kapubanner for mobile
Megjelent: 15 éve

Call center: a munka belülről

Drákói szigor, nem mindig jókedvű ügyfelek, alacsony órabér. Erről számoltak be telefonos ügyfélszolgálton dolgozó alanyaink. Talpraesettséggel, nyelvtudással gyorsan bele lehet tanulni a munkába. Egyetemistáknak a munka rugalmas jellege miatt jó pénzszerzési lehetőség. Tartósan azonban nehéz telefonos ügyfélszolgálatosként dolgozni.

A telefonos ügyfélszolgálatoknak - idegen szóval call centereknek - sok fajtája van. A munka jellege, a hozzáadott érték alapján nagyok a különbségek. Némely ügyfélszolgálatok csak a hivatali munkaidőben állnak az ügyfelek rendelkezésére és van, ahol 24 órás rendelkezésre állás van. Ma már szinte minden call centerben van angol nyelvű tájékoztatás, emellett sok helyen még más nyelveken beszélő kollégákra is szükség van.


600 forint óránként



Kata egy légitársaság bejövő hívásait fogadja angol és francia nyelven. A szerény órabér ellenére elégedett a munkahelyével. "Egy idegen nyelven dolgozó kolléga nettó 600 forintot kap óránként, én az angollal és a franciával 650-et. Van itt olyan dolgozó, akinek nem éri meg az 50 forint különbséget a kettős feladat, ezért beéri az alacsonyabb összeggel is. Az órabér vasárnap és este 8 óra után száz forinttal magasabb, ennyi az összes lehetőség a magasabb fizetés elérésére, de igazából nem is ígértek mást" - mondja.

A többség nem lát hosszú távú egzisztenciateremtési lehetőséget ebben. "Ez az egyetlen olyan munka, amit az egyetem mellett csinálni tudok. Itt szinte mindenki tanuló. Ideális, hogy egy hétre előre le lehet adni, hogy mikor és mennyit szeretnék dolgozni és a beosztásokat ennek megfelelően írják meg, így a munkaidő könnyen kalkulálható, ráadásul sosincs túlóra. Az elvárás csak annyi, hogy meglegyen a heti 16-20 óra munka minimum" - ecsetelte Kata munkakörülményeit. "Pozitívum, hogy aktívan gyakorolhatom a nyelveket, ami remélem, hogy a jövőben majd egy másik munkáltatónál sokat fog érni."


Így zajlik a kiválasztás



Van persze a munkának sok árnyoldala. "Az első hónap stresszes volt, nehéz volt megszokni, hogy a két idegen nyelvet folyamatosan váltogatva kell használni. Ezen kívül az ügyfélkezelés idegtépő tud lenni, ezért ez a munka nem is megy mindenkinek. Akik már évek óta itt vannak, azok sokkal lazábban tudják ezt csinálni, engem azért még néha ki tud borítani egy-egy nehezebb műszak" - ismerte el a 22 éves egyetemista lány.

Miként ment a felvétel? "Az első interjún egyből tesztelték a nyelvtudást - esetemben mind a kettőt - ha ez megfelelt, akkor jöhetett a szituációs gyakorlat, ami egy telefonbeszélgetés volt. Megnézték azt is, mennyire tudok gyorsan és pontosan gépelni. Miután felvettek egy tréning következett, melynek a végén vizsgát kellett tenni. Erre az időszakra nettó 300 forint volt az órabér."


Drákói szigor késéseknél



A munkahelyen a szabályok nem bonyolultak. Aki ezeket nem tarja be, csúnyán ráfázhat. "Nincsenek nagy elvárások, csak a késést veszik nagyon szigorúan. Ha valaki egy percet késik, akkor azt az egész órát levonják a béréből, ha pedig ötöt, akkor az újabb szankciókkal jár" - mesélte a fiatal lány. "Amúgy pedig nem sok visszajelzést kapunk a munkánkról, csak megcsináljuk aztán megyünk haza. Állítólag vezetnek statisztikát, hogy hány órát dolgozunk, hány hívást fogadunk, hány percig beszélünk, de ezek eredményeiről már nem szoktunk értesülni."


Szégyenfalon a legrosszabbak



Másik alanyunk, Viki már közel nem ilyen pozitív tapasztalatokról számolt be. Nem bírta sokáig ezt a fajta munkát. "Még 2001-ben dolgoztam egy bank ügyfélszolgálatán. Nagyon keveset fizettek, bár én sosem kerültem ki az "éles" rendszerbe, mert a betanítás fázisát követően felmondtam. Nagyon stresszes volt, elképesztő mennyiségű adatot kellett tudni és ezzel egyidőben a rendszer kezelése is feladat volt. A legrosszabb az volt, hogy felvették a beszélgetéseket és ezt visszahallgatva értékelték a dolgozókat, a leggyengébbek pedig kikerültek egy teljesítményértékelő szégyenfalra" - összegezte emlékeit Viktória.

Dorofejev Tamara
monster.hu
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Évi 70 millió forintos fizetésért keresnek háziorvost

Évi 150 ezer fontért, azaz mintegy 70 millió forintért keresnek az Egyesült Királyság legtávolabbi, legeldugottabb szigeteinek háziorvosi... Teljes cikk

Ittasan dolgozó buszsofőr ellen mondták ki az ítéletet

Nem jogerősen egy év felfüggesztett szabadságvesztésre ítélt az Egri Járásbíróság egy ittasan dolgozó buszsofőrt Egerben - közölte a Heves... Teljes cikk

Autószerelő drogdíler ellen emeltek vádat, aki műhelyében árulta a kábítószert

A Bács-Kiskun Vármegyei Főügyészség jelentős mennyiségű kábítószerre elkövetett kábítószer-kereskedelem, új pszichoaktív anyaggal... Teljes cikk