tartalom a reklám mögött
Senkinek nem ajánlom, hogy feltüntesse magát egy címben, aminek aztán nem tud megfelelni. Senki ne akarjon a "precíz" szó bortokosa lenni az irodában, ha tudja magáról, hogy trehány, szétszórt. Mindig a valódi, igazán létező erősségeinket tüntessük ki.
Ha nem vagy precíz, semmi gond, hangsúlyozd azt, ami vagy. Lehet, hogy kicsit néha szétszórt vagy, de átlátsz a káoszon, meglátod gyorsan a dolgok lényegét, perspektivikus a gondolkodásod. Akkor ezt hangsúlyozd!
A tudatos önmarketing tervezés első lépései tehát:
- Miben vagyok jó, mik az erősségeim?
- Melyek azok ezek közül, amiknek a cégem is hasznát veheti?
- Rá tudok- e erre a tulajdonságomra még erősíteni ha kell?
- Tudják már a többiek, hogy ebben mennyire jó vagyok?
- Tudja már a főnököm, hogy milyen hasznos tagja vagyok ez által a csapatának?
Még nem? Akkor Önmarketingre fel!
Ne csinálj magadból bóvli "karácsonyi árut", légy őszinte, tudatos és profi. Tanulj a legjobbaktól!