Megjelent: 12 hónapja

Válság: a sógorok nem érzik, mi igen

Az osztrákok hetven százaléka nem érzi úgy, hogy a világgazdasági válság hatással volt a jövedelmére - állapította meg a GfK kutatóintézet friss tanulmányában. A felmérés magyarországi részéből kiderül, hogy a magyaroknak csak 28 százaléka tapasztalja ugyanezt. Az osztrákok főként a luxuscikkek beszerzésénél spórolnak és optimistábban látják a jövőt mint a kelet-európai fogyasztók.

Különösen az inflációtól (69 százalék) és az áremelkedéstől (szintén 69 százalék) tartanak az osztrákok. Állásának esetleges elvesztésére 57 százalékuk gondolt már, a lakhatási költségek emelkedésére 53 százalék. A lakosság egynegyede fél komolyabban attól, hogy munkanélküli lesz. Leginkább a luxuscikkeken és az élvezeti cikkeken spórolnak Ausztriában. Minden harmadik osztrák költ kevesebbet üdülésre, minden negyedik kikapcsolódásra és minden ötödik öltözködésre és telefonálásra.


A GfK Ausztria mellett Bosznia-Hercegovinában, Bulgáriában, Csehországban, Horvátországban, Kazahsztánban, Macedóniában, Romániában és Magyarországon végzett felmérést arról, mit gondol a lakosság a válságról és hogy milyen hatással van a recesszió a fogyasztói szokásokra - tudósít az MTI.


Több az ár alapján vásárló


A felmérésben vizsgált összes országra igaz, hogy nőtt a lakosság ártudatossága. Az üzlet kiválasztásánál az árak jelentik a legfontosabb szempontot, egyre kevesebben értékelik a kiegészítő juttatásokat, és a nagyobb választék is háttérbe szorul.


Optimistábbak az osztrákok a kelet-európaiaknál


A többi országgal összehasonlítva Ausztria bizakodóbban néz a jövő elé. Míg átlagosan minden negyedik megkérdezett mondta azt, hogy egy éven belül véget ér a válság, az osztrákok között minden harmadik osztja ezt a nézetet.


Az osztrákok hetven százaléka nem érzi úgy, hogy a világgazdasági válság hatással volt a jövedelmére - állapította meg a GfK kutatóintézet friss tanulmányában. A felmérés magyarországi részéből kiderül, hogy a magyaroknak csak 28 százaléka tapasztalja ugyanezt. Az osztrákok főként a luxuscikkek beszerzésénél spórolnak és optimistábban látják a jövőt mint a kelet-európai fogyasztók.


2009. június 4.

  • 2019.12.18CAFETERIA 2020. Előadók: Fata László, cafeteria szakértő, Cafeteria Trend Kopányiné Mészáros Edda, tájékoztatási kiemelt szakreferens, NAV Nádudvari Éva, senior szolgáltatás manager, NEXON Marusinecz Tamás, vezérigazgató, Allianz Foglalkoztatói Nyugdíjszolgáltató Zrt. Részletek Jegyek
  • 2020.01.18 ICF akkreditált Jungiánus coach féléves továbbképzés Magyarországon először a nemzetközileg sikeres Jungian Coaching School továbbképzése, ami ICF krediteket ad, 2020 januártól júiusig, havonta egy hétvégén. Részletek Jegyek
  • 2020.01.22Változásmenedzsment képzés Cél a szervezet változáskezelési képességének fejlesztése. A változási folyamat és a változás összetevőinek a megértése. Az egyének változáskezelési képességének fejlesztése konkrét gyakorlatokon keresztül. A változási programok kritikus sikertényezőinek megismerése. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Milyen jogviszonyban vállalhatunk nyári diákmunkát? Általános tudnivalók és tanácsok (1.)

A nyári diákmunka – mindenféle jövedelemszerző tevékenységhez hasonlóan – adóköteles tevékenység. Ez az egyik közös tulajdonság a számos... Teljes cikk

Megvan az ország legjobb női és férfi targoncása

Hét hónapja targoncázik, most első munkahelyén dolgozik a Tisza Logisticsnél. Ő Barnóczki Regina (lent a fotón), aki a csütörtökön a budapesti... Teljes cikk