kapubanner for mobile
Megjelent: 12 éve

Varga D. Krisztina, a Dr. Oetker Magyarország HR vezetője

Varga D. Krisztina 2011 tavasza óta a mintegy 350 főt foglalkoztató Dr. Oetker Magyarország Élelmiszer Kft. HR vezetője. Pályáját a dinamikus előremutatás, az egyéni karakterben rejlő értékek felszínre hozása jellemzi. Az elmúlt mintegy két évtizedben elkötelezetten dolgozott az általa irányított területek hatékonyságán, hozzásegítve a szervezeteket, hogy az egyéni képességek, tehetség kibontakoztatása által biztosított teljesítménynövekedés révén érjék el céljaikat.

Varga D. Krisztina Budapesten született és középiskolai tanulmányait is itt végezte. Érettségi után azonnal dolgozni kezdett és munka mellett végezte felsőfokú tanulmányait: először közgazdász diplomát, majd 2004-ben MBA diplomát szerzett az angliai Buckinghamshire Egyetemen. Krisztina tagja a CoachOK Szakmai Szövetségnek, ahol elhivatott coach-ként támogatja a hozzáfordulókat céljuk elérésében.

A szakember HR-es karrierje a PricewaterhouseCoopers könyvvizsgáló és tanácsadó cég egyik jogelődjénél kezdődött, ahol 1995-től a cég HR menedzsere volt. Ebben az időszakban az épülő, növekvő cégben a fő hangsúly a pályakezdő diplomások toborzásán, kiválasztásán valamint a céges képzés-fejlesztésen volt. Két éven keresztül a cég nemzetközi kollégáitól, főként angliai vezetőktől és szakértőktől tanulta a HR szakmát. 1997-ben a PwC kiküldöttjeként Brüsszelben töltött egy évet, ahol az európai központban a globális management development programok tervezéséért és lebonyolításáért felelt. A kiküldetésből visszatérve a magyarországi operáció képzési vezetője lett, kicsivel később pedig a cég adócsoportjának és a PwC Landwell magyarországi ügyvédi irodájának HR business partnereként támogatta a két üzleti terület felső- és középvezetőit.

Krisztina kilenc év után váltott és a MOL Nyrt. humán rendszerfejlesztési vezetője lett. A kihívást - az akkor 29 éves vezetőnek - nemcsak a vállalat mérete és a különböző vállalati kultúra jelentette, hanem az az új perspektíva is, miszerint a humán rendszerek fejlesztését már egész MOL-Csoport szinten, a MOL-Csoporthoz tartozó kiemelt leányvállalatok részére is biztosítani kellett. Közel két évet töltött a MOL-nál, ahonnan a Malév Zrt.-hez csatlakozott, mint a képzés-fejlesztési terület vezetője. A privatizáció előtt álló vállalat legfontosabb fejlesztési prioritása ebben az időben az volt, hogy mind a földi, mind pedig a légi kiszolgálásban dolgozók olyan fejlesztési programokban vegyenek részt, amelyek segítségével az emberi erőforrás még magasabb értéket képvisel egy potenciális befektető számára.

Ez idő alatt kereste meg egy fejvadász, aki egy akkor induló szolgáltató központba invitálta. Az interjúkon sikeresen vett akadályok után 2003 októberében, ötödik munkavállalóként kezdte meg munkáját az AVIS Business Support Center-ében. Eleinte csak a képzési területet vezette, de munkája hamar kibővült a cég belső kommunikációs feladataival, majd 2004-től a HR vezetői feladatokat is átvette. Krisztina 2006-ban fejezte be itteni karrierjét, amikor csatlakozott férjéhez, aki időközben külföldön vállalt állást.

