Fele annyit keresnek a nők, mint a férfiak a brit légitársaságnál
Hatalmasra nyílt a bérolló az EasyJet-nél: a brit fapados légitársaságnál 51 százalékkal magasabb a férfiak bére, mint a nőké - írja a Világgazdaság.
A vezérigazgató ezt azzal magyarázza, hogy a pilóták torzítják a statisztikát a 92,4 ezer fontos (33 millió forintos) éves átlagfizetésükkel. A menedzsmentben az átlag 54 ezer font, míg a kiszolgáló személyzetnél 24 ezer fontos az éves bérátlag - írják.
A cég dolgozói állományának egy negyede pilótákból áll, így hatásuk meglehetősen nagy a bértömeg alakulására. A bérkülönbség enyhítésére 49 női segédpilótát képeznek ki.
A légitársaság élén hét éve egy női vezető áll, az ő fizetése nem publikus, de a Bloomberg információi szerint hamarosan távozik a cég éléről, mert kedvezőbb ajánlatot kapott a a brit ITV médiatársaságtól.
Világgazdaság
- 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.
Részletek
Jegyek
- 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!
Részletek
Jegyek
- 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is.
Részletek
Jegyek
A Mercedes-Benz több tízmilliárd forint értékű beruházással létrehozza az első magyarországi kutatás-fejlesztési központját, amelynek a nyomán... Teljes cikk
Kelet-Közép-Európa legnagyobb kapacitású sütőüzemét építi fel a Ceres Sütőipari Zrt. 24 milliárd forintos beruházással a Tatai Ipari Parkban -... Teljes cikk
Megkezdte a termelést a kanadai Magna International magyarországi vállalatának vecsési üzeme – közölte a társaság pénteken az MTI-vel. Teljes cikk
- Oroszország titkos fegyvere: munkaerő az egyik legzártabb diktatúrából 3 napja
- „Nettó 297 ezerből nem lehet megélni” – drámai munkaerőhiányra figyelmeztet a szakszervezet 4 napja
- Elképesztő, mi lett az új luxus: emberrel beszélni egy ügyfélszolgálaton 6 napja
- Mikor lesz nálunk is így? A szomszédunkban már két munka sem elég a megélhetéshez 1 hete
- Közel félmilliót is kereshet egy parkolóellenőr – ilyen feltételekkel várják az új dolgozókat 1 hete
- Robotkutyák lépnek be a munka világába – félelmetes, mit tudnak 1 hete
- 8 őrülten jól fizető állás, amiről nem hittük volna, hogy létezik 1 hete
- Óriási szakemberhiány Németországban: itt a hiányszakmák friss listája 1 hete
- AI a HR-ben: a jövő HR-ese nem adminisztrál, hanem érti az algoritmust 1 hete
- Ennyit keresnek az NFL pompomlányai 2 hete
- Megkapta az engedélyt a szolgáltató - hamarosan Revolut-számlára is érkezhet majd a fizetés? 2 hete

Mi történne, ha egy napra minden nő szabadságra menne?