kapubanner for mobile
Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő - Forrás: MTI
Megjelent: 4 éve

A turistabuszosok is segítséget várnak a kormánytól

Az érdekképviseletek többek közt azt szeretnék elérni, hogy a különjárati belföldi személyszállítási szolgáltatás áfája 5 százalékra csökkenjen.

A kormány támogatását kérik a turisztikai autóbuszos személyszállító kis- és középvállalkozók megsegítésére a fuvarozói érdekképviseletek a válság túléléséhez, az újrainduláshoz, a költségek csökkentéséhez, a képzett munkaerő megtartásához és visszaszerzéséhez. A Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete - NiT Hungary és a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) pénteki, MTI-hez is elküldött nyílt levelében úgy fogalmaz a szektor érdemi támogatás nélkül maradt.

Az idei piacfelügyeleti díj eltörlését üdvözlik, ugyanakkor a szektornak további - a turizmus-vendéglátó és utazásszervező szektorhoz hasonló - támogatásokra van szüksége, mivel a különjárati autóbuszos személyszállító kkv-k tevékenysége - a munkásszállítások egy részétől eltekintve - megszűnt. A nagy értékű, többségében hitellel terhelt buszok az év eleje óta forgalomból kivonva állnak, a jelenlegi jogszabályok által biztosított ideiglenes kivonási lehetőségük rövidesen kimerül - írták, hozzátéve: a szektor még talpon maradt képviselői utolsó tartalékaikat élik fel. A meghosszabbított hitelmoratórium lejártáig a turisztikai szektor nemzetközi érdemi beindulása nem várható, így a hitelek fedezetét kitermelni képtelen szolgáltatói körben 2021 közepétől tömeges válsághelyzet várható.

Az érdekképviseletek ezért szeretnék, ha a különjárati belföldi személyszállítási szolgáltatás áfája 5 százalékra csökkenne, és lehetőséget kapnának a hitelmoratórium opcionális hosszabbítására a jövő évre. Szeretnék elérni, hogy az idén novembertől bevezetett 50 százalékos bértámogatást terjesszék ki azokra az autóbuszos személyszállító cégekre, amelyek forgalma a 2019-hez képest legalább 30 százalékkal csökkent. A forgalomból történő ideiglenes kivonás lehetőségének jövő év végéig automatikus meghosszabbítását is kérik a cégek részére.

A turizmus újraindulásakor kiemelt lesz a munkaerőhiány kezelése, ezért indokoltnak tartják a gépjárművezető-képzés (C, D, E) visszaemelését az OKJ rendszerébe, és az állam által finanszírozott, magasabb szintű képesítések megszerzését az autóbuszvezetők részére - írták. Kormányzati beavatkozást kérnek az érintett járműállomány biztosítási módozatainak rendezésére. Ezen belül a casco biztosítások szüneteltetésének lehetőségét, vagy a kgfb-rendszerének felülvizsgálatát emelték ki az irreálisan magas díjajánlatok miatt, ezekkel a jelenleg bevétel nélküli cégek szembesülnek.

"A felelős kormányzati döntések, és az autóbuszos személyszállítók részére nyújtott, javasolt intézkedések biztosíthatják, hogy a turizmus újraindulásakor egy kedvezményekkel életben tartott, megerősített magyar autóbuszos szolgáltatói kör álljon az utazni vágyó milliók rendelkezésére, és a magyar gazdaság nemzetközi összevetésben ezen a téren is győztesként élje túl a válságidőszakot" - írták.

MTI
  • 2024.10.082024.10.08 – 12.12 Díjmentes Vezetői Egynapos programok Díjmentes Vezetői Egynapos programsorozatunkat a nagy érdeklődésre való tekintettel folytatjuk. Képzéseinken szemléletet, azonnal alkalmazható tudást adunk, módszereket és gyakorlatok próbálhatnak ki a résztvevők, mindezt teljesen díjmentesen. A nyílt programokat olyan vezetőknek, munkavállalóknak ajánljuk, akik szeretnék bővíteni tudásukat és látásmódjukat. A képzések különlegessége, hogy bármelyik téma vállalati képzés formájában is megvalósítható, melyre támogatás igényelhető a GINOP PLUSZ-3.2.1-21 pályázati alapból. Pályázati forródrót: +36 20 338 3808info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.10.10Pannon Munkajogi Akadémia Programunkat az on-line térben tervezzük megvalósítani, ezzel is támogatva a hatékony idő kihasználását. Előadás-sorozatunk célja, hogy egy-egy munkajogi területet részletesebben is bemutassunk, lehetőséget teremtve a joggyakorlat alkalmazásának megismerésére. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.11.13Mérlegen a hibrid munkavégzés - Trendek és vállalati jó gyakorlatok a távmunka új korszakában Az esemény célja, hogy összehozza a különböző iparágak vezetőit, legjobb vállalati gyakorlatait, hogy megosszák gondolataikat és megvitassák a rugalmas foglalkoztatás jövőjét és annak vállalati kultúrákra gyakorolt hatásait, úgy mint a távmunka transzformációja, új innovációk és a mesterséges intelligencia hatásai, munkavállalói preferenciák, jogi megoldások, hatékonysági kérdések távolról, valamint vezetői kihívások és vállalati stratégiák a hibrid munka világában.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.11.21Pannon HR Konferencia Debrecen Lehetőséget biztosítsunk a HR-es közösségnek, hogy megvitassák az aktuális kihívásokat, trendeket, valamint hogy szakmai újdonságokkal ismerkedhessenek meg. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Gulyás Gergely: teljesen reálisnak tartja a kormány, hogy 2028 elejére ezer eurónyi legyen a minimálbér

Magyarország ki akar maradni a Brüsszel és Nyugat-Európa által hirdetett "kereskedelmi hidegháborúból", helyette a gazdasági semlegesség... Teljes cikk

Azonnali béremelésre van szükség a gyermekvédelemben az LMP szerint

Az LMP azonnali béremelést sürget a gyermekvédelem területén dolgozók számára. Teljes cikk

Ha a születésszámra nem is, az építőiparra és az ingatlanárakra jelentős hatást gyakorolt a CSOK

A Családi Otthonteremtési Kedvezmény (CSOK) a kormányzat legfőbb demográfiai célját, a születésszám növelését hivatott támogatni. A 2015... Teljes cikk