Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő - Forrás: MTI
Megjelent: 9 éve

Optimisták a logisztikai szolgáltatók

Eredményes évet zártak 2013-ban a magyarországi logisztikai szolgáltatók, jelentős többségük a teljesítmény javulásáról számolt be az előző évhez képest a logisztika.com szakportál felmérése szerint, a válaszadók 78 százaléka az idei évre további bővülést remél, amely terveik alapján a foglalkoztatottak számának növelésében is megmutatkozik.

A 32 vállalatot érintő legfrissebb piaci felmérés szerint a magyar piacon működő meghatározó logisztikai szereplők jelentős többsége, mintegy 75 százaléka javított 2013-ban az előző évi teljesítményéhez képest, 11 százalékuk eredménye nem változott, míg csökkenést 14 százalék könyvelhetett el.

A hagyományteremtő szándékkal készített évértékelő iparági felmérés alapján a bővülést jelentő társaságok több mint egyharmada legalább 10 százalékos emelkedésről számolt be, 29 százalék 5-10 százalékkal növelte az árbevételét, egyharmaduk pedig pár százalékos éves szintű javulásról számolt be.

Az idei évvel kapcsolatban a válaszadó cégvezetők optimistán nyilatkoztak.

A közlemény idézi Kürtfalvi Ákost, a logisztika.com főszerkesztő-kiadóvezetőjét, aki elmondta: a folyamatok alapján az árbevétel a társaságok 78 százalékánál haladja majd meg a 2013-as szintet, stagnálást 14, csökkenést pedig mindössze 4 százalékuk prognosztizál, további 4 százalék pedig nem tudta megítélni, mi várható.

A felmérés alapján az alszegmensek közül a közúti és vasúti fuvarozás erősödése várható, ezeket együttesen a válaszadók fele jelölte meg kitörési pontként.

A kutatásból kitűnik: a válaszadók 68 százaléka nyilatkozott úgy, hogy a cégnél a foglalkoztatottak száma növekszik az idén. Csökkenésről csupán 7 százalék számolt be.

A szolgáltatások árazásával kapcsolatban kiderült: a kutatásban részt vevő vállalkozásoknak pontosan fele a tavalyi évvel megegyező árszinteken dolgozik 2014-ben, 11 százalékuknál árcsökkenés, 39 százalékuknál azonban áremelés várható.

Kürtfalvi Ákos összegzése szerint mindenki számára az ár a fő meghatározó tényező, de emellett legalább annyira fontos a minőségi, ügyfélközpontú, egyedi szolgáltatás nyújtása, valamint a szüntelenül változó piaci környezethez és igényekhez való alkalmazkodás képessége.

A cégvezetők szerint a gazdaság további erősödését kiváltó intézkedések tudatos alkalmazása, valamint az eurózónába való belépés az egész iparág érdekeit szolgálná - olvasható az elemzésben.
  • 2022.12.01CX-Ray hálózatelemzés online workshop Szeretnéd tudni, hogy kik a véleményvezérek, mentorok, talentek, szakértők, információforrások, kiégés szélén állók, elkötelezettek, elszigeteltek vagy potenciális vezetők a szervezetben? Részletek Jegyek
  • 2022.12.01CX-Ray elégedettség felmérés online workshop A munkahelyi hatékonyság az elégedett kollégákkal kezdődik! Skálázható, szűrhető eredmények - tudd meg, munkatársaid szerint, mik a valóban égető problémák! Részletek Jegyek
  • 2023.02.15Hoshin Kanri képzés A Hoshin Kanri, amely a minőségi termékek és szolgáltatások biztosítása érdekében a változásmenedzsment projektek lebontásával segíti elő az egész vállalatra kiterjedő stratégiai tervezést, ezáltal megvalósítja a munkafolyamatok racionális napi menedzsment rendszerének hosszú távú kialakítását a szervezetnél. A Hoshin Kanri módszer megismerése és a stratégiai célok lebontása, célmegállapodások megkötése, erőforrás és projekttervek, akció meghatározása a célok elérése érdekében. Részletek Jegyek
  • 2023.03.03HR Basic HR feladatai vannak? Szeretné rendszerezni ismereteit, vagy szeretné összevetni saját gyakorlatát a másokéval, illetve egyszerűen csak érdeklődik a téma iránt? Nálunk megtanulhatja mit és hogyan kell hatékonyan csinálni! Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter