7 cikk a(z) mérőszám címkével:

Hogyan tudnám rávenni az embereket, hogy akarjanak dolgozni?

4 éve Az üzleti élet éllovasai gyakran szembe mennek a logikai szempontokkal. Hogy kikből lesznek ma a sikeresek és kikből a lemaradók, nem bejósolhatók hagyományos mérő szempontokkal. Úgy fest, hogy az üzletben és az üzleti támogatásban is a sémák merész elhagyása szükséges. Petrány Viktória, HR-szakember cikkében azt járja körül, hogy milyen igényeknek kell megfelelnie egy korszerű üzleti támogató programnak. Ma olyan gyors az üzlet, hogy mindennél fontosabb, hogy a szervezetfejlesztésére fordított sok millió forint eredményt hozzon. Teljes cikk...


A bizalmatlan vezetők és a pontatlan teljesítménymérés miatt kevés a távmunkás

4 éve Vannak feladatok, melyek hatékonyabban végezhetők el távmunkában, mint a munkahelyen. De hogyan lehet meghatározni, melyik a jobb út? A Magyar Távmunka Szövetség bemutatott egy módszert, amivel állítása szerint a cégvezetők egzakt döntést hozhatnak. Teljes cikk...


HR-analitika és metrika a stratégia szolgálatában

7 éve Fejlődő világunkban megnőtt az igény a vállalatok különböző szakterületein történő változtatásokra is. Azonban ezeket a változtatásokat a hatékonyság érdekében mérni és analizálni kell. Ilyen mérőeszközök lehetnek a jól ismert KPI-ok (teljesítménymutatók), melyeket az utóbbi időben egyre több cég használ és elemez stratégiai céljai elérésének érdekében. A következőkben Szende Csabát, a Vodafone budapesti HR szolgáltató központjának vezetőjét kértük meg, ismertesse a HR-analitika és metrika fogalmát a HR-szolgáltatások területén, valamint mutassa be a Vodafone-nál futó Globális HR SSC SLA/KPI projekt főbb pontjait. Teljes cikk...


Nem mérik a tárgyalások hatékonyságát a cégek

7 éve Egy felmérés szerint a vállalatok jelentős része nem méri a tárgyalások sikerességét a szervezeten belül. A legtöbb munkahelyen csak az összképet nézik, az egyéni teljesítményeket nem. Pedig sok esetben olyan célok eléréséért is folynak tárgyalások, amelyek nem azonnal vagy nem láthatóan hoznak számokban kifejezhető eredményt. Teljes cikk...


A szervezetek nem látják az alkalmazottakban rejlő tehetséget

8 éve Nyugat-Európában a szervezetek 95 százaléka tisztában van azzal, hogy a vállalaton belüli tehetségek felismerése javíthatja teljesítményüket és pénzügyi sikerüket, de az Oracle felmérésében részvevők alig negyede elégedett a tehetségek feltérképezésével. Teljes cikk...


Humán kontrolling a gyakorlatban

10 éve A kontroller, ha hagyják, a vezetés legfontosabb és leghasznosabb segítője. Tevékenységével a vezetés döntéstámogató funkcióit látja el, a vállalati folyamatokról adatokat gyűjt, ezekből előzetes prognózisokat készít és a döntésekhez szakmailag előkészített adatokat szolgáltat. Teljes cikk...