A BKV nem fizet kártérítést a sztrájk miatt
A hatályos sztrájktörvény vis maiornak tekinti a munkabeszüntetést, ezért a BKV nem fizet kártérítést a sztrájk miatt. Perelni azért lehet, de egy kártérítési per kimenetele elég bizonytalan - olvasható a Népszabadságban.
A helyzet azonban nem ilyen egyszerű - hívja fel a figyelmet a lap. Mindkét félnek fennáll ugyanis a kárenyhítési kötelezettsége, ami a gyakorlatban azt jelenti, hogy a BKV-nak és az utasnak is mindent meg kell tennie, hogy a munkabeszüntetés miatti veszteségeket minimalizálják. A vállalat dolga az elégséges szolgáltatás biztosítása, az utasé pedig az, hogy számoljon az előre meghirdetett sztrájk hatásaival, induljon el korábban, vagy keressen alternatív közlekedési lehetőségeket. Tehát az utasnak is mindent meg kell tennie, hogy ne szenvedjen kárt.
Adott ügyben tehát a bíróság mérlegelésén múlna, hogy a körülményeket miként értékeli.
Más lenne a helyzet, ha valaki például metróval akart utazni, és ott maradt ki járat, mert a BKV folyamatosan azt hangoztatta, hogy a földalatti a szokásos menetrend szerint üzemel. Ebben az esetben a cég felelőssége fennállna.
Ugyanakkor felvetődik, hogy legalább a bérletes utasokat kártalanítsák, ők ugyanis előre fizettek, miközben a kilátásba helyezett szolgáltatást csak igen korlátozott mértékig vehették igénybe - áll a Népszabadságban.
- 2026.01.09Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben. A konferencia ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A program és a regisztráció a jegyek menüpont alatt.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.28Vezetés- és szervezetfejlesztés szakmai konferencia Bokor Attila Aranykalitkában című kutatásának harmadik fejezetéhez érkeztünk, amely ötven vezetői életúton keresztül három évtized szervezeti és vezetői tapasztalatát mutatja be. Az OD Partner is mérföldkőhöz érkezett: 30 évesek lettünk. Kinyitjuk szakmai műhelyünket és megosztjuk, hogyan gondolkodunk vezetésről, szervezetről, és aktuálisan milyen témákban mélyedünk el.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!
Részletek
Jegyek
- 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is.
Részletek
Jegyek
Az év végi bér- és adótervezési időszakban a vállalatok egyre nagyobb figyelmet fordítanak a költségek optimalizálására – ebben pedig a... Teljes cikk
Most októberben is aktuális egy "ledolgozós szombat". Sokan tapasztalják, hogy bizonyos ünnepnapok körüli munkarend-átalakítás különösen a... Teljes cikk
A 2026-ban életbe lépő bértranszparencia irányelv új kötelezettségeket ró a HR-re: a bérek nyilvánossá tétele mellett ügyelni kell arra, hogy... Teljes cikk
- Egy napra leáll az élet Olaszországban 3 hónapja
- Nem lesz sztrájk a pécsi buszközlekedésben 3 hónapja
- Bojkottálhatják a tanévkezdést Romániában az oktatási szakszervezetek 4 hónapja
- Sztrájk lesz a Ryanairnél 4 hónapja
- Sztrájkhullám a hadiiparban: a Boeingnél elfogyott a türelem 4 hónapja
- Sztrájkolnak az autóbuszok vezetői Pécsen 5 hónapja
- Nem engedtek a nyomásnak: győzelmet arattak a győri munkások 5 hónapja
- Két órára leállt a munka a győri autóalkatrészgyártó üzemben 5 hónapja
- Komoly fennakadásokat okozott a francia légiirányítók sztrájkja 5 hónapja
- Elhunyt a "vasutas", aki országos sztrájkokkal írta be nevét a történelembe 6 hónapja
- Itt az első figyelmeztetés: pénteken 10 percre leáll a közlekedés Budapesten 7 hónapja
Egy CEO naplója - a világ egyik legnépszerűbb podcastja