kapubanner for mobile
Megjelent: 14 éve

Főszezonban nem pihenhetnek az egyiptomi sofőrök

Az egyiptomi buszbalesetek leggyakoribb oka, hogy a sofőrök túlterheltek, fáradtak, mert nem biztosítanak számukra kellő pihenőidőt - olvasható az Index cikkében.

A csomagtartóban alvó sofőr még a jobbak közé tartozik Egyiptomban: előfordult, hogy egy vezetni nem tudó fiút képeztek ki néhány nap alatt, és küldték a repülőtérre - számolt be az Index-nek tapasztalatairól Durica Katarina, aki több szlovák és osztrák utazási iroda idegenvezetőjeként dolgozott két szezont az országban.

Elmondása szerint a buszbalesetek leggyakoribb oka a sofőrök fáradtsága. Munkaidő vagy kilométerek utáni pihenés ugyanis nincs, a főszezonban gyakran megesik, hogy harminchat órát vezetnek, aztán pár órás alvás a reptéren a következő csoportra várva, és indul újra elölről.

Durica Katarina szerint a helyi buszsofőrök bére rendkívül alacsony, havi 50 euró körül mozog, ha észrevételük akad, akkor azt "ha nem tetszik, van helyetted száz másik" frázissal zárják le. Emellett a buszok gyakran kiszuperáltak és rozogák.

Az egyiptomi Hurgadában vasárnap balesetet szenvedett, magyar turistákat szállító busz sofőrje is nagyon fáradt volt a helyiek szerint. Egy kairói út után vitte a reptérre a turistákat. A Google útvonaltervezője szerint a két város közti távolság 464 kilométer.

Index.hu
  • 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Oroszország titkos fegyvere: munkaerő az egyik legzártabb diktatúrából

Miközben Moszkva egyre nehezebben talál munkaerőt a dróngyártáshoz, váratlan irányból érkezhet segítség: az ukrán hírszerzés szerint... Teljes cikk

Mikor lesz nálunk is így? A szomszédunkban már két munka sem elég a megélhetéshez

A megélhetési költségek folyamatos emelkedése miatt minden ötödik munkavállaló kénytelen másodállást vállalni Horvátországban - derül ki a Moj... Teljes cikk

Meddig szólhat bele az EU a tagállamok béreibe? - fontos ítélet született

Az EU bírósága megerősítette az unióban alkalmazandó megfelelő minimálbérekről szóló irányelv nagy részének érvényességét, ugyanakkor... Teljes cikk