kapubanner for mobile
Megjelent: 5 éve

Négynapos munkahét jöhet? - programajánló

A digitális technológiák terjedése átalakíthatja a hazai cégek munkarendjét. A változás oka a cégekre nehezedő, fokozott teljesítménynyomás, de az új folyamatok egyben komoly lehetőséget is jelentenek a cégvezetők, humánerőforrás-menedzsment szakemberek és a munkavállalók számára. A munka fogalma átalakul, a kihívásokra friss, új, izgalmas válaszokat egy hazai rendezvényen, az október 27-én első alkalommal megrendezésre kerülő HR Festen kaphatnak az érdeklődők. 

Távolinak és utópisztikusnak tűnhet innen Magyarországról a robotokkal történő dolgoztatás feltevése, pedig közelebb vagyunk a változáshoz, mint gondolnánk. Az exponenciális technológiák – mint a robotika, az automatizáció, a mesterséges intelligencia vagy a 3D nyomtatás – már itthon is elterjedőben vannak. Ennek eredménye, hogy Magyarországon is van már olyan cég, amely a munkafolyamatok automatizálása miatt átalakítja munkarendjét és tudatosan készül a négynapos munkahétre. Az ötödik nap a kötelező továbbképzésé lesz. Több call centerben is előfordulhat, hogy kérdésünkre automata válaszol és a magyarországi gyártósorokon is egyre több robot áll helyt az emberek mellett. Ez a folyamat pedig csak gyorsulni fog. Tíz éven belül fokozatosan megszűnnek az újságkihordó, könyvtáros, pénztáros, raktáros, diszpécser, gyors-és gépíró, telemarketinges szakmák. Ezek helyét robotok és intelligens rendszerek veszik át. Ezzel párhuzamosan persze újak is születnek: ilyen lehet a 3D ezermester vagy a városi kertész.

Meginog a munka hagyományos definíciója

„Hihetetlen teljesítménynyomás nehezedik a cégekre és az egyénekre is – mondta Veres Rita, az Aon Hewitt, a világ legnagyobb humánerőforrás cégének hazai cégvezetője, a Singularity University budapesti nagykövete.  Miközben az exponenciális technológiák rohamos fejlődése miatt átalakulnak az iparágak, az üzleti modellek, új kihívások és új távlatok is nyílnak a munkavállalók és a munkaadók előtt. A felsővezetőknek, humán szakembereknek és a dolgozóknak egyaránt fel kell készülniük arra, hogy a munka hagyományos definíciója meginog, új szakmák születnek, régiek tűnnek el, más tehetségeket kell új módszerekkel megtalálnunk, képeznünk és innovációra sarkallnunk. Erre pedig nem lesz több generációnyi időnk.”

A jövő HR-je nem önmagában létezik

"Az új és ismeretlen kihívásokra egy hazai, szakmai rendezvény, a HR Fest 2016 segíthet választ találni. Többek között azzal, hogy felhívja a figyelmet: a jövő munkaerő-piaci kihívásaira a HR-nek, a marketingnek, a kommunikációnak és a vezetőségnek közös erőfeszítéssel kell majd választ találnia. „Magyarország első HR fesztiválját október 27-én rendezzük" - mondta el Tóth Gergely a HR Fest társalapítója. Az esemény nem csak szakembereknek szól, hanem mindenkinek, aki hatással van a szervezetekre. Az eseményen arra keressük a választ, hogy a következő három-öt évben milyen változásokat kell majd a cégeknek végrehajtaniuk ahhoz, hogy megtalálják, és meg is tudják tartani a tehetséges fiatal és tapasztalt kollégákat. Például nagyobb szabadság központú munkakörnyezet biztosításával, ami azt jelenti, hogy az emberek identitásuknak és személyiségüknek nem csak egy csekély változatát élik meg a dolgos hétköznapokban, hanem egész énükkel, személyiségükkel jelen tudnak lenni a munka során is. Vagy, hogy nem elég azt mondanunk, hogy törődünk a munkavállalóinkkal, ezt be is kell tudnunk bizonyítani azzal, hogy szervezeti struktúránk mennyiben támogatja az embert és mennyiben a teljesítményt.

Az ember lesz a legfontosabb a vezető eszköztárában

"Emellett bemutatunk számos nemzetközi és hazai példát, valamint a tudásmegosztásra is biztosítunk lehetőséget. Illetve tanácsokkal látjuk el a jövő vezetőit, többek között felhívva a figyelmüket például arra, hogy a vezetők és alkalmazottak közötti távolság lecsökken, hiszen az eredményes piaci versenyhez az emberek válnak a legfontosabbá a vezetők eszközkészletében. A munkavállalóknak pedig azt a tanácsot adjuk, hogy álláskeresésénél a kompetenciák és lexikális tudás mellett mutassák meg a kreativitásukat és alkalmazkodóképességüket is, mert ezek jelenthetik a toborzói piacon az új időszámítást" – teszi hozzá Tóth Gergely a HR Fest társalapítója.

A HR Fest résztvevői találkozhatnak azoknak a cégeknek a vezetőivel is, akiknek sikerült elkötelezetté tenniük a munkavállalóikat, hiszen az idei év Legjobb munkahely díjait is a HR Festen adják majd át. Emellett a Colibri Internship Awards díjátadót is a rendezvényen tartják meg, melynek keretében idén második alkalommal választják meg a legjobb gyakornoki programokat kínáló cégeket a közönség és a szakmai zsűri véleményei alapján.

A multik is tanulnak a start up-os működésmódból

„A fesztivál, mint már formájában is rendhagyó esemény azért is nagyon fontos, mert a vállalati vezetőknek és humán szakembereknek sok inspirációra és gondolat-, valamint tapasztalatcsere lehetőségre van szüksége ahhoz, hogy fel tudjanak készülni az új kihívásokra. Több példát látunk arra, hogy akár multi cégnél is megpróbálkoznak a startup-okra jellemző működési keretek kialakításával, hogy így vonzóbbak legyenek a fiatal tehetségek számára. Ahhoz, hogy ebben sikeresek lehessenek, mindenképpen sok külső inspiráció kell. Ezt szeretnénk nyújtani a HR feszt formájában- folytatta Uzsák Éva Virág, az Aon Hewitt Innováció és PR vezetője.

Fókuszban a Z generáció

Számos olyan vállalat van már ma is, ahol nem nézik a munkaidőt, szabadabb kereteket adnak a munkavállalóknak, inkább a teljesítményt helyezik előtérbe a munkaidő kitöltésével, vagy az irodai tartózkodással szemben. Részben így próbálják meg kezelni a generációs kihívásokat is. Az Y és Z generáció tagjait ugyanis nehezebb elkötelezni, de például számos kutatás igazolta már, hogy fontosabb számukra a rugalmas munkabeosztás, mint az, hogy a munka és a magánélet élesen elkülönüljön egymástól.

A HR Fest főtámogatója az Aon Hewitt, támogatói a DreamJo.bs, az SSC Heroes, az Új Nemzedék Központ, a Colibri, médiapartnere a HVG HR Center, kommunikációs partnere pedig a Café PR.

További információ: www.hrfest.com

  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek