"Pont ezt kerestem!" - avagy milyen lesz a jövő marketingje?
A valósidejű marketing (real-time marketing) lehet a közeljövő egyik legjelentősebb online marketing trendje. Az okostelefonokra, tabletekre és phabletekre épülő, legújabb online hirdetési módszer lehetővé teszi, hogy az interneten információt kereső vásárló a tartózkodási helyétől, a keresés időpontjától és a használt eszköztől függően a legmegfelelőbb hirdetést lássa a keresőben. Olyan érzése lesz, hogy pont ezt kereste. Az elképzelés olyannyira nem légből kapott, hogy a Google legutóbbi európai trendkonferenciáján is szó esett róla- írja a portálunkhoz eljuttatott sajtóközlemény.
A megfelelő embert a megfelelő helyen és időben, a megfelelő eszközön lehet elérni. Olyan érzése lesz a vevőnek, hogy éppen ezt kereste. A módszer nagyon pontos célzást tesz lehetővé, ami leginkább a kisebb büdzsével dolgozó cégek számára előnyös. Ez a real-time marketing1 lényege - mutat rá a szakértő.
A piacismeret és a mobil eszközökre szabott weboldal alapfeltétel
A legfontosabb dolog a valós idejű marketing alkalmazásához, hogy ismerjük vevőink keresési szokásait. Ehhez a piaci tapasztalatokon felül segítséget nyújt honlapunk látogatottsági statisztikája.
A kapott információk alapján be lehet állítani, hogy a hirdetés csak adott feltételek esetén jelenjen meg (például csak mobiltelefonnal való keresés esetén), egy adott helyen és adott időben.
Mindehhez szükséges persze, hogy a vállalatok honlapja mobilra optimalizált legyen. A Think Digital! konferencián elhangzott adat szerint a tengerentúlon és Nyugat-Európában a cégek 37 százaléka nem rendelkezik mobilra optimalizált weboldallal. Gál Kristóf becslése szerint Magyarországon ez az arány 90 százalék körül lehet.
Nem az a kérdés, hogy lépni kell, csak az, mikor?
Ahhoz, hogy kiderüljön, érdemes-e átalakítani a weboldalt, tudni kell, hogy milyen arányban nézik azt a lehetséges vevők okostelefonról, hogyan változik ez az arány és keresőprogramokba hányan ütik be mobiljuk billentyűzetéről a cégünk számára fontos kulcsszavakat. Utóbbi szavak meghatározásakor figyelembe kell venni azt, hogy mobilról tömörebben, rövidebb szavakkal, gyakran ékezet nélkül keresnek, ellentétben azzal, aki billentyűzeten gépel.
Gál Kristóf szerint azonban a mobil eszközök rohamos terjedése miatt nem az a kérdés, hogy át kell-e alakítani a honlapot és a hirdetési stratégiát, hanem az, hogy mikor. A mobil eszközökön való keresés jelentőségét jól szemléltetik a trendek. Az okostelefon penetráció már a múlt év végén elérte a 29 százalékot a magyar felnőttek között az eNet adatai2 szerint, ami 2,4 millió okostelefont jelent. És a java csak most jön: az Ericsson novemberben közölt3 előrejelzése szerint 2019-ig megháromszorózódik az okostelefon-előfizetések száma. A tabletek piacán is hasonló a helyzet: 2013 második negyedévének elejére 300 ezer tablet tulajdonost prognosztizált4 a KutatóCentrum.
A szakértő szerint ma még kevés cég él a real-time marketing lehetőségével, azonban az ilyen típusú hirdetésekkel annyival hatékonyabban lehet elérni a vásárlót, hogy aki időben lép, óriási előnyhöz juthat.
- 2026.01.09Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben. A konferencia ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A program és a regisztráció a jegyek menüpont alatt.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.28Vezetés- és szervezetfejlesztés szakmai konferencia Bokor Attila Aranykalitkában című kutatásának harmadik fejezetéhez érkeztünk, amely ötven vezetői életúton keresztül három évtized szervezeti és vezetői tapasztalatát mutatja be. Az OD Partner is mérföldkőhöz érkezett: 30 évesek lettünk. Kinyitjuk szakmai műhelyünket és megosztjuk, hogyan gondolkodunk vezetésről, szervezetről, és aktuálisan milyen témákban mélyedünk el.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!
Részletek
Jegyek
- 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is.
Részletek
Jegyek
Az elbocsátott munkavállalók nem kaptak előzetes tájékoztatást a leépítésről. Teljes cikk
20 év alatt 81 százalékkal nőtt a magas vérnyomás előfordulása. A magyar férfiak életük 85, míg a nők 81 százalékát élik le egészségesen. Teljes cikk
Egy friss kutatás szerint az álláskeresők is egyre frusztráltabbak a bonyolult felvételi folyamatok és a hosszadalmas pályázati eljárások miatt. Teljes cikk
- Digitális HR: UX tervezés a munkáltatói márka szolgálatában 3 hónapja
- Eljött a HR-es varázslók ideje: jön a fekete hattyú? 3 hónapja
- Miért égnek bele a fejünkbe egyes reklámok, míg másokat elfelejtünk? 3 hónapja
- Trade Marketing Manager 4 hónapja
- Te hogyan reagálsz a hatásvadász címekre? 4 hónapja
- Mennyit keresnek a marketingesek 2025-ben? 4 hónapja
- A plakátkészítésre vonatkozó előírások 4 hónapja
- Gyors internetkapcsolat kiépítésére pályázhatnak vállalkozások 5 hónapja
- A képernyőfüggés nemzeti sport lett? Magyarország az offline pihenés sereghajtója 5 hónapja
- Hogyan érheted el a hosszú távú organikus forgalmat a Google segítségével? 5 hónapja
- Miért lenne fontos tiltani 13 éves kor alatt az okostelefont? Globális korlátozást javasolnak a szakértők 5 hónapja
Egy CEO naplója - a világ egyik legnépszerűbb podcastja