Újraindult a párbeszéd az Air France-nál
Négy nappal azután, hogy az Air France dolgozóinak egy része inzultálta a francia légitársaság vezetőit az üzemi tanács ülésén, újraindult a párbeszéd pénteken a pilóták többségi szakszervezete, az SNPL és az igazgatóság között.
A pénteki megbeszélésen jelen volt Alexandre de Juniac, az Air France-KLM vezetője, Frédéric Gagey, az Air France elnöke és Xavier Broseta humánpolitikai igazgató. Ez utóbbi egyike volt annak a hét embernek, akik megsérültek a hétfői incidensben, amelynek képei bejárták a világsajtót. A humánpolitikai igazgató félmeztelenül távozott, miután letépték az ingét és szemtanúk elmondása szerint "majdnem meglincselték". Két másik vezető is szakadt ingben hagyta el akkor az Air France székházát.
A képek hatásának tompítására az Air France pénteken kommunikációs kampányt indított a közösségi oldalakon, 15 millió törzsutasának pedig e-mailben küldött szét egy egyperces videót és egy levelet, amelyek a cég honlapján is megtekinthetők.
"Amit hétfőn láttak, az nem az Air France igazi arca" - hangsúlyozza a humánpolitikai igazgató a felvételen. "Ez az Air France. Az Air France mi vagyunk, az Air France önökért van" - mondják ezt követően mosolyogva a dolgozók franciául, angolul, kínaiul és spanyolul, jelezve, hogy büszkék a munkahelyükre.
A hangulat ugyanakkor feszült a francia légitársaságnál, miután a hétfői incidenst megelőzően szeptember 30-án a tárgyalások a szakszervezetekkel teljesen megszakadtak. Az érdekképviseletek ugyanis nem fogadták el azt, hogy a légitársaság fizetésemelés nélkül növelje a pilóták munkaidejét. A vezetőség azt kérte tőlük, hogy évente 100 órával repüljenek többet fizetésemelés nélkül, és mondjanak le pihenőnapjaik egy részéről.
A légitársaság ezt követően bejelentette, hogy a következő két évben 2900 állás felszámolására készül: 300 pilóta, 900 légikísérő, a földi személyzetnél pedig 1700 ember állása szűnhet meg. Most először tényleges elbocsátások is lehetnek, korábban csak az önkéntesen távozók és a nyugdíjba vonulók munkahelyeit szüntették meg. Az elbocsátásokkal párhuzamosan járatok is megszűnhetnek, miután a tengerentúli útvonalak fele deficitesen működik, a 107 repülőgépből álló flottából pedig 14 eladására készül az Air France.
Szakszervezeti források szerint az Air France három hónapot ad a pilótáknak arra, hogy javaslatokat tegyenek egy megállapodásra, cserébe nem szűnnének meg járatok, és nem adnának el gépeket.
A szakszervezetek a kormány közvetítését kérték a vezetőség és a pilóták között. Az állam ugyanis 17,6 százalékos tulajdonosa a légitársaságnak. Ségolene Royal közlekedési és környezetvédelmi miniszter jelezte: elképzelhető, hogy kinevez egy mediátort, ha a párbeszéd nem indul meg.
- 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.
Részletek
Jegyek
- 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!
Részletek
Jegyek
- 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is.
Részletek
Jegyek
A Mercedes-Benz több tízmilliárd forint értékű beruházással létrehozza az első magyarországi kutatás-fejlesztési központját, amelynek a nyomán... Teljes cikk
Kelet-Közép-Európa legnagyobb kapacitású sütőüzemét építi fel a Ceres Sütőipari Zrt. 24 milliárd forintos beruházással a Tatai Ipari Parkban -... Teljes cikk
Megkezdte a termelést a kanadai Magna International magyarországi vállalatának vecsési üzeme – közölte a társaság pénteken az MTI-vel. Teljes cikk
- Munkaerősokk: ezektől a cégektől küldenek el ezreket az AI miatt 3 hete
- Tömeges leépítés a Nestlénél: 16 ezer munkahely szűnik meg 1 hónapja
- Outplacement, elbocsátás - divatba jön újra, vagy sosem tűnt el? 1 hónapja
- Nincs más választás: állásinterjú helyett gyilkosság 2 hónapja
- Majdnem nyolcezer munkahelyet szüntet meg a német beszállító 2 hónapja
- A jövőben a munkahelyválasztás kulcsa az lesz, hogyan jutsz be reggel dolgozni 2 hónapja
- Kétszáznál több dolgozót bocsátanak el ebből az erdélyi gyárból 2 hónapja
- A vagyonadó tönkretenné a gazdaságot? 2 hónapja
- Körülbelül 13 000 munkahelyet szüntet meg a Bosch 2 hónapja
- Felmérés: 2026-ra a vállalatok majdnem fele AI-jal helyettesíti majd a dolgozóit 2 hónapja
- "Visszavonom a két ünnepnap eltörlését" - mondta a kormányfő 2 hónapja

Mi történne, ha egy napra minden nő szabadságra menne?