kapubanner for mobile

9 cikk a(z) mérőszám címkével - 1. oldal

Így járulhat hozzá a HR a vállalati sikerhez: a HR-es mint az üzleti stratégiaalkotás résztvevője

3 hónapja A HR szakembereknek részt kell venniük az üzleti stratégiaalkotásban, ennek érdekében érdekében szükséges az üzleti gondolkodás fejlesztése, hogy megtanuljanak hatékonyan kommunikálni, proaktívan kapcsolati hálót építeni. Az üzleti gondolkodás sikerének kulcsa a KPI-ok, mutatószámok, vállalati tervek tudatos alkalmazása, valamint a HR-esek szoros együttműködése más területekkel. Hogy mindez hogyan valósítható meg? Szervezetfejlesztési és HR szakértőket kérdeztünk. Teljes cikk...


Emberi erőforrás tervezés 2024-re, avagy "hass, alkoss, gyarapíts"

6 hónapja Minden, az adott évre vonatkozó emberi erőforrás-tervezés célja, hogy pozitív hatással legyen a vállalatok gazdasági eredményére és a munkavállalók lojalitására. E célok érdekében szükséges megalkotni a 2024-es évre is egy "gyarapítást támogató" HR tervet, amihez Laczi Péter, a Pannon-Work cégcsoport operatív igazgatója készített egy hasznos összefoglalót, amiből kiderül számunkra, hogy a tervezés során milyen szempontokat szükséges figyelembe vennünk. Teljes cikk...


Hogyan tudnám rávenni az embereket, hogy akarjanak dolgozni?

8 éve Az üzleti élet éllovasai gyakran szembe mennek a logikai szempontokkal. Hogy kikből lesznek ma a sikeresek és kikből a lemaradók, nem bejósolhatók hagyományos mérő szempontokkal. Úgy fest, hogy az üzletben és az üzleti támogatásban is a sémák merész elhagyása szükséges. Petrány Viktória, HR-szakember cikkében azt járja körül, hogy milyen igényeknek kell megfelelnie egy korszerű üzleti támogató programnak. Ma olyan gyors az üzlet, hogy mindennél fontosabb, hogy a szervezetfejlesztésére fordított sok millió forint eredményt hozzon. Teljes cikk...


A bizalmatlan vezetők és a pontatlan teljesítménymérés miatt kevés a távmunkás

8 éve Vannak feladatok, melyek hatékonyabban végezhetők el távmunkában, mint a munkahelyen. De hogyan lehet meghatározni, melyik a jobb út? A Magyar Távmunka Szövetség bemutatott egy módszert, amivel állítása szerint a cégvezetők egzakt döntést hozhatnak. Teljes cikk...


HR-analitika és metrika a stratégia szolgálatában

11 éve Fejlődő világunkban megnőtt az igény a vállalatok különböző szakterületein történő változtatásokra is. Azonban ezeket a változtatásokat a hatékonyság érdekében mérni és analizálni kell. Ilyen mérőeszközök lehetnek a jól ismert KPI-ok (teljesítménymutatók), melyeket az utóbbi időben egyre több cég használ és elemez stratégiai céljai elérésének érdekében. A következőkben Szende Csabát, a Vodafone budapesti HR szolgáltató központjának vezetőjét kértük meg, ismertesse a HR-analitika és metrika fogalmát a HR-szolgáltatások területén, valamint mutassa be a Vodafone-nál futó Globális HR SSC SLA/KPI projekt főbb pontjait. Teljes cikk...


Nem mérik a tárgyalások hatékonyságát a cégek

11 éve Egy felmérés szerint a vállalatok jelentős része nem méri a tárgyalások sikerességét a szervezeten belül. A legtöbb munkahelyen csak az összképet nézik, az egyéni teljesítményeket nem. Pedig sok esetben olyan célok eléréséért is folynak tárgyalások, amelyek nem azonnal vagy nem láthatóan hoznak számokban kifejezhető eredményt. Teljes cikk...


A szervezetek nem látják az alkalmazottakban rejlő tehetséget

12 éve Nyugat-Európában a szervezetek 95 százaléka tisztában van azzal, hogy a vállalaton belüli tehetségek felismerése javíthatja teljesítményüket és pénzügyi sikerüket, de az Oracle felmérésében részvevők alig negyede elégedett a tehetségek feltérképezésével. Teljes cikk...


Humán kontrolling a gyakorlatban

14 éve A kontroller, ha hagyják, a vezetés legfontosabb és leghasznosabb segítője. Tevékenységével a vezetés döntéstámogató funkcióit látja el, a vállalati folyamatokról adatokat gyűjt, ezekből előzetes prognózisokat készít és a döntésekhez szakmailag előkészített adatokat szolgáltat. Teljes cikk...