Időközben megszületett két kislánya, ezután karrierjét elsősorban szolgáltató központban és lehetőség szerint a képzés, humán erőforrás fejlesztés területén képzelte el, hiszen tudta, hogy a share service center-ek legnagyobb kihívása, hogy miként biztosítson igazi tehetséggondozást, tehetség-menedzsmentet, karrier lehetőségeket az egyébként is rugalmasan és gyorsan változó munkakörnyezetben. Mindemellett a legnagyobb fejlesztési feladat, hogy a folyamatos növekedésben hogyan készítsék fel a munkatársaikat a lehető legjobban és leggyorsabban a migrációkra és támogassák a teljesítmény folyamatos magas szinten tartását, az ügyfélközpontú kultúra erősödését és a coaching szemléletű vezetést. Szerencsésnek érzi magát amiatt, hogy a Vodafone Szolgáltató Központba sodorta őt az élet, ahol a képzés-fejlesztés területet menedzselte 2009 szeptemberétől egy éven át. 2010-ben a Vodafone Magyarország és a szolgáltató központ HR területeit egyesítették, és így 2010 nyár végétől senior HR business partner-i pozícióban támogatta a stratégiáért, marketingért és a teljes lakossági üzletágért felelős felsővezetőket.

Krisztina új kihívásokat keresett és szerette volna magát új iparágban kipróbálni. Az FMCG terület mindig is vonzotta, ezért is örült a Dr. Oetker Magyarországnál történő HR vezetői kinevezésének. A Dr. Oetker-hez való csatlakozásnál három nagyon fontos tényező is támogatta Krisztinát. Egyrészt a családi vállalat olyan munkakörülményeket, kultúrát biztosít, ahol a kiemelkedő teljesítmény mellett a munkavállalók munka-magánélet egyensúlya is fenntartható, másrészt a Dr. Oetker értékei, mint kiszámíthatóság, megbízhatóság, kiválóság, teljes mértékben szinergiában vannak az általa képviselt és vallott értékekkel, valamint az egyre erősödő verseny az FMCG piacon olyan kihívások elé állítja a szektorban tevékenykedő vállalatokat, amelyhez jövőbemutató, hosszú távú, stratégiai és innovatív gondolkodásra van szükség.

Krisztina célja, hogy olyan munkahelyi környezet, vállalati kultúra és HR rendszerek működjenek a Dr. Oetker-nél, amely "táplálja", erősíti a vállalat legfontosabb erőforrásait: az embereket, a munkatársakat. A HR vezető ingázik a budapesti központ és a jánossomorjai gyár között, hogy a közel 350 munkavállalót foglalkoztató Dr. Oetker Magyarország stratégiai prioritásait, HR célkitűzéseit, a szükséges fejlesztéseket és a vezetők, munkatársak közvetlen támogatását biztosítsa.

"Hiszem, hogy a legnagyobb sikereket csak úgy tudjuk elérni, ha mindannyiunk szorgos keze, alkotó gondolatai, jobbító ötletei, szíve és elkötelezettsége jelen van mindennapi munkánk során. Vallom, hogy a vállalati célkitűzéseket csak céltudatos, motivált csapattal tudjuk elérni és jóból kiváló vállalattá válni. Mi kell ehhez? Inspiráló, igazi jövőt mutató vezetés és elégedett, boldog, a termékeinkre és az eredményeinkre büszke munkatársak" - fogalmazott lapunknak a szakember.

  • 2024.05.24Kiváló vezető képzés Tanteremben, 6 képzési napon, 4 szakmai vezetőtől tanulhat kis létszámú csoportban alap vezetői kompetenciákat, hogy HR vezetőként is versenyképes legyen! Most 15% kedvezmény!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Koscsóné Kolkopf Judit, a Józsefvárosi Egyesített Bölcsődék vezetője

„Az Év Felelős Foglalkoztatója 2017” pályázat nyertese a közszféra szervezetei kategóriájában a Józsefvárosi Egyesített Bölcsődék.... Teljes cikk

Arnhoffer András, az Észak-zalai Víz- és Csatornamű Zrt. elnök-vezérigazgatója

„Az Év Felelős Foglalkoztatója 2017” pályázat nyertese, az 51-500 főt foglalkoztató szervezetek kategóriájában, az Észak-zalai Víz- és... Teljes cikk

Bertók Attila, a Webstar Csoport cégvezetője

„Az Év Felelős Foglalkoztatója 2017” pályázat nyertese az 1-50 főt foglalkoztató szervezetek kategóriájában a Webstar Csoport Kft. Bertók... Teljes cikk