kapubanner for mobile
Megjelent: 10 éve

A versenyelőny az emberi erőforrás tőkében rejlik?

"…a vállalatok egyetlen fenntartható versenyelőnye a jövőben azok emberi erőforrás tőkéjében rejlik…" – állítják a szakértők. Egy vállalat könyv szerinti értéke és tőzsdei értéke között átlagosan 9-10-szeres eltérés van. Az eltérés egyik igen jelentős okát a humán tőke jelenti.

Tudjuk, hogy a hatékony HR tevékenység versenyelőnyhöz juttatja a szervezetet. Ahhoz, hogy egy vállalat valóban versenyelőnyt tudjon kovácsolni humán tőkéjéből, be kell látnia, hogy HR szakembereinek képzése elengedhetetlen alapkövetelmény.

Így már elég kézenfekvő, hogy a HR szakemberek miért is vesznek részt ma szakmai továbbképzéseken:

  • Mert fejleszteni kívánják a szakmai kompetenciáikat
  • Vagy mert szeretnék frissíteni a szakmai ismereteiket
  • Tapasztalatot szeretnének cserélni, és HR-es kapcsolati tőkéjüket szeretnék növelni
  • Esetleg a karrierjük építése miatt, egy további szakképesítés megszerzéséért

    A vállalat vezetése és a „piac” egyre nagyobb szaktudást igénylő elvárásokat támaszt a HR szakemberek felé, úgy, mint az üzleti szemlélet átvétele, a hatékony stratégiai partnerként való részvétel a vállalat irányításában, a támogató, szolgáltató szerepnek az erősítése, a társadalmi és kulturális változások eredményes kezelése.
    A fentieken túl a HR szakembereknek versenyképes tudásuk fenntartása és szakmai karrierjük építése komoly kihívást jelent.
    A HR szaktudás birtoklása, eredményes gyakorlása tehát közös érdeke a vállalatoknak és a humán erőforrásukkal foglalkozó szakembereiknek.

    Egy biztos! HR szakterületen az új szakmai ismeretek és kompetenciák, a naprakész és magabiztos szakmai tudás iránti igények egyre komolyabb elvárásokat támasztanak a képzésükkel foglalkozó intézmények számára is.

    A Sämling Kft. Magyarországon egyedülálló Nemzetközi HR menedzsment képzést indít, mellyel egyszerre szerezhetők meg a legfrissebb szakmai ismeretek és fejleszthetők a szakmai kompetenciák.

    A képzést a legújabb nemzetközi HR trendek mellett számos esettanulmány feldolgozása és tréningszerű elemek teszik gyakorlatorientálttá.



    A képzés folyamán megszerezhető ismeretek és kompetenciák

    A hallgatók a képzés elvégzése után tisztábban látják az összefüggéseket az emberek viselkedése és a szervezeti viselkedés között. Felismerik a különböző típusú csoportdinamikákat és képesek lesznek ezeket szakszerűen kezelni.

    Megértik a vállalati kultúra lényegét és felismerik mindennapi megjelenési formáit, illetve hatásait az emberek munkavégzésére.

    Megszerzik a HR munkát befolyásoló stratégiai döntések elemzéséhez szükséges ismereteket. Az elemzések alapján kritikai észrevételeket tehetnek a döntésekre vonatkozóan és eredményesen képviselhetik a HR álláspontját. Aminek köszönhetően a vállalaton belüli HR menedzsment stratégiai partnerként léphet fel a vállalat irányításában.

    Felismerik az emberi erőforrás különbözőségéből adódó előnyöket, és képesek lesznek ezeket vállalati  versenyelőnnyé kovácsolni. Továbbá képessé válnak a folyamatosan változó vállalati környezetben a leghatékonyabb kommunikációs stratégiák és a legcélravezetőbb munkamódszerek kiválasztására és azok eredményes alkalmazására.

    Tanítási módszer

    A képzés folyamán a hallgatók elméleti alapokat kapnak az adott témáról, melyeket gyakorlati esetekkel is illusztrálunk. Ezt követően kiscsoportos munkát végeznek, melyen esettanulmányokat dolgoznak fel. Az esettanulmányokat megadhatja a tréner, de a hallgatók is hozhatják, a saját, megtörtént eseteiket.

    A közös munkát követően a csapatok röviden prezentálják elgondolásukat az adott feladatról, melyre a többiek reflektálhatnak, sőt olykor értékelniük kell társaik munkáját.

    Az így kialakult közös diskurzus, az önálló problémamegoldást, a kritikai gondolkodást és a csapatmunka fejlesztését is hivatott elősegíteni.
    Tesztek és szerepjátékok is helyet kapnak a képzésben. Ezeken keresztül a hallgatók általános emberismerete (személyészlelési képességei), szakmai önismerete és a társas helyzetek hatékony kezelésének készsége, mint kulcskompetenciák szintén fejlesztésre kerülnek.

    A fenti módszerekkel az olyan intellektuális készségeket is, mint a kritikai elemzés, a szintézis, és a problémamegoldás a kurzus alatt csoporthelyzetben fejlesztjük (szemináriumok, workshopok, csoportmunkák).

    Tematika
    Bevezetés a szervezeti viselkedés és a menedzsment alapjaiba
    A kulturális környezet és a vállalati viselkedés szinergiája, a vállalati kultúra modelljei
    Magas teljesítményű csoportok kialakítása és motivációja
    A csoportközi viszonyok menedzselése és a hatékony tárgyalás
    A HR gyakorlati alapjainak a tisztázása
    A HR belső szolgáltatásainak rendszere
    Nemzetközi HR menedzsment trendek
    HR stratégia keretei
    Toborzás, kiválasztás
    Teljesítménymenedzsment
    Fejlesztés
    Változásmenedzsment a HR hatékonyságának fejlesztése érdekében



    • 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!info button Részletek ticket button Jegyek
    • 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.info button Részletek ticket button Jegyek
    • 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.info button Részletek ticket button Jegyek
    • 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznakinfo button Részletek ticket button Jegyek
    További cikkek
    Újabb lépés a NEXON szolgáltatásfejlesztésében

    A bér- és humánügyviteli szolgáltatások terén piacvezető szerepet betöltő NEXON 2025. június 1-től telefonos ügyfélszolgálati rendszerét... Teljes cikk

    A jó szervezeti kultúra egymás megismerésén alapul

    Az „Egy nap a site-on” programmal formálja munkavállalói szemléletét a B+N. Teljes cikk

    Employer branding a természetben – így támogatja a Hotel Ózon a vállalati kultúra építését

    A vállalati kultúra ma már jóval többet jelent egy jól hangzó missziónál vagy esztétikus irodai környezetnél. A munkavállalók... Teljes cikk