logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Archívum
mobile logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
publikálva: 2019.03.07 - 6 éve
Toboroz az ország

5 tanács a hatékony állásbörze részvételhez - esettanulmánnyal

Elkezdődött a tavaszi állásbörzeszezon. Minden tavasszal és ősszel cégek százai és álláskeresők (tíz)ezrei gyűlnek össze különböző állásbörzéken. A börzék egyre inkább marketing eszközként szerepelnek a vállalatok toborzási stratégiájában, a nap végén azonban mégis az a cél, hogy a résztvevők előbb-utóbb valós jelentkezővé konvertáljanak a nyitott pozícióink valamelyikén.

Emlékszem, néhány éve szeptemberben egész héten franciás pályakezdő jelentkezőket kerestem, és egyszerűen „senki sem akadt a horgomra”. Csütörtök délutánra már „nem éreztem a chi-t” (nem volt kedvem dolgozni – a szerk.), ezért elkezdtem megsemmisíteni a szükségtelenné vált dokumentumokat a fiókomból. A tavaszi állásbörzén begyűjtött nyomtatott önéletrajzokat kis híján kupacostól dobtam ki. Megszokásból mégis átpörgettem (szó szerint). Csoda történt: ott volt egy életrajz, aminek a sarkára annyi volt írva a összetéveszthetetlen macskakaparásszerű betűimmel: „FRA, kezdés: aug. vége”. Ott helyben felhívtam a srácot, pár héten belül kezdett is. Recruiteri karrierem egyik csúcspontjaként tartom számon ezt a történetet.

Remekül bemutatja a személyes történetem, hogy állásbörzén toborozni egyáltalán nem egyszerű, és néhány szempontból speciális kezelést igényel. Jöjjön néhány tanács a saját állásbörzés tapasztalataim alapján.

1. Két ember között a legrövidebb út egy mosoly

Az állásbörze résztvevői számára már messziről érezhető egy-egy stand rezgése. A pozitív „vibe”, a jókedv, a nyitottság eljut az érdeklődőkhöz. A rengeteg kiállító és márka között maradandó benyomást lehet kelteni azzal, ha meg tudjuk mutatni, milyen csapatszellem és légkör várja majd a jelentkezőket jövendőbeli kollegaként. Több látogatótól kaptam már visszajelzést: „Nem ismerem a céget, de nálatok volt a legjobb hangulat, ezért idejöttem megkérdezni, mivel foglalkoztok.”

2. Gondolkozz az érdeklődők időtávjában

A vállalatvezetők, toborzók és menedzserek általában meglévő igényeket szeretnének betölteni a börzén való megjelenés által. A résztvevők viszont többségében egyetemisták, akik hamarosan végeznek, és csak néhány hónap vagy félév múlva lesznek valóban elérhetők. A fent megosztott történet szerencsés véletlen folytán alakult így, de könnyen el is csúszhatott volna. Érdemes 3-6 hónapos időtávban becsatornázni az érdeklődőinket.

3. A leadott jelentkezéseket strukturált módon kezeld

A bevezető történet beszédes példa arra, mekkora hibát követtem el az által, hogy nem tudtam rendszerezetten kezelni a korábbi állásbörzés jelentkezőimet. Csakis a szerencsén múlt, hogy nem a bedarálandó dokumentumok között landolt a tökéletes jelentkezőm. Minden vállalatnak megvan a saját rendszere, érdemes abba integrálni az állásbörzés jelentkezőket is. Bármilyen megoldást is választasz, fontos a nyomonkövetketőség, és hogy a számodra fontos szempontok szerint tudd szűrni a beérkezett anyagokat. 

4. Kérj engedélyt az adatkezelésre

Tavaly rengeteg cikket és posztot lehetett olvasni, hogy a fiókban tartott önéletrajzok korának vége. Egy éve még én sem listáztam volna ezt a tanácsot (pedig már akkor is kellett volna.) A mód, ahogy akkoriban tároltam a jelentkező adatait nem felel meg a mai követelményeknek. Érdemes kikérni a jogi képviselőtök álláspontját, hogy mindenkinek megfelelő megoldást találjatok.

