Minden harmadik cégautó megsérült a tavalyi évben
A cégautók 37 százaléka megsérült az elmúlt évben, legtöbbször a nagyautók és a terepjárók szenvedtek el károkat - többek között ez is kiderült a LeasePlan Hungária Zrt., hazánk vezető flotta- és gépjárműkezelő vállalatának elemzéséből, melyet a közel 9 ezer autót számláló flotta statisztikáiból készítettek el.
A flottakezelő adatai szerint az elmúlt évben a nagyautó és a terepjáró kategóriában volt a legmagasabb arányú a sérülések száma 65 és 76 százalékkal.
92 százalékban törésből származó és üvegkárokat állapítottak meg a kárszakértők, és alig 2 százalék volt a lopott és a totálkáros autók száma. A totálkáros eseteket jellemzően a követési távolság be nem tartása és az elsőbbségmegadás elmulasztása okozta, de árokba is többször borult úgy autó, hogy végleg használhatatlanná vált. A fentieken túl 6 százalékban egyéb károkat is jelentettek a gépjárművezetők, melyek között a zárrongálás volt a leggyakoribb, amelyet a kulcs elvesztése, a dísztárcsa lopás és a jég okozta kár követett.
Az autók életkorának növekedésével és értékének csökkenésével párhuzamosan a sérülésekre a kárszakértők által megállapított kár összege csökken. Az egy évnél fiatalabb autóknál volt a legmagasabb az egy autóra jutó megállapított kárösszeg, 271 000 forint. Az év eleji téli hónapokban a fagyos, csúszós utak, valamint a kátyúk miatt jóval több sérülést regisztrált a flottakezelő. A "legkárszegényebb" hónap a december volt, amikor az autókat érintő balesetek átlagos kárösszege mindössze a fele volt a havi átlagnak, ez az ünnepekhez közeli szabadságok ideje alatta csökkenő gépjárműhasználattal magyarázható.
"A mostanihoz hasonlóan minden évben részletesen elemezzük gépkocsiflottánk káreseményeit. Az üzleti életben különösen fontos, hogy a cégautók minél rövidebb időre essenek ki a napi használatból. Egy-egy káresemény kapcsán pedig nem csak az időkieséssel és a keletkező plusz költségekkel, hanem a kárrendezéssel járó adminisztrációval és az ideiglenes csereautó miatti ügyintézéssel is számolni kell. Flottakezelőként e területen is tehermentesítjük ügyfeleinket és segítünk abban, hogy mihamarabb újra használhassák gépjárműveiket. Ugyanakkor arra is bíztatjuk a vállalatokat, hogy cégautó szabályzatban rögzített irányelvekkel és vezetéstechnika tréninggel ösztönözzék a gépjárműhasználókat közlekedési kultúrájuk fejlesztésére, mert ezzel megelőzhetik a felsorolt költségek egy részét" - mondta el Dobos Attila, a LeasePlan Hungária Zrt. operációs igazgatója.
Számolja ki adóját a HR Portal cégautó adó kalkulátorával.
- 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.
Részletek
Jegyek
- 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!
Részletek
Jegyek
- 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is.
Részletek
Jegyek
Mire a megsérült dolgozó kollégái mentőt hívtak, a férfinak leállt a légzése. Teljes cikk
A kormány javaslatára az Országgyűlés megkezdi a 14. havi nyugdíj bevezetéséről szóló törvénytervezet tárgyalását - közölte a... Teljes cikk
A multinacionális vállalatcsoport vagy a nagyméretű belföldi vállalatcsoport belföldi csoporttagjaira vonatkozó, elismert belföldi kiegészítő adó... Teljes cikk
- Mennyi kell a jó megélhetéshez? A legszegényebb magyarok döbbenetes választ adtak 2 hónapja
- Létszámnövelésre készülnek a magyar cégek - Itt várható a legnagyobb bővítés 3 hónapja
- Rekordszinten a cégvezetők elköteleződése a fenntarthatóság iránt 5 hónapja
- A 20 legbefolyásosabb magyar HR vezető 2025-ben: Zahari József, E.ON Hungária 5 hónapja
- A 20 legbefolyásosabb magyar HR vezető 2025-ben: Németh Kinga, Audi Hungaria Zrt. 6 hónapja
- Rejtett adócsapdák céges autóknál – rengeteg cég bukik el rajta! 6 hónapja
- Űrrakétát kaptak a jövőhöz – így támogatja az E.ON a gyerekek digitális fejlődését 6 hónapja
- Jó fizetés vagy valami más? Ez a legfontosabb a magyar munkavállalóknak 7 hónapja
- Íme a hat legnagyobb ügyvezetői kihívás: a munkaerő az élen 8 hónapja
- 53 napot kell várni egy építőipari szakemberre - már "csak" a jó szakemberben van hiány 8 hónapja
- Jelentős árbevétel-növekedések a flottakezelőknél 9 hónapja

Mi történne, ha egy napra minden nő szabadságra menne?