kapubanner for mobile
Megjelent: 13 éve

Megújuló egészségügyi intézményrendszer - a változtatás nem pénz kérdése

A Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Egészségügyi Holding Nonprofit Zrt. az Invitel segítségével alakította át a holdinghoz tartozó 4 kórház telefon-, internet- és adat-összeköttetési rendszerét. Mindezzel közel 30 százalékkal tették olcsóbbá a telekommunikációs hálózat fenntartását. Az új megoldásoknak köszönhetően nemcsak pénzt spórolt az intézet, de hatékonyabbá tették az évi közel három és fél millió vizsgálat folyamatát is.

A kórház-informatikában rejlő lehetőségeket egyre több hazai intézmény ismeri fel. A változtatás és fejlesztés sokszor nem is beruházás, pénz, hanem sokkal inkább szakmai szemlélet kérdése. Ha egy intézmény úgy dönt új, megbízhatóbb és költséghatékonyabb módon akarja üzemeltetni tele- és infokommunikációs rendszerét, akkor először is egy szakmai partnert, szolgáltatót kell választania. Ez történt a Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Egészségügyi Holding esetében is. Ők az Invitelt kérték fel a telekommunikációs rendszer strukturális átalakításához, illetve üzemeltetéséhez.

Egy kórház bizonyos tekintetben pontosan olyan, mint egy nagyvállalat. Rengeteg ember dolgozik széttagolt intézményekben és hatalmas, folyamatosan változó adatállományt kell kezelniük. A telekommunikáció és az informatika feladata, hogy ez mindig tökéletesen működjön, mégpedig úgy, hogy közben nem kerül aránytalanul sokba. Más szóval sokat spórolhat, de akár veszíthet is egy intézmény azon, hogy milyen rendszereket és milyen előfizetői szerződéseket tart fenn. A Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Egészségügyi Holding mindezt felismerve több száz telefonvonalat, 2500 számítógépet, 4 telephelyet, valamint az ezt kiszolgáló kommunikációs rendszert vizsgálta felül és reformálta meg az Invitel segítségével. Az infrastrukturális átalakítás erőteljes, esetenként 30 százalékos költségcsökkentésre adott lehetőséget.

"Az Egészségügyi Holding Nonprofit Zrt. 4 kórházat tömörít: a közel 4800 dolgozónkat 2500 számítógép, 200 telefon szolgálja. A holding struktúrával az intézmény az infokommunikáció területén is az egységesítésre törekszik, így tagintézményeink számára kedvezőbb, komfortosabb szolgáltatást nyújthatunk és a költségeket csökkentve gazdaságosabb üzemeltetést valósíthatunk meg. Szükség is van minderre, hiszen évente közel három és fél millió esetben látunk el betegeket, melynek meglehetősen nagy a költségvonzata. Ahhoz, hogy előrébb tudjunk lépni, elengedhetetlen a minden szempontból hatékony info- és telekommunikáció, hiszen ez a korszerű gyógyítás egyik alappillére" - mondta el Dr. Kiss Zoltán Tamás, a holding vezérigazgatója.

Több lépésben történt az átalakítás

A változtatásokat a telefonszolgáltatásnál kezdték. Megszüntették az intézményekben több év alatt felhalmozott, sokszor átláthatatlan szolgáltatásokat. Az Invitel segítségével egységesítették a 65 vezérszámhoz és több mint 200 al-számhoz tartozó szerződéseket. Az egyik fontos eredmény, hogy az intézmények a vezetékes számokról egymás között ingyen beszélhetnek. Az internet és IT rendszer reformja is megindult, sor került az internet szolgáltatási szerződések felülvizsgálatára és a számítógép hálózatok összekapcsolására (VPN kialakítására). Igyekeztek mindezt úgy megvalósítani, hogy plusz beruházásra ne legyen szükség, és az átállások is csak minimális mértékben zavarják meg a munkavégzést és a betegellátást.

"Az Invitel több kórház számára nyújt informatikai és telekommunikációs szolgáltatásokat, ennek egyik kiváló példája a Szabolcs megyei Egészségügyi Holdinggal történő együttműködésünk. Ha egy intézmény úgy dönt, felülvizsgálja és megreformálja informatikai- és telekommunikációs rendszerét, mi partnerek vagyunk hozzá. Azonban, ha egy kórház elhatározza magát, érdemes körültekintőnek lennie a partnerválasztásban, mert nagyon nagy a szolgáltató felelőssége a sikerben" - fogalmazott Zsembery György, az Invitel vezérigazgató-helyettese. "A kórház-informatikában nem lehet hibázni, ugyanis egészségről, életekről van szó, így nem fordulhat elő például, hogy nincs kapcsolat az intézmények között, nem elérhetőek a betegadatok vagy megszakad az összeköttetés extrém esetben egy donor adatbankkal" - tette hozzá.

Az eredmények

A tervek szerint az átalakítás befejezésével összességében 30 százalékot spórolnak a szolgáltatásokon. A nyíregyházi Jósa András Oktatókórház Nonprofit Kft-ben például, már most több százezer forint megtakarítást értek el havi szinten, miközben az átalakítás még javában zajlik. A kórház további tervei között szerepel több olyan informatikai fejlesztés is, melynek segítségével - szintén az Invitellel közösen - tovább javíthat működésén az intézmény.

Az országban egyedülálló módon sikerült egy nagy területen szétszórtan elhelyezkedő egészségügyi intézményeket összefogó holdingot kialakítani. Az orvos-szakmai integráció mellett a háttérszolgáltatások homogenizálása is cél, mely a gazdaságos üzemeltetés mellett az intézményekben nyújtott munkakörülmények javulását, végső soron a betegek lehető legmagasabb színvonalú ellátását hivatott szolgálni" - összegezte Dr. Kiss Zoltán Tamás.

  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Új szervezeti struktúrát vezet be a nemzetközi Generali Csoport

A nemeztközi Generali Csoport június 1-jétől átalakítja szervezeti struktúráját a biztosításra és a vagyonkezelésre összpontosítva - írja a... Teljes cikk

Méltatlan elbocsátás zajlik a Teslánál: többen a biztonságiaktól tudták meg, hogy felmondtak nekik

Egyes gyári alkalmazottak csak akkor vették észre, hogy elbocsátották őket, amikor nem működött a belépőkártyájuk és a biztonsági őrök... Teljes cikk

A vendégmunkások nem létező jogai, avagy mire mutat rá az Autoliv-gyárban folyó sztrájk?

A sopronkövesdi Autoliv-gyárban folyó sztrájk arra is felhívja a figyelmet, hogy a főleg kölcsönzött státuszban foglalkoztatott vendégmunkások... Teljes cikk