5. Definiált az állásbörze részvételed célját és mérd az eredményét

Nem kapcsolódik szervesen a példaként hozott történethez, de érdemes definiálni, hogy mi a célja az állásbörze részvételeteknek: a brand ismertségének növelése, adatbázisépítés, konkrét pozíciók betöltése. Egy-egy állásbörzén való részvétel szignifikáns kiadás, éppen ezért a céljaiddal összhangban álló mutatószámokat definiálj. Ha nem tudsz mérhető, legalább közvetett eredményt azonosítani, érdemes elgondolkoznod, hogy valóban egy állásbörze a megfelelő platform számodra. Érdemes megfontolnod, a büdzsédet tudod-e hasznosabban allokálni.

Minden kiállítónak sikeres állásbörze szezont kívánok!

 

Fotó: https://dreamstime.com

Címkék:
toborzás kiválasztás állásbörze tanácsok jobfair
Toboroz az ország

recruiter, álmodozó realista, skill-junkie Hiszek benne, hogy a Toborzás (Recruitment) igazi üzleti értéket teremt. Szívügyemnek tekintem a minőségi kiválasztást, a kézzelfogható jelöltélményt, a részmunkaidős foglalkoztatást és a rugalmas munkakörülményeket, az értékeink és a képességeink felismerését és a hatékony munkaszervezést. Gondolataimmal elsősorban olyan cégeknek, cégvezetőknek és hr munkatársaknak szeretnék segíteni, akik most szembesülnek a toborzás kihívásaival, de bízom benne, hogy tapasztalt toborzók is találnak számukra hasznos információkat, gondolatokat.

A szerző összes bejegyzése
Bejegyzések, amik még érdekelhetnek
2025-06-17 08:00:00
Melyek a teljesítménybér legfontosabb tudnivalói?
2025-06-16 12:39:24
KvantHumanisztika Kurzus 1
2025-06-16 09:01:37
Sorozatgyilkos a vezetői karrierben: a mikromenedzsment
Toboroz az ország blogja

Hiszek benne, hogy a Toborzás (Recruitment) igazi üzleti értéket teremt. Szívügyemnek tekintem a minőségi kiválasztást, a kézzelfogható jelöltélményt, a részmunkaidős foglalkoztatást és a rugalmas munkakörülményeket, az értékeink és a képességeink felismerését és a hatékony munkaszervezést. Gondolataimmal elsősorban olyan cégeknek, cégvezetőknek és hr munkatársaknak szeretnék segíteni, akik most szembesülnek a toborzás kihívásaival, de bízom benne, hogy tapasztalt toborzók is találnak számukra hasznos információkat, gondolatokat.

A blog összes bejegyzése
Hirdetés
A szerkesztő ajánlja
  • 2024-04-02 16:03:10 | Kaló István

    Informatikusok Magyarországon: Alkalmazott vagy Vállalkozó? - Fókuszban az IT Contracting

Cimkefelhő
hr coaching álláskeresés karrier e-learning vezetés motiváció munkavállaló állásinterjú vezető munkáltató toborzas állás elearning Kocsis és Szabó Ügyvédi Iroda önéletrajz Scotwork tárgyalás Munka Törvénykönyve tárgyalástechnika stressz munka coach Dr. Kocsis Ildikó Linkedin felmondás képzés scotwork kiválasztás szervezetfejlesztés vezetőfejlesztés változás érthető jog tippek online tanulás tanulás profitárgyaló szabadság önismeret tárgyalásikészség-fejlesztás siker
Widget Image

Főszerkesztő: Karácsony Zoltán

E-mail : zoltan.karacsony kukac hrportal.hu

Felelős kiadó: Markovics András

A HR Blog.hu kiadója a HR Portal.hu

A szerkesztőség címe: 1135 Budapest, Petneházy u. 55. I./7.

Telefon: +36 (1) 781 75 96

Gépház

Blogger bejelentkezés

Blogger regisztráció

Adatvédelem

Kiadónk további kiadványai

hrportal.hu

munkaugyi.hu

hrclub.hu

allasportal.hu

edenkert.hu

haziallat.hu