Megjelent: 3 hete

A hibrid munka 2022-ben is velünk marad, de felkészültünk rá?

A koronavírus-járvány második évének végéhez közeledve biztossá vált, hogy a hibrid munkavégzés hosszú távon velünk marad. A távmunka lehetősége a kezdeti kényszermegoldásból új normává vált, miközben a tapasztalatok és a kutatások azt mutatják, hogy a személyes irodai jelenlét teljes hiánya rontja a csapatok kohézióját és az elkötelezettséget. Erre jelent megoldást a hibrid felállás. De milyen eszközök segítségével?

A hibrid bevezetése munkavállalói igény is: a Cisco Hybrid Work Index 2021 októberi adatai szerint globálisan a dolgozók 64 százaléka akár munkahelyet is váltana, ha elvennék tőle a home office lehetőségét. Az élvezhető távmunkát segítő eszközök használata kulcsfontosságú, hiszen ennyi idő eltelte után nem lehet a kényszerhelyzetre fogni a meetingek rossz minőségét.

Lassan két éve, hogy fenekestül felfordult az irodai élet, és nincs olyan dolgozó, aki ne tudna beszámolni az átállással kapcsolatos vicces vagy kínos élményekről. A kollaborációs szoftverek hatalmas fejlődésen mentek keresztül és korábban elképzelhetetlen funkciókkal támogatják a hibrid munka, illetve az online meetingek hatékonyságát. Azonban az internetkapcsolat minőségéből vagy az elavult eszközökből fakadóan a megbeszélések sokszor nehézkesek, kényelmetlenek, sőt kifejezetten kínosak lehetnek. Az irodába való teljes visszatérés nem reális elvárás, hiszen amennyi kihívással jár, annyira meg is szerette sok munkavállaló a home office-t, és még munkahelyet is hajlandó lenne váltani, ha elvennék tőle az otthonról dolgozás lehetőségét. 

A hibrid munka munkavállalói elvárássá vált

Lehetetlen megjósolni, meddig fog ilyen drasztikus hatást gyakorolni a koronavírus az életünkre, de a munkavállalókkal és vezetőkkel készített kutatások sorra mutatják meg, hogy legtöbben a hibrid munkavégzés elterjedésére számítanak. Ha egy vállalat teljes munkaidős irodai részvételt akar megkövetelni az alkalmazottaktól, számolnia kell azzal, hogy értékes munkaerőt fog veszíteni. A Cisco Hybrid Work Index globális kutatásában 34 piac közel 40 ezer CIO-ját, IT-döntéshozóját és irodai dolgozóját kérdezték meg: a vezetőknek csak 47%-a válaszolta azt, hogy a szervezete engedni fogja a távoli munkavégzést a következő 12 hónapban; ezzel szemben a munkavállalók 64 százaléka elvárja, hogy biztosítsák számára az otthonról dolgozás lehetőségét. 

A felmérés arra is rámutatott, hogy egyre fontosabbá válik a hatékony távoli együttműködés. Míg a koronavírus korai szakaszában az IT teameknek elsősorban a kiberbiztonsági, valamint a produktivitást szolgáló appok bevezetését kellett támogatniuk, ezek helyét mára átvették az olyan kollaborációs alkalmazások, mint a Webex. A kutatásból kiderült, hogy havonta 61 millió meeting zajlik a Cisco Webex platformon világszerte. A hibrid munkavégzés terjedését mutatja, hogy a megbeszélések 98%-ban legalább egy fő távolról jelentkezik be. Ugyanakkor átlagosan a résztvevők kevesebb mint fele (48%) szólal meg a meetingeken. Ez arra enged következtetni, hogy van még mit javítani az online megbeszélések hatékonyságán a proaktivitás ösztönzése érdekében. Az Hybrid Work Index szerint nemcsak a nagyvállalkozások használják előszeretettel a videokonferencia-eszközöket, hanem a kis- és középvállalkozások is, akik jellemzően gyorsabban tértek vissza a fizikai irodába, mint a multinacionális cégek. Így elsők között kezdhették el tesztelni a hibrid munkavégzés gyakorlati működését, annak előnyeivel és hátrányaival együtt. 

Cisco meeting

 

Innovatív eszközökkel az ideális meetingélményért

A munkáltatóknak nemcsak azért éri meg befektetni az új eszközökbe, mert a rossz meetingélmény az alkalmazottak elégedettségének és produktivitásának rovására mehet. Mivel a meglévő és új ügyfelekkel történő meetingek nagy arányban az online térben zajlanak, jelentősen befolyásolja a vállalatról alkotott képet az is, hogy milyen minőségben jelentkeznek be a vezetők és az alkalmazottak – akár otthonról, akár az irodából. 2020-ban még elfogadható volt a laptop pixeles kamerája, a rossz hálózat és az egyéb olyan kizökkentő körülmények, mint a szomszédban zajló felújítás zaja. 

A Webex név hallatán legtöbbeknek a videókonferencia szoftver jut eszükbe, de a Cisco újgenerációs hardverekkel is támogatja a hibrid munkavégzést, amelyek nemcsak a Webex alkalmazással kompatibilisek, hanem a többi videokonferencia-platformmal is. A Webex Desk sorozat érintőképernyős all-in-one együttműködési eszközeit munkahelyi vagy otthoni felhasználásra tervezték. A zajcsökkentés és a virtuális háttér funkciókkal ellátott eszközökkel kizárhatóak a zavaró környezeti tényezők, ami a bejelentkező kolléga, valamint a többi résztvevő számára is kényelmesebb és professzionális meetingélményt biztosít.

