Megjelent: 2 éve

Válság: a sógorok nem érzik, mi igen

Az osztrákok hetven százaléka nem érzi úgy, hogy a világgazdasági válság hatással volt a jövedelmére - állapította meg a GfK kutatóintézet friss tanulmányában. A felmérés magyarországi részéből kiderül, hogy a magyaroknak csak 28 százaléka tapasztalja ugyanezt. Az osztrákok főként a luxuscikkek beszerzésénél spórolnak és optimistábban látják a jövőt mint a kelet-európai fogyasztók.

Különösen az inflációtól (69 százalék) és az áremelkedéstől (szintén 69 százalék) tartanak az osztrákok. Állásának esetleges elvesztésére 57 százalékuk gondolt már, a lakhatási költségek emelkedésére 53 százalék. A lakosság egynegyede fél komolyabban attól, hogy munkanélküli lesz. Leginkább a luxuscikkeken és az élvezeti cikkeken spórolnak Ausztriában. Minden harmadik osztrák költ kevesebbet üdülésre, minden negyedik kikapcsolódásra és minden ötödik öltözködésre és telefonálásra.


A GfK Ausztria mellett Bosznia-Hercegovinában, Bulgáriában, Csehországban, Horvátországban, Kazahsztánban, Macedóniában, Romániában és Magyarországon végzett felmérést arról, mit gondol a lakosság a válságról és hogy milyen hatással van a recesszió a fogyasztói szokásokra - tudósít az MTI.


Több az ár alapján vásárló


A felmérésben vizsgált összes országra igaz, hogy nőtt a lakosság ártudatossága. Az üzlet kiválasztásánál az árak jelentik a legfontosabb szempontot, egyre kevesebben értékelik a kiegészítő juttatásokat, és a nagyobb választék is háttérbe szorul.


Optimistábbak az osztrákok a kelet-európaiaknál


A többi országgal összehasonlítva Ausztria bizakodóbban néz a jövő elé. Míg átlagosan minden negyedik megkérdezett mondta azt, hogy egy éven belül véget ér a válság, az osztrákok között minden harmadik osztja ezt a nézetet.


Az osztrákok hetven százaléka nem érzi úgy, hogy a világgazdasági válság hatással volt a jövedelmére - állapította meg a GfK kutatóintézet friss tanulmányában. A felmérés magyarországi részéből kiderül, hogy a magyaroknak csak 28 százaléka tapasztalja ugyanezt. Az osztrákok főként a luxuscikkek beszerzésénél spórolnak és optimistábban látják a jövőt mint a kelet-európai fogyasztók.


2009. június 4.

  • 2020.08.30Sämling Solution most induló online nyílt képzései! Összes képzésünk elérhető online, professzionális csapatunk profi megoldásokkal a megszokott színvonalon a következő képzéseket ajánlja figyelmébe: Virtuális csapatok menedzselése, Practical Task&Project menedzsment, Hogyan oktassunk online, Kreatív problémamegoldás, Megtartó erőim a változó időkben, Reziliencia,Virtuális interjútechnika Részletek Jegyek
  • 2020.09.17HR Basic képzés HR feladatai vannak? Szeretné rendszerezni ismereteit, vagy szeretné összevetni saját gyakorlatát a másokéval, illetve egyszerűen csak érdeklődik a téma iránt? Nálunk megtanulhatja mit és hogyan kell hatékonyan csinálni. Jöjjön el képzésünkre és sajátítsa el – évek helyett 11 napban – az operatív HR munka legfontosabb eszközeit! Részletek Jegyek
  • 2020.10.06Vigyázz, jönnek az ellenőrök! Az ellenőrzésektől mindenki tart. Sok esetben azonban nem könnyű magunkat kiismerni a jogszabályok és az ellenőrzési folyamatok útvesztőjében. Ebben az eligazodásban szeretnénk segíteni olyan szakértőkkel, akik az ellenőrzések napi gyakorlatára látnak rá. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Milyen jogviszonyban vállalhatunk nyári diákmunkát? Általános tudnivalók és tanácsok (1.)

A nyári diákmunka – mindenféle jövedelemszerző tevékenységhez hasonlóan – adóköteles tevékenység. Ez az egyik közös tulajdonság a számos... Teljes cikk

Megvan az ország legjobb női és férfi targoncása

Hét hónapja targoncázik, most első munkahelyén dolgozik a Tisza Logisticsnél. Ő Barnóczki Regina (lent a fotón), aki a csütörtökön a budapesti... Teljes cikk