Riogatni jó 1. rész: jön a Facebook és elveszi a marketingesek munkáját
Megjelent a Közösségi Kalandozásokon egy cikk, ami nem arról szól, hogy a Facebook el fogja venni a marketingesek munkáját, hanem csupán arról, hogy segít a hirdetések célzásában. Facebookosan tökéletlenül mondja ezt a Facebook, kid
Megjelent a Közösségi Kalandozásokon egy cikk, ami nem arról szól, hogy a Facebook el fogja venni a marketingesek munkáját, hanem csupán arról, hogy segít a hirdetések célzásában. Facebookosan tökéletlenül mondja ezt a Facebook, kiderült, átláthatatlan lesz ez egyelőre, minden statisztikai adatot nélkülözni fog, felér az egész egy biztatással, hogy vagy bejön, vagy nem, bütykölgesd. Szerintem dicsérnivaló, hogy ezt vállalja, sőt, leírja a felhasználóinak. De temetni jöttem, nem dicsérni. Erre a cikkre hivatkozva megjelent máshol egy összefoglaló hír, ami címében nem egészen adja vissza az ereditleg hivatkozott lényegét, mert úgy írja, hogy "Facebook robotok vehetik el a merketingesek munkáját". Őket temetem most.
Persze, nagy a csábítás rávágni minden technológia újításra, hogy "Jönnek a Robotok, ti meg parasztok (jelen esetben marketingesek), mind elvesztitek a munkátokat, mentek közmunkára, ha még lesz élőerős szarpucolás, és miért ne volna Magyarországon, nálunk biztos lesz, ott a helyetek, mindegyiknek". Itt valakinek a nevetését fogjuk majd hallani, én azért drukkolok, nehogy Ő kuncogjon a végén, mármint a Mesterséges Intelligencia; győzzön inkább az Intelligencia Mestere, a nagybetűs ember. Mindig izgató, hogy ki mondja ki az ítéletet, amit a marketing szakma jeles képviselőinek ebben az esetben akkor lesz érdemes komolyan venni, amikor MAGA a FACEBOOK írja ki, hogy a marketingeseknek mától kezdve végük van, tessék beszüntetni minden ilyen és ehhez hasonló emberi tevékenységet. Aki engedetlen lesz? Azokat szétpereli a Világkormány Munkaügyi Bíróságán.
EZÉRT van igazság abban, hogy lassan mindenkinek színt kell vallani, hogy melyik oldalon áll: a robotok vagy az emberek szekerében, szérüjén, ágyában, s egyéb környezetében érezné felüdülve magát. Sajnos, a marketingesek ezzel elkéstek. Én, a sírjuk felett állva, jó hírrel tudok szolgáni a többieknek: van egy középvezető ismerősöm, aki nyíltan vállalja, hogy robotokkal szeretne dolgozni, mert emberekkel utál. Ez a legnehezebb a munkájában. Szerintem egyrészt igaza van, hogy forradalmian emberellenesre vette a figurát, másrészt idejekorán döntött ebben a lényeges kérdésben - irigylem, miközben hezitálok a sorsom alakulása miatt aggódva.
Egy megoldás van, hétről hétre figyeljük, hogy éppen kiket nyírnak ki a robotok. Hátha a javunkra fordíthatjuk mások butaságát. Azt már tudjuk, hogy a Facebook robotok el fogják puszítani a marketingeseket. Nem menekülhetnek, mert átképzésre alkalmatlanná váltak és rejtőzködni sem tudnak, kiveszett belőlük ez az ősi ösztön a magamutogatás művészetének gyakorlása közben. Látom, ott lapulnak éppen a fészbukot nyomogatva, amikor a robot megunja, hogy zavarják a munkában, és kitörli őket a Globális Szaknévsorból. Aki megteheti, meneküljön az elátkozott marketingből!