Több tízezer autóalkatrész egy autóban
Első hallásra talán soknak hangzik, de bizony egy átlagos autó harmincezer alkatrészből áll. Ha ebbe belegondolunk, óriási szám, főleg ha azt vesszük figyelembe, hogy ezek mindegyikének együtt, egységben és jól kell működnie ahhoz, hogy az autóval biztonságosan lehessen közlekedni. Na de mi történik, ha valamelyik autóalkatrész meghibásodik?
Ez persze attól függ, hogy melyik alkatrész mondta fel a szolgálatot. Van, amikor a javítás megoldja a problémát, de van, mikor cserére van szükség. Ebben a Fékmester autóalkatrész webáruház szakemberei is tudnak segíteni, a választás ugyanis a laikus használókat olykor elbizonytalaníthatja. Persze azt nem árt tudni, hogy autónk milyen paraméterekkel rendelkezik, de ha a pontos adatokat nem is tudjuk, a forgalmi engedély alapján ezek is kideríthetők. Azt pedig, hogy milyen gyártótól és milyen árfekvésű dolgot vásároljunk, szintén fontos kérdés. Az autóalkatrészen nem érdemes spórolni, szól az általános tanács, hisz a legtöbb ilyen alkatrész, és ide értjük a kopóalkatrészeket is, hosszú évekig működnek megfelelően.
Kopik, nem kopik?
Vannak olyan alkatrészei az autónak, melyek bizony kopnak, ezeket pedig az előírt idő után bizony cserélni kell. Nem szabad halogatni, hisz a gyártó nem véletlenül írja bele az autó kézikönyvébe az adott számokat. A kopó alkatrészek cseréjére tehát nagyon kell figyelni, ha ezt tudatosan vagy tudattalanul elmulasztjuk, bizony sokat kockáztatunk.
A nem kopó alkatrészek is meghibásodhatnak, elromolhatnak, ezek cseréje akár nagyobb költségekkel is járhat. A szakemberek azt szokták tanácsolni, hogy a megelőzésre mindenképp fordítsunk figyelmet. Persze amikor kigyullad valamelyik hibajelző lámpa és szembesülünk a problémával, akkor már csak a várható költségek lebegnek az ember szeme előtt. Pedig a megelőzés költségei általában töredéke a javításnak.
Fontos a megelőzés
A megelőzés pedig nem csak abban nyilvánul meg, hogy a kopó alkatrészeket az előírtaknak megfelelően cseréljük, hanem abban is, hogy rendszeresen szervizeltetjük autónkat. Ilyenkor kiderülhetnek olyan dolgok, melyekre nem is gondoltunk. Ugyanígy fontos, hogy folyamatosan ellenőrizzük az olajszintet, hűtőfolyadék szintet és mindig jó minőségű folyadékokat töltsünk az autóba. Az autónk meghálálja majd a törődést, a jó minőség meghosszabbíthatja a jármű élettartamát.
De a megelőzés része a vezetési stílus is. A motor az autó lelke, érdemes megkímélni, ebben pedig nagy szerepe van annak, hogy hogy vezetjük. Elsőként nagyon fontos, hogy milyen üzemanyagot tankolunk az autóba, hisz ennek minőségétől függ a motor teljesítménye és élettartama is. Sokan azt mondják, hogy az autót néha jól ki kell húzatni, sokan pedig a kíméletes vezetésre hívják fel a figyelmet. A mai autók motorjainál azonban az üzemanyag és a kenőanyag játszik nagy szerepet. A jól megválasztott jó minőségű termékekkel elkerülhetjük az autóalkatrész romlását és cseréjét is.
- 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.
Részletek
Jegyek
- 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!
Részletek
Jegyek
- 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is.
Részletek
Jegyek
Egy új kutatás szerint az alfa generáció gyökeres változásokat vár a munka világában a szülei generációjához képest – a napi ingázás és az... Teljes cikk
November 27-ig jelentkezhetnek a fiatalok a 2025/2026-os tanév Szakma Kiváló Tanulója Versenyére (SZKTV) és az Országos Szakmai Tanulmányi Versenyre... Teljes cikk
Mire a megsérült dolgozó kollégái mentőt hívtak, a férfinak leállt a légzése. Teljes cikk
- 10 milliárddal emelkedik a vállalati e-autó támogatási program keretösszege 3 hónapja
- Céges autó 2025-ben: juttatás, motiváció vagy teher? 3 hónapja
- Hogyan érdemes hatékonyan leváltani a járműflottát? 3 hónapja
- Már 4000 kifizetés felett jár a vállalati e-autó program 4 hónapja
- Így képzik a jövő AI-szakembereit Magyarországon 5 hónapja
- Hogyan válasszunk családi autót nyaraláshoz? 6 hónapja
- Rejtett adócsapdák céges autóknál – rengeteg cég bukik el rajta! 6 hónapja
- Hogyan lehet tökéletesíteni a sportautókat? 7 hónapja
- Ki tekert vissza és mennyit? A használt autók egyik legnagyobb csapdája 7 hónapja
- Több mint hatezer cég vásárolhat pályázati támogatással e-autót 9 hónapja
- Az autós hibakód olvasók: minden, amit tudni szeretnél róluk 9 hónapja

Mi történne, ha egy napra minden nő szabadságra menne?