kapubanner for mobile
Megjelent: 3 éve

6 toborzási trend, ami meghatározó lesz 2021-ben

A Linkedin szakmai közösségi oldal 1500 toborzási vezetőt kérdezett meg és válaszaikból hat előrejelzést tettek, melyek lesznek a 2021-es év meghatározó recruitment trendjei. A koronavírus és a Black lives matter antirasszista mozgalom hatásai látszanak a nemzetközi előrejelzésben.

images

1.Kevesebb lesz a külső toborzás, több a belülről építkezés és a projektmunkára keresés


A “nice-to have” kategóriából egyre inkább a “must have”-be kerül át a belső mobilitás. A koronavírus megjelenése óta 20 százalékkal nőtt a cégen belülről betöltött pozíciók száma. Ezen kívül a cégek egyre inkább a projekt alapú működés felé indulnak, ehhez sokkal hatékonyabb a meglévő munkaerő képzése. Másként közelítenek a pályázókhoz is: fontosabb szempont lesz a fejlődési potenciál, az alkalmazkodókészség, a problémamegoldó készség.

2. A toborzók segítenek abban az üzleti területeken számon kérhető legyen a sokszínűség


A Linkedin szakértői szerint a világon ősszel végigsöprő Black lives matter mozgalom áttörést hozhat abban, hogy minél sokszínűbb dolgozói kollektíva jöjjön létre. Ez alól a cégek nem bújhatnak ki, a fogyasztók figyelni fogják, ki áll ki ezért csak a szavak szintjén és ki tesz ezért valójában. Ebben a folyamatban a toborzók kulcsszerepet játszhatnak: olyan toborzási csatornákat építhetnek ki, ahol sokféle hátterű pályázót elérnek, a szakterületi vezetőkön pedig számon kérhetik ennek a célnak a teljesülését.

3. Megmarad a virtuális toborzás


A válaszadó toborzók 81 százaléka egyetért azzal az állítással, hogy a covid utáni időszakban is megmarad a virtuális recruitment, 70 százalék azt is vallja, hogy ez lesz az új standard. A cégeknek tovább kell finomítaniuk virtuális toborzási módszereiket és ki kell találniuk, mely pontokon és hogyan visznek bele személyességet. A Linkedin szakértői szerint pályakezdő pozícióknál elképzelhető, hogy a felvétel és az onboarding is virtuális lesz, ám minél seniorabb a munkakör, annál több lesz a személyes találkozás a kiválasztás során.

4. A toborzók élen járnak a távmunkás munkaforma kialakításában


A recruiterek eddig is fontos tanácsadói voltak az üzletnek, elsősorban a munkaerő-tervezésnél. A távmunkás lét terjedésével pedig nélkülözhetetlenné válhatnak, ha egy sor új, kritikus kérdésben megoldást szállítanak számokra, adatokra alapozva. Ilyen például a kompenzáció, a kapacitástervezés, a hibrid munkaformában a céges kultúra kialakítása, a hibrid csapatok működése. A vezetés azt is reméli remote munkaformától, hogy növekszik a hatékonyság, csökken az irodai költség, sokkal szélesebb és sokszínűbb pályázói bázis válik elérhetővé.

5. A munkáltatói márka az empátián és a cselekedeteken fog múlni


Más megvilágításba kerül a munkáltatói márka is. Hangzatos mondatok és marketing anyagok helyett a cégek mindennapos cselekedete lesz a meghatározó. Például ahogyan szociális ügyekben segítenek, ahogyan a járványhelyzetben támogatták/támogatják a munkavállalókat, az ügyfeleket és a közösségeket.

6. A toborzók új készségeket fejlesztenek ki, hogy felsorakozzanak az üzlet mellé


A toborzók számára a legfontosabb skill az alkalmazkodókészség lett, a leggyorsabban növekvő pedig saját maguk fejlesztése. Egyre fontosabbá vált a sokszínűség, a döntéshozó készség, a HR stratégiai szemlélet is. A versenyképes recruiter képes idomulni az üzleti igényekhez, és folyamatosan képzi magát. Például a pályázói adatok elemzésében, a munkáltatói márka alakításában, a virtuális toborzás finomhagolásában vagy éppen a diverz munkahely kialakításában.

Az elemzés bővebben itt érhető el.
  • 2024.06.03Projektmenedzsment képzés A KÉPZÉS CÉLJA: A projektmenedzsment elméletének és gyakorlatának megismertetése a résztvevőkkel. A projektmenedzsment módszereinek begyakorlása példákon és esettanulmányokon keresztül. A résztvevők projektvezetési képességének fejlesztése és felkészítésük projektek önálló, sikeres lebonyolítására. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.05Pénzügyi kimutatások elemzése A képzés során a résztvevők megismerik és elsajátítják a beszámoló elemzés eszközeit és technikáit, képessé válnak egy vállalat vagyoni, pénzügyi és jövedelmi helyzetének komplex megítélésére a nyilvánosan elérhető pénzügyi beszámolók alapján. Betekintést kapnak a vállalati beszámolók megértéséhez elengedhetetlen iparági elemzés eszközrendszerébe és technikáiba.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.13Tudatos delegálás - vezetői tréning Programunk két fontos vezetői készség fejlesztésére irányul. Az egyik a tudatos delegálás, mint elengedhetetlen vezetői időfelszabadító, munkatárs-fejlesztő készség, a másik az ehhez szükséges asszertív kommunikáció, amely ezt a folyamatot segíti.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Technológia és innováció az executive searchben

Csak azok a felsővezetői kiválasztók élhetik túl a következő időszakot, akik nem engednek a minőségből, a múlt módszereire is támaszkodnak, ám... Teljes cikk

Hol vannak munkaerő-tartalékok Magyarországon?

2024-ben a munkáltatóknak nemcsak hogy meg kell küzdeniük a munkaerőpiac telítettségével, a gyártószektorokat érintő szakemberhiánnyal, de a... Teljes cikk

Hogyan alakítja át az MI a toborzók munkáját? Ezzel vár az idei recruiTECH

“A csapból is a mesterséges intelligencia folyik az üzleti közbeszédben. Mi az általánosságok szintjéről lehozzuk ezt a toborzók napi munkájába,... Teljes cikk