3 szempont, amit érdemes szem előtt tartani irodahelyiség vásárlása esetén
Cégvezetőként fontos feladat, hogy olyan központi helyiséget biztosítsunk a kollégák számára, ahol közös erővel dolgozhatunk a célokért. Éppen ezért egy irodahelyiség kiválasztása nem egyszerű feladat, és a jelentős anyagi vonzata miatt is megfontolt döntést kíván. Az alábbiakban segítünk, hogy sikerüljön jó döntést hozni.
Milyen egy jó iroda?
Fontos, hogy olyan irodahelyiséget válasszunk, amelyben az alkalmazottak valóban dolgozni szeretnének. Ha sötét és zsúfolt a tér, akkor valószínű, hogy nem lesz sikeres a pozitív munkakörnyezet megteremtése. A természetes megvilágításhoz való hozzáférés fontos a mentális és fizikai egészség szempontjából, ezért fontoljuk meg, hogy a legtöbbet hozzuk ki belőle az íróasztalok és munkaterületek kiválasztásakor. A növények az irodahelyiség számára is jó választást jelentenek; érdekességet adnak, valamint egészségügyi előnyökkel is járnak.
Az egyik dolog, amitől egy irodahelyiség valóban jó lesz, az az egyéniség érzése. A nagy, egyterű irodák sterilnek és barátságtalannak tűnhetnek, így megfontolandó, hogy nyitott könyvespolcokkal, paravánokkal feldaraboljuk a munkaterületeket, például csapatok szerint; ez az iroda akusztikáját is javítja. Ehhez nem kell feltétlenül egy irodaháznak titulált teret keresni, hiszen egy eladó lakás is tökéletesen átalakítható irodává.

3 szempont, amit szem előtt kell tartanunk
Ha az következőket átgondoljuk a döntésünk előtt, akkor jó eséllyel tudunk olyan helyet választani, amivel nemcsak mi, hanem minden kolléga elégedett lesz.
Megfelelő méret
Ha egy kisebb irodában töltjük a mindennapokat, akkor már lehet, hogy alapból egy ideális, szocializálódásra alkalmas légkört tapasztalhatunk. A nagyobb cégeknél azonban fennáll annak a veszélye, hogy elveszítik ezt a közösségi érzést. Ha gondosan választjuk meg a leendő irodahelyiséget, esélyt adunk az embereknek arra, hogy könnyedén mozogjanak és megismerjék egymást. Ugyanakkor az sem jó, ha túlságosan összezsúfoljuk az embereket, hiszen ez is rontja a teljesítőképességet.
Az is fontos, hogy legyen egy szünetre, elvonulásra alkalmas hely is, amelyet az emberek valóban használni szeretnének. Ennek elég nagynak kell lennie ahhoz, hogy ösztönözze a kollegiális interakciót. Éppen ezért, ha eladó lakást vagy irodahelyiséget keresünk, a méret legyen az egyik legfontosabb figyelembe vett szempont.
Ideálisak és fenntarthatók a hűtési/fűtési körülmények
Sok irodában túl meleg vagy túl hideg van, és ez felboríthatja a kényelem egyensúlyát és megzavarhatja az egészséges munkafolyamatot. Az irodahelyiség kiválasztásakor ellenőrizzük, hogy a hőmérséklet hogyan változtatható, és hogy szükség esetén fűtőtesteket és ventilátorokat tudunk-e extraként biztosítani, ha túl meleg vagy hideg van. Emellett vezetőként a költségvetés fontos részét teszi ki egy irodahelyiség rezsijének kifizetése, éppen ezért minél fenntarthatóbb opciók állnak rendelkezésünkre a fűtés és hűtés tekintetében, annál több maradhat a kasszában.
Legyen emberi és munkavállaló-központi a helyiség
Bár a társasági irodák nagyszerűek, elsöprőek lehetnek azok számára, akiknek csendesebb munkakörnyezetre van szükségük. Biztosítsunk egy csendes helyet, ahova el tudnak vonulni, vagy fontolja meg a rugalmas munkarendet, hogy szükség esetén otthonról is dolgozhassanak. Az agilis munkavégzés jó lehetőség egyesek számára, de aggodalomra adhat okot azoknál, akik a stabilitást részesítik előnyben, ezért fontos, hogy visszajelzést kapjunk az alkalmazottaktól, hogy a számukra legjobb irodai elrendezést alakítsuk ki. Mindenképpen mérjük fel az ő igényeiket, kívánságaikat is, amikor irodaház keresésébe fogunk!
Szabjuk saját igényeinkre!
Bár a dekoráció gyakran hátul helyezkedik el a prioritási listán, és függ a költségvetéstől, még a legegyszerűbb tárgyak is jelentős pozitív hatást gyakorolhatnak irodaházunkra. Fontoljuk meg a jól elhelyezett műalkotásokat vagy nyomatokat a falakon, hogy megtörjük a nagy falfelületeket, egy érdekes szobrot, hogy beszélő darabként működjön, illetve egy-két növényt, hogy változatossá tegyük az egyébként élettelen területet.
Természetesen a cég logóját érdemes közszemlére tenni, de közös élményeket, sikereket is megjeleníthetünk, legyen szó a közös csapatépítőn készült nagyszerű fotókról, netán a hónap dolgozójának arcképéről.
- 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.09Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben. A konferencia ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A program és a regisztráció a jegyek menüpont alatt.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!
Részletek
Jegyek
- 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is.
Részletek
Jegyek
Még tart az ajkai erőműben szombaton történt baleset vizsgálata - tájékoztatta a Veolia Energia Magyarország Zrt. hétfőn az MTI-t. Teljes cikk
A munka világa 2025-ben már nem a klasszikus irodai hierarchiáról szól: ma már fizetnek azért, ha valaki ölel, alszik vagy épp AI-személyiségeket... Teljes cikk
Üzemi baleset történt az ajkai erőműben, a helyszínről egy férfit súlyos sérülésekkel, életveszélyes állapotban, míg két másik férfit... Teljes cikk
- A flexibilis irodáké a jövő? 2 hónapja
- Hibrid munkavégzés és az irodák új szerepe 3 hónapja
- Az irodától a home office-ig: mi teszi boldoggá a munkavállalókat? 4 hónapja
- Egyre kisebb hely jut majd a dolgozóknak az irodában? 4 hónapja
- Fenntartható iroda: miért érdemes tenni a környezetbarát működésért? 5 hónapja
- Fókuszált munka és együttműködés - így néz ki belülről a Richter magyar központja 6 hónapja
- Fagyigép, masszázs, borhűtő a munkahelyen: hódíthatnak az irodahotelek 6 hónapja
- 3-2-1 szabály az adatbiztonságban - Hogyan csináljuk saját magunk? 6 hónapja
- Önálló jogi technológiai csoport indul a Jalsovszkynál 8 hónapja
- Vezetőváltás a KPMG Legal Tóásó Ügyvédi Irodánál 8 hónapja
- Flexibilis terek: Irodák a hibrid munkavégzés korában 8 hónapja

Mi történne, ha egy napra minden nő szabadságra menne?