Megjelent: 12 éve

Miért választják hazánkat a külföldi vállalatok?

Az utóbbi egy-két évben a Vodafone, a British Telecom és a Morgan Stanley is Magyarországon létesített szolgáltató központot. Beck György vezérigazgató szerint a vállalat több összetevő kedvező, együttes hatása miatt választotta Magyarországot - írja a Magyar Hírlap.

A nyár folyamán a Celanse Corporation vegyipari cég jelentette be, hogy regionális pénzügyi és számviteli központot nyit Budapesten, ahol 2008 végére 175 embert foglalkoztatna. Év végéig duplájára növelné dolgozóinak létszámát a Unisys Corporation magyarországi szolgáltató központjában. Az amerikai társaság az év elején nyitotta meg központját, és a nyár közepén százhatvan alkalmazottal működött. Innen telefonos ügyfélszolgálati, értékesítés-előkészítési, számlázási és projektmenedzsment-feladatokat látnak el a dolgozók.

Az egyik legjelentősebb idei beruházás az ágazatban a Vodafone szolgáltató központja, amelyet a nyár elején jelentettek be. A magyarországi egységből a társaság tizennyolc országban található érdekeltségeinek pénzügyi folyamatait irányítaná majd.

Folynak még az egyeztetések a szolgáltató központ működésének helyszínéről, de hamarosan megállapodás születhet. Tavaszra mintegy száz munkavállaló felvételét tervezzük, a létszám két éven belül elérné a nyolcszáz-kilencszázat - nyilatkozta a Magyar Hírlap kérdésére Beck György, a Vodafone Magyarország vezérigazgatója.

Több tényező húzódik meg annak a döntésnek hátterében, miért esett a telekommunikációs cég választása Magyarországra a befektetés helyszínének kiválasztásánál. Az egyik ilyen összetevő az angol és német nyelv mellett más nyelvek intenzív ismerete volt. Annak érdekében, hogy a Vodafone hazánkba hozza létre a szolgáltató központot, a magyar kormányzat és a vállalat mindent megtett - hangsúlyozta Beck György.

A cég a magyar államtól 1,3 milliárd forintos támogatást kapott a kilencmilliárdos beruházáshoz. A befektetés közvetlen nyereséget nem hoz az itteni cégnek, de javítja a vállalat imázsát - tette hozzá a vezérigazgató.

Az idei projektek közül kiemelhető még, hogy a Cemex cementgyártó bejelentette: fokozatosan bővítené a két éve kialakított közös szolgáltató központját. A British Telecom is Magyarországon, Budapesten és Debrecenben látja a lehetőséget. Regionális szolgáltató központja összesen négy-ötszáz munkahelyet teremt. A Citibank tavaly novemberben adta át Budapesten száznegyven alkalmazottal rajtoló globális IT- és pénzügyi szolgáltató központját, és azóta folyamatosan bővül. Az egyik legjelentősebb ilyen jellegű beruházás az utóbbi években az amerikai Morgan Stanley-é volt. A cég 2009-re négyszázötven ember foglalkoztatását tervezi. Elsődleges feladata a londoni és a New York-i központok támogatása négy területen: az üzleti folyamatokban, a jelzálog-finanszírozásban, a pénzügyi ellenőrzésben és az IT-ben.

Magyar Hírlap
  • 2019.12.18CAFETERIA 2020. Előadók: Fata László, cafeteria szakértő, Cafeteria Trend Kopányiné Mészáros Edda, tájékoztatási kiemelt szakreferens, NAV Nádudvari Éva, senior szolgáltatás manager, NEXON Marusinecz Tamás, vezérigazgató, Allianz Foglalkoztatói Nyugdíjszolgáltató Zrt. Részletek Jegyek
  • 2020.01.18 ICF akkreditált Jungiánus coach féléves továbbképzés Magyarországon először a nemzetközileg sikeres Jungian Coaching School továbbképzése, ami ICF krediteket ad, 2020 januártól júiusig, havonta egy hétvégén. Részletek Jegyek
  • 2020.01.22Változásmenedzsment képzés Cél a szervezet változáskezelési képességének fejlesztése. A változási folyamat és a változás összetevőinek a megértése. Az egyének változáskezelési képességének fejlesztése konkrét gyakorlatokon keresztül. A változási programok kritikus sikertényezőinek megismerése. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Csatlakoztak a Közlekedési Munkástanácsok Szövetségéhez tartozó szakszervezetek a KDSZSZ-hez

A KDSZSZ Magyarország egyik legnagyobb közúti személyszállításban működő szakszervezeti szövetsége lett. Teljes cikk

A Magyar Orvosi Kamara új elnöke szerint egyszeri és érdemi béremelésre van szükség

Kincses Gyula szerint a hálapénz intézményét társadalmilag is érzékelhető béremelés nélkül nem lehet felszámolni. Teljes cikk

A középgeneráció uralja a belföldi cégeket

A felmérés szerint az idősebbek szerepe főképp a nagyobb cégek irányításában jelentős. Teljes cikk