Megjelent: 11 éve

Minden harmadik cégautó megsérült a tavalyi évben

A cégautók 37 százaléka megsérült az elmúlt évben, legtöbbször a nagyautók és a terepjárók szenvedtek el károkat - többek között ez is kiderült a LeasePlan Hungária Zrt., hazánk vezető flotta- és gépjárműkezelő vállalatának elemzéséből, melyet a közel 9 ezer autót számláló flotta statisztikáiból készítettek el.

A LeasePlan egyebek mellett azt vizsgálta, miként alakultak 2012-ben a cégautókat érintő kárösszegek, játszott-e ezekben szerepet a szezonalitás, valamint melyek voltak a leggyakrabban előforduló káresetek és mely gépjármű-kategóriákban. A számok azt mutatják, hogy 4800 káresemény során több mint egymilliárd forint értékben károsodtak az autók a tavalyi évben, és átlagosan több mint 200 ezer forintos kár jutott egy gépjárműre. A legtöbb autó esetében a jármű nem csak egyszer, hanem többször is megsérült.

A flottakezelő adatai szerint az elmúlt évben a nagyautó és a terepjáró kategóriában volt a legmagasabb arányú a sérülések száma 65 és 76 százalékkal.

92 százalékban törésből származó és üvegkárokat állapítottak meg a kárszakértők, és alig 2 százalék volt a lopott és a totálkáros autók száma. A totálkáros eseteket jellemzően a követési távolság be nem tartása és az elsőbbségmegadás elmulasztása okozta, de árokba is többször borult úgy autó, hogy végleg használhatatlanná vált. A fentieken túl 6 százalékban egyéb károkat is jelentettek a gépjárművezetők, melyek között a zárrongálás volt a leggyakoribb, amelyet a kulcs elvesztése, a dísztárcsa lopás és a jég okozta kár követett.

Az autók életkorának növekedésével és értékének csökkenésével párhuzamosan a sérülésekre a kárszakértők által megállapított kár összege csökken. Az egy évnél fiatalabb autóknál volt a legmagasabb az egy autóra jutó megállapított kárösszeg, 271 000 forint. Az év eleji téli hónapokban a fagyos, csúszós utak, valamint a kátyúk miatt jóval több sérülést regisztrált a flottakezelő. A "legkárszegényebb" hónap a december volt, amikor az autókat érintő balesetek átlagos kárösszege mindössze a fele volt a havi átlagnak, ez az ünnepekhez közeli szabadságok ideje alatta csökkenő gépjárműhasználattal magyarázható.

"A mostanihoz hasonlóan minden évben részletesen elemezzük gépkocsiflottánk káreseményeit. Az üzleti életben különösen fontos, hogy a cégautók minél rövidebb időre essenek ki a napi használatból. Egy-egy káresemény kapcsán pedig nem csak az időkieséssel és a keletkező plusz költségekkel, hanem a kárrendezéssel járó adminisztrációval és az ideiglenes csereautó miatti ügyintézéssel is számolni kell. Flottakezelőként e területen is tehermentesítjük ügyfeleinket és segítünk abban, hogy mihamarabb újra használhassák gépjárműveiket. Ugyanakkor arra is bíztatjuk a vállalatokat, hogy cégautó szabályzatban rögzített irányelvekkel és vezetéstechnika tréninggel ösztönözzék a gépjárműhasználókat közlekedési kultúrájuk fejlesztésére, mert ezzel megelőzhetik a felsorolt költségek egy részét" - mondta el Dobos Attila, a LeasePlan Hungária Zrt. operációs igazgatója.

Számolja ki adóját a HR Portal cégautó adó kalkulátorával.
  • 2024.07.10GDPR A HR-BEN: ADATVÉDELEM A MUNKAHELYEN Programunkon gyakorlati oldalról tekintjük át a munkaviszonnyal összefüggésben leggyakrabban előforduló kérdéseket, tipikus buktatókat és lehetséges hibákat, melyek az elmúlt 6 év során a GDPR szabályozás létrejöttét követően felmerültek.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.09.05Business Beach Conference Az Ingatlan Regatta már 8 éve köti össze az ingatlanpiac legfontosabb szereplőit egy különleges sporteseménnyel. Az idei évtől kezdve, Litkey Farkassal közös szervezésben “új” eseményként csatlakozik hozzánk a Bankár Kupa.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.09.26Best Practice Fórum - Roto A Fórum Célja: A Digitalizációs és Lean szemléletű folyamatfejlesztések sikeres vállalati megoldásainak, jó gyakorlatainak megosztása a fórum résztvevői között. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.10.02Tréning Kerekasztal Konferencia 2024. A 2024-es, őszi Tréning Kerekasztal Konferenciánk célja, hogy a résztvevők sokféle megközelítést kapjanak arról, a technológia hogyan épülhet be a tréningek világába.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Nőtt a gépi bérmunka iránti igény az agráriumban

A bérszolgáltatást igénybe vevők 80 százaléka a művelethez szükséges géppark hiánya miatt dönt a bérmunka szolgáltatás igénybevétele mellett... Teljes cikk

Bezár a Henkel egyik magyarországi gyára

A bezárás a fogyasztói igények változása miatt vált szükségessé a vállalat szerint. Teljes cikk

Ilyen lenne az álommunka az Y és a Z generáció számára

A Z generáció felnőtt tagjai inkább dolgoznának népszerű nyári nyaralóhelyen, mint az Y generációsok; az Y-ok pedig jobban élveznék az... Teljes cikk