Csatlakozz hozzánk a Viberen
Megjelent: 5 éve

Száraz tusfürdő ötlet nyerte a hazai megmérettetést

30 ország versenyzői indulnak idén a hetedik alkalommal megrendezett Henkel Innovation Challenge főiskolásoknak és egyetemistáknak szóló innovációs versenyen. A verseny magyarországi döntőjére 2014. február 19-én került sor Budapesten. A megmérettetést a High-heeled Hurricane csapat száraz tusfürdő koncepciója nyerte, így ők jutottak ki a nemzetközi döntőre, melyet 2014. március 31. és április 2. között Düsseldorfban rendeznek meg - írja a portálunkhoz eljuttatott sajtóközlemény.

A Henkel idén hetedik alkalommal rendezi meg az Innovation Challenge versenyt, amelyen 30 ország főiskolai és egyetemi hallgatói vesznek részt. A hazai döntő 2014. február 19-én, a Henkel Magyarország Kft. budapesti irodaházában volt. A versenyre érkező 8 csapat tagjai több hazai felsőoktatási intézményből érkezett, mint a Budapesti Corvinus Egyetem, a Budapesti Gazdasági Főiskola és a Budapesti Műszaki Egyetem. A nemzeti döntő győztes csapata 2014. március 31. és április 2. között részt vehet a Henkel székhelyén, Düsseldorfban megrendezésre kerülő nemzetközi döntőn.

A versenyen induló kétfős csapatoknak egy, a 2050-es évre szóló, innovatív termékötlettel vagy technológiai elképzeléssel (újítással) kellett pályázniuk. A hallgatók 2013. december közepéig regisztrálhattak ötleteikkel, ezt követően a beérkező pályázatokból választották ki a 8 döntős csapatot, akiket a felkészülésben tapasztalt Henkel munkatársak mentorként segítettek.

A versenyen a csapatoknak prezentációkkal és ahhoz kapcsolódó kérdésekre adott válaszokkal kellett meggyőzniük a Henkel vezetőiből álló zsűrit. Az előadások igen változatosak, és érdekesek voltak, demonstrációk, termékbemutatók is tarkították.A Henkel számára fontos a fenntartható fejlődés, így ez a faktor hangsúlyos szerepet kapott a verseny során. A termékkoncepciónak a marketing mixen és a stratégián kívül a fenntarthatósággal kapcsolatos kritériumoknak is meg kellett felelniük.

A hallgatók olyan ambiciózus ötleteket mutattak be, mint például a fogtisztító spray, vagy a fa komponensű ragasztó. A versenyt a High-heeled Hurricanes innovációja, a Fa Dry - száraztusfürdő nyerte. A nyertes csapat tagjai Kassay-Farkas Réka és Zagyva Dániel a Budapesti Corvinus Egyetem és a Budapesti Műszaki Egyetem hallgatói. Ötletük, amelyet a szárazsamponok elve ihletett a nagyszerű koncepció mellett a lehengerlő előadás miatt nyerte el a zsűri kitüntetését.

Nem volt könnyű 2050-re tervezni, és gondolkodásmódunkat nem a szokásos kereteken belül alkalmazni, de pontosan ez volt benne a kihívás - mondta Kassay-Farkas Réka. A vízfogyasztási trendeket tanulmányozva jött az ötlet, hogy olyan terméket kellene kitalálnunk, ami csökkentheti a vízfogyasztást, hozzájárulva a fenntarthatósághoz - tette hozzá Zagyva Dániel.

A nyertesek a nemzetközi döntőre szóló meghívón kívül egy-egy iPadet nyertek. Második lett a Team Unicorn csapat, jutalmuk egy-egy fényképezőgép, harmadik pedig a Gluu, akik 50 000 forint értékű utalvánnyal lettek gazdagabbak. Emellett minden döntős csapat nyári fesztiválokra szóló jegyeket kaptak munkájuk elismeréseként.

A Henkel innovációs versenye mindig jó alkalom számunkra, hogy megismerjük a legtehetségesebb fiatalokat világszerte, és felkeltsük az érdeklődésüket a vállalat iránt. Az innovációs verseny egyike a Henkel számos kezdeményezésének, melynek célja a korai, személyes kapcsolatteremtés a hallgatókkal. A vállalat a verseny után is tartja a kapcsolatot a résztvevőkkel, így például számos tehetséges új munkatárs került ki az elmúlt években a korábbi versenyzők közül - mondta Gera Csilla HR-vezető.

A nemzetközi döntő 2014. március 31. és április 2. között lesz a Henkel németországi székhelyén, Düsseldorfban, ahol a hazai győztes csapatnak újra prezentálnia kell a koncepcióját. A csapat mentora Németh Ottó a Beauty Care üzletág marketing vezetője, aki természetesen továbbra is segíti a felkészülést, és a döntő helyszínére is elkíséri a hallgatókat. A nemzetközi döntő első három helyezettje találkozhat Kasper Rorsteddel, a Henkel igazgatóságának elnökével is. Az első helyezett 10 ezer euró értékű világkörüli utazást nyer, a második 4 ezer, a harmadik pedig 2 ezer euró értékű utazási utalvánnyal lesz gazdagabb.
Follow hrportal_hu on Twitter