kapubanner for mobile
Megjelent: 14 éve

Mégsem kell támogatniuk a munkaadóknak a dolgozók helyi utazását

Várhatóan mégsem kell a cégeknek ugyanolyan mértékben támogatniuk a helyben munkába járók utazását, mint az ingázókét. A javaslat keddi vitájában a Fidesz vezérszónoka azt mondta: az elképzelés jó, mert az eddiginél többen ülnének buszra vagy villamosra, de a költségtérítést így, ebben a formában nem vezetik be, mert nem akarják terhelni a cégeket - írja a hirado.hu.

Az új személyszállítási törvény tervezete eredetileg azt tartalmazta, hogy júliustól a dolgozók távolsági és helyi bérletét is állnia kell a cégeknek. Eddig csak a távolsági bérlet 86 százalékát fizették a munkáltatók, de a személyszállítási törvény parlamenthez benyújtott javaslatában az szerepel, hogy a munkaadóknak a helyi tömegközlekedési bérlet árának nagy részét is át kell vállalniuk. A munkaadók azonnal tiltakoztak, a javaslat keddi vitájában a Fidesz vezérszónoka azt mondta: az elképzelés jó, mert az eddiginél többen ülnének buszra vagy villamosra, de a költségtérítést így, ebben a formában nem vezetik be, mert nem akarják terhelni a cégeket. További egyeztetések várhatók, mert az elv jó, de nem biztos, hogy most a legalkalmasabb bevezetni - mondta a Duna Tv Híradójának Manninger Jenő, a Fidesz országyűlési képviselője.

A jogszabályt eredetileg a nemzeti fejlesztési miniszter nyújtotta be, és előzetesen egyetlen érintettel sem egyeztetett az intézkedés esetleges hatásairól. Pataky Péter, a Magyar Szakszervezetek Országos Szövetségének elnöke a tervezet hírére megjegyezte, elvileg ugyan örülnie kellene, de valójában tudja, hogy szokás szerint megint a sor végén álló alkalmazottakon csattanna az ostor, és végeredményben rajtuk spórolnák meg a munkaadók ezt az újabb plusz költséget.

A szocialisták szerint az eredeti módosítás évente több milliós pluszkiadást jelentene a cégeknek, így nem támogatják azt. A kormányzat az üzleti szférára terheli a MÁV, a Volán és a BKV finanszírozásával kapcsolatos költségeket - jegyezte Tóth Csaba MSZP-s képviselő. A Vállalkozók Országos Szövetségének főtitkára a híradónak azt mondta: szerinte a munkaadók semekkora részt nem tudnak átvállalni a helyi bérletek árából. Nagy veszélybe kerülnek azok a munkavállalók, akik eddig helyközi közlekedéssel jártak be dolgozni, mert ez a drágább, ezért a munkáltató ezt szünteti meg előbb - jegyezte meg Dávid Ferenc, a szövetség főtitkára a hirado.hu írása szerint.


Parlamenti vita a törvényről



Egységes menetrend, jegy- és bérletrendszer, valamint egységes szolgáltatási és minőségbiztosítási követelmények bevezetését tartalmazza az új személyszállítási törvényről szóló javaslat - mondta Fónagy János, a fejlesztési tárca államtitkára kedden a javaslat általános vitáját megnyitó beszédében, az Országgyűlésben. Fónagy János, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkára expozéjában úgy vélte, hogy az új szabályozás hatékony együttműködésre ösztönzi a közösségi közlekedési szolgáltatókat. A jogszabály megteremti a közösségi közlekedés szervezésével kapcsolatos megrendelői és tulajdonosi hatáskörök centralizációját, ezzel a közösségi közlekedési vállalatok egységes szakmai és tulajdonosi irányítási lehetőségét - fejtette ki. Manninger Jenő, a Fidesz vezérszónokaként hangsúlyozta, hogy a törvénytervezet rendet teremthet a közösségi közlekedésben, mert "felszámolja azt az anarchiát, amit az előző két kormányzat a neoliberális politikájával elkövetett".

Az MSZP-s Szekeres Imre szerint a törvényjavaslat előkészítése során nem volt minden rendben, ugyanis nem ad érdemi választ arra, hogy a közösségi közlekedés finanszírozása hogyan tehető fenntarthatóvá. Nem derül ki a javaslatból, hogy valójában mitől fog fenntarthatóvá válni a közösségi közlekedés - vélekedett Szekeres az inforadio.hu tudósítása szerint. Spaller Endre a KDNP részéről szintén a tervezet mellett érvelt, a Jobbik vezérszónoka, Bödecs Barna viszont úgy vélte, hogy a javaslat nem járul hozzá ahhoz, hogy a szolgáltatások minősége javuljon és a tömegközlekedés valóban közösségi közlekedéssé váljon. Az LMP-s Szél Bernadett szerint a törvény egyik legnagyobb hibája az, hogy jelenlegi formájában nem szolgálja a vasúti és autóbusz szolgáltatások párhuzamosságának megszüntetését, ráadásul a finanszírozás kérdése korántsem átlátható.

A személyszállítási törvény vitáját következő ülésén folytatja az Országgyűlés.

hirado.hu/MTI/inforadio.hu
  • 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Nem hívtak időben mentőt munkatársukhoz, elítélték őket

Mire a megsérült dolgozó kollégái mentőt hívtak, a férfinak leállt a légzése. Teljes cikk

Már parlamenti vitán a 14. havi nyugdíjról szóló törvényjavaslat

A kormány javaslatára az Országgyűlés megkezdi a 14. havi nyugdíj bevezetéséről szóló törvénytervezet tárgyalását - közölte a... Teljes cikk

NAV: eddig kell bevallani és befizetni a globális minimumadó előlegét

A multinacionális vállalatcsoport vagy a nagyméretű belföldi vállalatcsoport belföldi csoporttagjaira vonatkozó, elismert belföldi kiegészítő adó... Teljes cikk