3 szempont, amit érdemes szem előtt tartani irodahelyiség vásárlása esetén
Cégvezetőként fontos feladat, hogy olyan központi helyiséget biztosítsunk a kollégák számára, ahol közös erővel dolgozhatunk a célokért. Éppen ezért egy irodahelyiség kiválasztása nem egyszerű feladat, és a jelentős anyagi vonzata miatt is megfontolt döntést kíván. Az alábbiakban segítünk, hogy sikerüljön jó döntést hozni.
Milyen egy jó iroda?
Fontos, hogy olyan irodahelyiséget válasszunk, amelyben az alkalmazottak valóban dolgozni szeretnének. Ha sötét és zsúfolt a tér, akkor valószínű, hogy nem lesz sikeres a pozitív munkakörnyezet megteremtése. A természetes megvilágításhoz való hozzáférés fontos a mentális és fizikai egészség szempontjából, ezért fontoljuk meg, hogy a legtöbbet hozzuk ki belőle az íróasztalok és munkaterületek kiválasztásakor. A növények az irodahelyiség számára is jó választást jelentenek; érdekességet adnak, valamint egészségügyi előnyökkel is járnak.
Az egyik dolog, amitől egy irodahelyiség valóban jó lesz, az az egyéniség érzése. A nagy, egyterű irodák sterilnek és barátságtalannak tűnhetnek, így megfontolandó, hogy nyitott könyvespolcokkal, paravánokkal feldaraboljuk a munkaterületeket, például csapatok szerint; ez az iroda akusztikáját is javítja. Ehhez nem kell feltétlenül egy irodaháznak titulált teret keresni, hiszen egy eladó lakás is tökéletesen átalakítható irodává.
3 szempont, amit szem előtt kell tartanunk
Ha az következőket átgondoljuk a döntésünk előtt, akkor jó eséllyel tudunk olyan helyet választani, amivel nemcsak mi, hanem minden kolléga elégedett lesz.
Megfelelő méret
Ha egy kisebb irodában töltjük a mindennapokat, akkor már lehet, hogy alapból egy ideális, szocializálódásra alkalmas légkört tapasztalhatunk. A nagyobb cégeknél azonban fennáll annak a veszélye, hogy elveszítik ezt a közösségi érzést. Ha gondosan választjuk meg a leendő irodahelyiséget, esélyt adunk az embereknek arra, hogy könnyedén mozogjanak és megismerjék egymást. Ugyanakkor az sem jó, ha túlságosan összezsúfoljuk az embereket, hiszen ez is rontja a teljesítőképességet.
Az is fontos, hogy legyen egy szünetre, elvonulásra alkalmas hely is, amelyet az emberek valóban használni szeretnének. Ennek elég nagynak kell lennie ahhoz, hogy ösztönözze a kollegiális interakciót. Éppen ezért, ha eladó lakást vagy irodahelyiséget keresünk, a méret legyen az egyik legfontosabb figyelembe vett szempont.
Ideálisak és fenntarthatók a hűtési/fűtési körülmények
Sok irodában túl meleg vagy túl hideg van, és ez felboríthatja a kényelem egyensúlyát és megzavarhatja az egészséges munkafolyamatot. Az irodahelyiség kiválasztásakor ellenőrizzük, hogy a hőmérséklet hogyan változtatható, és hogy szükség esetén fűtőtesteket és ventilátorokat tudunk-e extraként biztosítani, ha túl meleg vagy hideg van. Emellett vezetőként a költségvetés fontos részét teszi ki egy irodahelyiség rezsijének kifizetése, éppen ezért minél fenntarthatóbb opciók állnak rendelkezésünkre a fűtés és hűtés tekintetében, annál több maradhat a kasszában.
Legyen emberi és munkavállaló-központi a helyiség
Bár a társasági irodák nagyszerűek, elsöprőek lehetnek azok számára, akiknek csendesebb munkakörnyezetre van szükségük. Biztosítsunk egy csendes helyet, ahova el tudnak vonulni, vagy fontolja meg a rugalmas munkarendet, hogy szükség esetén otthonról is dolgozhassanak. Az agilis munkavégzés jó lehetőség egyesek számára, de aggodalomra adhat okot azoknál, akik a stabilitást részesítik előnyben, ezért fontos, hogy visszajelzést kapjunk az alkalmazottaktól, hogy a számukra legjobb irodai elrendezést alakítsuk ki. Mindenképpen mérjük fel az ő igényeiket, kívánságaikat is, amikor irodaház keresésébe fogunk!
Szabjuk saját igényeinkre!
Bár a dekoráció gyakran hátul helyezkedik el a prioritási listán, és függ a költségvetéstől, még a legegyszerűbb tárgyak is jelentős pozitív hatást gyakorolhatnak irodaházunkra. Fontoljuk meg a jól elhelyezett műalkotásokat vagy nyomatokat a falakon, hogy megtörjük a nagy falfelületeket, egy érdekes szobrot, hogy beszélő darabként működjön, illetve egy-két növényt, hogy változatossá tegyük az egyébként élettelen területet.
Természetesen a cég logóját érdemes közszemlére tenni, de közös élményeket, sikereket is megjeleníthetünk, legyen szó a közös csapatépítőn készült nagyszerű fotókról, netán a hónap dolgozójának arcképéről.
- 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!
Részletek
Jegyek
- 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznak
Részletek
Jegyek
Otthonról végezhető munkáról szóló valótlan álláshirdetések miatt vádat emelt az ügyészség egy férfi ellen - tájékoztatta a Somogy Vármegyei... Teljes cikk
Újszerű megoldással állt elő a dolgozó szülők problémájára a horvátországi Szamobor város önkormányzata. Mivel a helyi óvodákban és... Teljes cikk
Az otthonokban gyakran találkozunk a mindent beborító rendetlenséggel – ruhák, sporteszközök, karácsonyi kiegészítők halmazaival. Mindez könnyen... Teljes cikk
- Vezetőváltás a KPMG Legal Tóásó Ügyvédi Irodánál 3 hónapja
- Flexibilis terek: Irodák a hibrid munkavégzés korában 3 hónapja
- Egyre nagyobb az igény a dolgozók részéről a hibrid irodák és az íróasztal-megosztás felé 3 hónapja
- Minden hatodik brit dolgozó a háziállatához igazítja a munkaidejét 3 hónapja
- Nemzetközi munkaerő-bevonás: EoR, az új csodaszer? 3 hónapja
- Külföldi munka: adókon innen, határokon túl 4 hónapja
- Indul a Lakhatási Tőkeprogram: széles a pályázói kör 4 hónapja
- Külföldi munka: hogyan foglalkoztassunk munkavállalókat külföldön? 4 hónapja
- Próbanap, egyszerűsített foglakoztatás, rejtett munkavállalás: adócsapdák, amikbe a munkáltatók beleeshetnek 5 hónapja
- Hogyan zajlik a profi iroda költöztetés? 5 hónapja
- A hatékony munkavégzés titka: a megfelelő irodaszerek kiválasztása 6 hónapja