40 munkanap dugóban ülve?
Londoni pénzügyi elemzők szerint a következő évtizedekben százmilliárd dolláros gazdasági károkat fognak okozni a dugók. 2030-ra a londoni autósok 299 órát vagyis 40 munkanapot töltenek majd a közúti közlekedési torlódásokban ülve.
A CEBR számítási modellje szerint ennek a négy gazdaságnak 2030-ban összesen 293,1 milliárd dollár kára származik majd a közlekedési dugókból, csaknem 50 százalékkal több a 2013-ra becsült veszteségnél.
A négy országban a 2030-ig terjedő időszak egészében a halmozott veszteség meghaladja a 4400 milliárd dollárt a CEBR prognózisa szerint. Ebből 2800 milliárd dollárnyi az amerikai gazdaságra jut, de a becsült kárösszeg Nagy-Britanniában emelkedik a legnagyobb mértékben. A CEBR elemzőinek számításai szerint a brit gazdaságot 2030-ban 33,4 milliárd dollárnak megfelelő kár éri a közlekedési torlódások miatt; ez 63 százalékkal haladja meg a 2013-ban elszenvedett veszteséget.
A dugók okozta nemzetgazdasági kár az Egyesült Államokban várhatóan 50 százalékkal, Franciaországban és Németországban egyaránt 31 százalékkal emelkedik az előrejelzési időszak végéig.
A CEBR elemzői a torlódások várható kárait a közvetlen és a közvetett költségekből modellezték. Az előbbi csoportba tartozik például az az idő, amelyet az utazók a termelőmunka végzése helyett az országúti és a városi dugókban töltenek, az utóbbi költségkategória fő eleme pedig a torlódásokban veszteglő szállítójárművek okozta fuvarköltség-emelkedés, amely átszűrődik a háztartási kiadásokba.
A CEBR közgazdászai külön vizsgálták a négy ország torlódásoktól leginkább sújtott nagyvárosai - London, Los Angeles, Párizs és Stuttgart - gazdasági veszteségeit. Előrejelzésük szerint London gazdaságának 2030-ban 14,5 milliárd dollár kárt okoz majd közúti zsúfoltság, 71 százalékkal többet, mint tavaly. A 2030-ig terjedő időszakban a brit fővárosnak összesen 204 milliárd dollárjába kerülnek a közlekedési torlódások a cég prognózisa alapján.
Los Angelesben 2030-ra 65 százalékkal 38,4 milliárd dollárra, Párizsban 60 százalékkal 18,7 milliárd dollárra, Stuttgartban 34 százalékkal 4,2 milliárd dollárra nő a torlódások okozta éves kár. A három város addigi kumulatív gazdasági veszteségeit a CEBR londoni közgazdászai 559 milliárd, 267 milliárd, illetve 65 milliárd dollárra teszik.
A ház előrejelzése szerint 2030-ban a londoni autósok átlagosan 299 órát - 40 munkanapot - töltenek majd közlekedési dugókban állva. Tavaly ez az átlag a cég adatai szerint valamivel meghaladta a 250 órát.
- 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!
Részletek
Jegyek
- 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznak
Részletek
Jegyek
Németországban vita folyik arról, hogy szükséges-e eltörölni egy munkaszüneti napot a gazdaság élénkítése érdekében. Bár Európához mérten az... Teljes cikk
Olaszországban a szavazásra jogosultak 30,6 százaléka járult az urnákhoz, ami érvénytelenné tette a vasárnap és hétfőn rendezett népszavazást... Teljes cikk
Ideiglenesen vezethetik be a négynapos munkahetet a németországi gyárban. Teljes cikk
- Így változott a gazdaság teljesítménye a KSH friss adatai szerint 2 hete
- A magyar népesség megoszlása gazdasági aktivitás szerint - grafikon 2 hónapja
- Változik egy ledolgozós szombat 2026-ban - itt a dátum 2 hónapja
- Idén is átadták a Kerékpárosbarát munkahely díjakat 3 hónapja
- Ledolgozós szombatok 2026 3 hónapja
- Megjelent a tervezet: így alakulnának a 2026-os szombati munkanapok 3 hónapja
- Kaphat a munkavállaló kétféle útiköltségtérítést? 4 hónapja
- 2024 tanulságai és 2025 kihívásai a munkaerő-kölcsönzés piacán 4 hónapja
- Orbán Viktor: Magyarországon mindenkinek van munkája 5 hónapja
- Megvan a megállapodás: így emelkedik a BKV-dolgozók bére 5 hónapja
- Miért jó a robogóban LED izzót használni? 6 hónapja