Az újgenerációs együttműködési eszközök a hibrid munkavégzés minden résztvevőjének igényét kielégítik: a távolról dolgozók jobban bevonódhatnak az irodai életbe, míg az irodában tartózkodók nagyobb biztonságban érezhetik magukat azáltal, hogy az egy gép elé tömörülés helyett intelligens eszközökkel vehetnek részt a meetingeken. 

Webex eszközök, nemcsak Webex meetingekhez

A Webex Desk Camera egy 4K-s HD minőségű intelligens webkamera, ami arcfelismerés és elfoglaltság-jelző funkcióval rendelkezik, és a mesterséges intelligencia segítségével automatikusan a lehető legjobb képelrendezésben mutatja a felhasználót: tehát ha a meeting egyik résztvevője feláll és arrébb sétál a meeting közben, a kamera leköveti őt, hogy mindvégig fókuszban maradjon. 

A Webex Desk asztali videókonferencia eszközök egyszerre helyettesítik a monitort, a mikrofont és a hangfalakat is, emellett leveszik a terhelést a laptopokról, így azok nem melegednek túl és lassulnak le a sok meetingtől, továbbá nem csökken az élettartamuk sem. Az érintőképernyőnek és a hangfelismerésnek köszönhetően a Webex Desk eszközökkel egyetlen mozdulat vagy szó elegendő a meetingekhez való csatlakozáshoz. A whiteboard funkció a statikus kivetített képek helyett interaktív, valós idejű prezentálásra ad lehetőséget.  A többféle méretben elérhető asztali eszközök egyszerű kialakításukkal nemcsak az irodában, hanem otthon is bárhol használhatók, akár a konyhában, akár a hálószobában.

A Webex Desk Mini kis méretével és könnyű súlyával kifejezetten a mobilitás jegyében született, így nincs helyhez kötve a használata, emellett versenyképes ára miatt is szimpatikus választás lehet. A kifejezetten öt vagy kevesebb fős tárgyalótermi megbeszélésekhez fejlesztett Webex Room USB szintén a kedvező ára miatt is népszerű választás a kisebb vállalkozások számára: az intelligens videókonferencia-megoldás a laptophoz vagy PC-hez csatlakoztatva zajcsökkentéssel, a résztvevők automatikus keretezésével és a 120 fokos kamerájával teszi minőségivé az együttműködést.

 

(Támogatott tartalom)

  • 2022.02.04Sikeres évem lesz! Csoportos coaching az eredményes évért 2022 első heteit éljük. Álmodozunk és tervezgetünk; mi mindent akarunk megvalósítani az idén? Aztán elröppennek a hetek és a hónapok, és azt vesszük észre, hogy sehol sem tartunk ezekkel a tervekkel. Ilyekor elgondolkodunk: hogy lesz ebből sikeres év?! Lehet, hogy veled is megtörtént már ez. Ha azt akarod, hogy az idén másképp legyen, érdemes felkészülni rá! Jelentkezz az eseményre, ahol eszközöket és inspirációt kapsz a tudatos évtervezéshez! Találkozunk? Részletek Jegyek
  • 2022.02.11X. VEZETŐI BEST PRACTICE FÓRUM ELKÖTELEZETT MUKAERŐ - MEGSZERZÉS, FEJLESZTÉS, MEGTARTÁS A fórum célja a vezetői legjobb gyakorlatok megosztása. Részletek Jegyek
  • 2022.03.073 Hetes Agilis Transformáció Leader képzés online, videokonferenciás Hazánkban egyre több és több vállalat lép az agilis átalakulás útjára, így felértékelődik az agilis transzformációt vezető szakemberek jelentősége. Az Agile Transformation Leader egy olyan szervezetfejlesztő szakember, aki felkészíti és végig kíséri az agilis átalakulás útján a vállalatot. Ügyfél-fókuszt, Design Thinking szemléletet hoz be, vezetőket coachol, csapatokat mentorál, miközben pozitív, felhatalmazó légkört teremt a szervezeten belül. A képzés 3 héten keresztül, 2 hétköznap este valósul meg. Igény esetén 3 munkanapra is szervezhető. Részletek Jegyek
  • 2022.04.22BEMUTATKOZIK A teamwork2022 Képzelj el egy olyan kétnapos csapatépítő képzést, amely minden részletében a Te vállalati csapatodról szól. Jelentkezzetek az ország első csapatépítő eseményére, amelyre háromfős vállalati csapatokat várunk! Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Mi sülhet ki a start-up működés és a multinacionális nagyvállalati kultúra (véletlen) találkozásából?

Olyan cég, ahol nagy érték a fejlesztői szaktudás egy, vagy több konkrét területen egyre több van a magyar piacon, akár nemzetközi... Teljes cikk

Önkiszolgáló HR: a munkavállalók kezében az ügyintézés

A hibrid munkavégzés adminisztrációja nem kis kihívást jelent a vállalatoknak, vállalkozásoknak, különösen, ahol nincs meg erre egy már... Teljes cikk

Magántulajdonként kezeli a vállalati adatokat a munkatársak többsége

Miközben egyetlen vállalat sem engedheti meg, hogy adatai illetéktelen kezekbe kerüljenek, egy felmérés, illetve a becslések szerint az irodai dolgozók... Teljes cikk