kapubanner for mobile
Megjelent: 18 éve

Miért választják hazánkat a külföldi vállalatok?

Az utóbbi egy-két évben a Vodafone, a British Telecom és a Morgan Stanley is Magyarországon létesített szolgáltató központot. Beck György vezérigazgató szerint a vállalat több összetevő kedvező, együttes hatása miatt választotta Magyarországot - írja a Magyar Hírlap.

A nyár folyamán a Celanse Corporation vegyipari cég jelentette be, hogy regionális pénzügyi és számviteli központot nyit Budapesten, ahol 2008 végére 175 embert foglalkoztatna. Év végéig duplájára növelné dolgozóinak létszámát a Unisys Corporation magyarországi szolgáltató központjában. Az amerikai társaság az év elején nyitotta meg központját, és a nyár közepén százhatvan alkalmazottal működött. Innen telefonos ügyfélszolgálati, értékesítés-előkészítési, számlázási és projektmenedzsment-feladatokat látnak el a dolgozók.

Az egyik legjelentősebb idei beruházás az ágazatban a Vodafone szolgáltató központja, amelyet a nyár elején jelentettek be. A magyarországi egységből a társaság tizennyolc országban található érdekeltségeinek pénzügyi folyamatait irányítaná majd.

Folynak még az egyeztetések a szolgáltató központ működésének helyszínéről, de hamarosan megállapodás születhet. Tavaszra mintegy száz munkavállaló felvételét tervezzük, a létszám két éven belül elérné a nyolcszáz-kilencszázat - nyilatkozta a Magyar Hírlap kérdésére Beck György, a Vodafone Magyarország vezérigazgatója.

Több tényező húzódik meg annak a döntésnek hátterében, miért esett a telekommunikációs cég választása Magyarországra a befektetés helyszínének kiválasztásánál. Az egyik ilyen összetevő az angol és német nyelv mellett más nyelvek intenzív ismerete volt. Annak érdekében, hogy a Vodafone hazánkba hozza létre a szolgáltató központot, a magyar kormányzat és a vállalat mindent megtett - hangsúlyozta Beck György.

A cég a magyar államtól 1,3 milliárd forintos támogatást kapott a kilencmilliárdos beruházáshoz. A befektetés közvetlen nyereséget nem hoz az itteni cégnek, de javítja a vállalat imázsát - tette hozzá a vezérigazgató.

Az idei projektek közül kiemelhető még, hogy a Cemex cementgyártó bejelentette: fokozatosan bővítené a két éve kialakított közös szolgáltató központját. A British Telecom is Magyarországon, Budapesten és Debrecenben látja a lehetőséget. Regionális szolgáltató központja összesen négy-ötszáz munkahelyet teremt. A Citibank tavaly novemberben adta át Budapesten száznegyven alkalmazottal rajtoló globális IT- és pénzügyi szolgáltató központját, és azóta folyamatosan bővül. Az egyik legjelentősebb ilyen jellegű beruházás az utóbbi években az amerikai Morgan Stanley-é volt. A cég 2009-re négyszázötven ember foglalkoztatását tervezi. Elsődleges feladata a londoni és a New York-i központok támogatása négy területen: az üzleti folyamatokban, a jelzálog-finanszírozásban, a pénzügyi ellenőrzésben és az IT-ben.

Magyar Hírlap
  • 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Nem hívtak időben mentőt munkatársukhoz, elítélték őket

Mire a megsérült dolgozó kollégái mentőt hívtak, a férfinak leállt a légzése. Teljes cikk

Már parlamenti vitán a 14. havi nyugdíjról szóló törvényjavaslat

A kormány javaslatára az Országgyűlés megkezdi a 14. havi nyugdíj bevezetéséről szóló törvénytervezet tárgyalását - közölte a... Teljes cikk

NAV: eddig kell bevallani és befizetni a globális minimumadó előlegét

A multinacionális vállalatcsoport vagy a nagyméretű belföldi vállalatcsoport belföldi csoporttagjaira vonatkozó, elismert belföldi kiegészítő adó... Teljes cikk