kapubanner for mobile
Megjelent: 5 éve

Újra „Dolgozz otthonról nap” - fókuszban a hoffice

Az idén is meghirdeti a "Dolgozz otthonról napot" a Telenor és a Microsoft, ezúttal május 22-én pénteken népszerűsítik a rugalmas munkavégzést. Jó alkalom ez arra is, hogy a cég és a munkavállaló belekóstoljon ebbe. Most bemutatkozik egy nálunk ismeretlen, Svédországban trendi munkastílus/-szervezés , a hoffice. Mi is ez?

A Dolgozz otthonról kezdeményezés 2012-ben indult azzal a céllal, hogy Magyarországon is meghonosítsa a rugalmas munkavégzés kultúráját, tavaly már 150 cég és négyezer munkavállaló csatlakozott.

Lehet regisztrálni
A projekt honlapján bármely cég vagy szervezet regisztrálhat, amely egyetért a kezdeményezés alapgondolatával, és legalább egy napra kipróbálná a rugalmas munkastílust.

Hoffice: 10-12 fős munkaközösség a saját lakásban
Az idei esemény fókusza egy Svédországból indult, Magyarországon egyelőre még ismeretlen munkavégzési koncepció, az otthoni és a közösségi munkát vegyítő hoffice.

Ennek lényege, hogy a kezdeményezés támogatói alkalmanként saját lakásuk felajánlásával 10-12 fős alkalmi munkaközösségeket teremtenek. Az így szervezett rugalmas közösségi munkahelyen különböző cégek alkalmazottjai, szabadúszók és startupperek, azaz vállalkozók dolgozhatnak egymás mellett. A hoffice-ozás előnye, hogy a csatlakozók egy-egy napra kiszakadhatnak megszokott közegükből, a teljesen más területen dolgozók jelenléte pedig inspirálja saját munkájukat is. Emellett kapcsolatokat építhetnek vagy akár üzleti együttműködés is elindulhat.

Mindenki számára ingyenes a munkatér használata. Nem pénzzel, hanem ötlettel, gondolatokkal fizetnek egymásnak az emberek. A lakástulajdonosok időpontokat hirdetnek meg, leírják, hány személyt tudnak fogadni, hány és milyen széken, kanapén van hely, hol lehet esetleg relaxálni. A közösségteremtésben és az elindulásban a hoffice projekt weboldalán lehet bővebb információhoz jutni.

Így néz ki egy hoffice irodai tér:

Hoffice irodai tér

Miért jó az otthonról dolgozás a munkaadónak?

Vonzóvá válik a munkahely: a munkavállalók többsége szívesen dolgozna olyan vállalatnál, ahol rugalmasan oszthatja be a munkaidejét és van arra lehetőség, hogy hetente 1-2 napon otthonról dolgozzon.
Növelhető vele a produktivitás: egyes felmérések szerint azok a dolgozók, akik időről időre otthonról dolgozhatnak sokkal energikusabbnak és motiváltabbnak érzik magukat. A szabad időbeosztás és az önállóság hatékonyabbá teszi a munkavállalók többségét, akik így magasabb színvonalon végzik munkájukat. Ezzel produktivitásuk is nő, a hatékonyabb munkavégzés pedig a vállalatot segíti céljai elérésében.
Bizalmat sugároz: az otthoni munkavégzés alapja a bizalom, vagyis, hogy a munkáltató megbízik annyira a munkavállalóban, hogy az közvetlen felügyelet nélkül is elvégzik a feladatát a megadott határidőre. Azok a vállalatok, amelyek erre lehetőséget adnak, azt sugallják, hogy erős a bizalmuk a dolgozóikban, ez pedig az egyik legfontosabb alapja a hosszú távú és sikeres munkakapcsolatnak.
Költséghatékony: a vállalat rezsiköltségei csökkenthetőek, ha a munkavállalók egy része legalább alkalmanként otthonról dolgozik. Kevesebb áram fogy, kevesebbet kell fűteni, és jó beosztással akár kisebb irodaterület is elegendő lehet, így a bérleti díj is csökkenthető.
Kíméli a környezetet: megspórolható a munkába való utazás, így csökken a környezet terhelése.

Mire érdemes munkaadóként figyelni?

Önkéntes legyen.
Nem mindenki alkalmas rá. Akinek fontos a közösség, az otthoni létből való kiszakadás vagy erre nem alkalmas a lakása.
Nem minden munkakörben megoldható.
Munkával jár a váltás. Jogi keretek, technológiai háttér, adatbiztonság, a teljesítmény pontos mérése.... Energiát és időt kell beletenni, de csak egyszer. Persze egy napra ennél jóval kevesebb szervezéssel is ki lehet próbálni...

  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek