Megjelent: 8 hónapja

A hibrid munka 2022-ben is velünk marad, de felkészültünk rá?

A koronavírus-járvány második évének végéhez közeledve biztossá vált, hogy a hibrid munkavégzés hosszú távon velünk marad. A távmunka lehetősége a kezdeti kényszermegoldásból új normává vált, miközben a tapasztalatok és a kutatások azt mutatják, hogy a személyes irodai jelenlét teljes hiánya rontja a csapatok kohézióját és az elkötelezettséget. Erre jelent megoldást a hibrid felállás. De milyen eszközök segítségével?

images

A hibrid bevezetése munkavállalói igény is: a Cisco Hybrid Work Index 2021 októberi adatai szerint globálisan a dolgozók 64 százaléka akár munkahelyet is váltana, ha elvennék tőle a home office lehetőségét. Az élvezhető távmunkát segítő eszközök használata kulcsfontosságú, hiszen ennyi idő eltelte után nem lehet a kényszerhelyzetre fogni a meetingek rossz minőségét.

Lassan két éve, hogy fenekestül felfordult az irodai élet, és nincs olyan dolgozó, aki ne tudna beszámolni az átállással kapcsolatos vicces vagy kínos élményekről. A kollaborációs szoftverek hatalmas fejlődésen mentek keresztül és korábban elképzelhetetlen funkciókkal támogatják a hibrid munka, illetve az online meetingek hatékonyságát. Azonban az internetkapcsolat minőségéből vagy az elavult eszközökből fakadóan a megbeszélések sokszor nehézkesek, kényelmetlenek, sőt kifejezetten kínosak lehetnek. Az irodába való teljes visszatérés nem reális elvárás, hiszen amennyi kihívással jár, annyira meg is szerette sok munkavállaló a home office-t, és még munkahelyet is hajlandó lenne váltani, ha elvennék tőle az otthonról dolgozás lehetőségét. 

A hibrid munka munkavállalói elvárássá vált

Lehetetlen megjósolni, meddig fog ilyen drasztikus hatást gyakorolni a koronavírus az életünkre, de a munkavállalókkal és vezetőkkel készített kutatások sorra mutatják meg, hogy legtöbben a hibrid munkavégzés elterjedésére számítanak. Ha egy vállalat teljes munkaidős irodai részvételt akar megkövetelni az alkalmazottaktól, számolnia kell azzal, hogy értékes munkaerőt fog veszíteni. A Cisco Hybrid Work Index globális kutatásában 34 piac közel 40 ezer CIO-ját, IT-döntéshozóját és irodai dolgozóját kérdezték meg: a vezetőknek csak 47%-a válaszolta azt, hogy a szervezete engedni fogja a távoli munkavégzést a következő 12 hónapban; ezzel szemben a munkavállalók 64 százaléka elvárja, hogy biztosítsák számára az otthonról dolgozás lehetőségét. 

A felmérés arra is rámutatott, hogy egyre fontosabbá válik a hatékony távoli együttműködés. Míg a koronavírus korai szakaszában az IT teameknek elsősorban a kiberbiztonsági, valamint a produktivitást szolgáló appok bevezetését kellett támogatniuk, ezek helyét mára átvették az olyan kollaborációs alkalmazások, mint a Webex. A kutatásból kiderült, hogy havonta 61 millió meeting zajlik a Cisco Webex platformon világszerte. A hibrid munkavégzés terjedését mutatja, hogy a megbeszélések 98%-ban legalább egy fő távolról jelentkezik be. Ugyanakkor átlagosan a résztvevők kevesebb mint fele (48%) szólal meg a meetingeken. Ez arra enged következtetni, hogy van még mit javítani az online megbeszélések hatékonyságán a proaktivitás ösztönzése érdekében. Az Hybrid Work Index szerint nemcsak a nagyvállalkozások használják előszeretettel a videokonferencia-eszközöket, hanem a kis- és középvállalkozások is, akik jellemzően gyorsabban tértek vissza a fizikai irodába, mint a multinacionális cégek. Így elsők között kezdhették el tesztelni a hibrid munkavégzés gyakorlati működését, annak előnyeivel és hátrányaival együtt. 

Cisco meeting

 

Innovatív eszközökkel az ideális meetingélményért

A munkáltatóknak nemcsak azért éri meg befektetni az új eszközökbe, mert a rossz meetingélmény az alkalmazottak elégedettségének és produktivitásának rovására mehet. Mivel a meglévő és új ügyfelekkel történő meetingek nagy arányban az online térben zajlanak, jelentősen befolyásolja a vállalatról alkotott képet az is, hogy milyen minőségben jelentkeznek be a vezetők és az alkalmazottak – akár otthonról, akár az irodából. 2020-ban még elfogadható volt a laptop pixeles kamerája, a rossz hálózat és az egyéb olyan kizökkentő körülmények, mint a szomszédban zajló felújítás zaja. 

A Webex név hallatán legtöbbeknek a videókonferencia szoftver jut eszükbe, de a Cisco újgenerációs hardverekkel is támogatja a hibrid munkavégzést, amelyek nemcsak a Webex alkalmazással kompatibilisek, hanem a többi videokonferencia-platformmal is. A Webex Desk sorozat érintőképernyős all-in-one együttműködési eszközeit munkahelyi vagy otthoni felhasználásra tervezték. A zajcsökkentés és a virtuális háttér funkciókkal ellátott eszközökkel kizárhatóak a zavaró környezeti tényezők, ami a bejelentkező kolléga, valamint a többi résztvevő számára is kényelmesebb és professzionális meetingélményt biztosít.

Az újgenerációs együttműködési eszközök a hibrid munkavégzés minden résztvevőjének igényét kielégítik: a távolról dolgozók jobban bevonódhatnak az irodai életbe, míg az irodában tartózkodók nagyobb biztonságban érezhetik magukat azáltal, hogy az egy gép elé tömörülés helyett intelligens eszközökkel vehetnek részt a meetingeken. 

Webex eszközök, nemcsak Webex meetingekhez

A Webex Desk Camera egy 4K-s HD minőségű intelligens webkamera, ami arcfelismerés és elfoglaltság-jelző funkcióval rendelkezik, és a mesterséges intelligencia segítségével automatikusan a lehető legjobb képelrendezésben mutatja a felhasználót: tehát ha a meeting egyik résztvevője feláll és arrébb sétál a meeting közben, a kamera leköveti őt, hogy mindvégig fókuszban maradjon. 

A Webex Desk asztali videókonferencia eszközök egyszerre helyettesítik a monitort, a mikrofont és a hangfalakat is, emellett leveszik a terhelést a laptopokról, így azok nem melegednek túl és lassulnak le a sok meetingtől, továbbá nem csökken az élettartamuk sem. Az érintőképernyőnek és a hangfelismerésnek köszönhetően a Webex Desk eszközökkel egyetlen mozdulat vagy szó elegendő a meetingekhez való csatlakozáshoz. A whiteboard funkció a statikus kivetített képek helyett interaktív, valós idejű prezentálásra ad lehetőséget.  A többféle méretben elérhető asztali eszközök egyszerű kialakításukkal nemcsak az irodában, hanem otthon is bárhol használhatók, akár a konyhában, akár a hálószobában.

A Webex Desk Mini kis méretével és könnyű súlyával kifejezetten a mobilitás jegyében született, így nincs helyhez kötve a használata, emellett versenyképes ára miatt is szimpatikus választás lehet. A kifejezetten öt vagy kevesebb fős tárgyalótermi megbeszélésekhez fejlesztett Webex Room USB szintén a kedvező ára miatt is népszerű választás a kisebb vállalkozások számára: az intelligens videókonferencia-megoldás a laptophoz vagy PC-hez csatlakoztatva zajcsökkentéssel, a résztvevők automatikus keretezésével és a 120 fokos kamerájával teszi minőségivé az együttműködést.

 

(Támogatott tartalom)

  • 2022.08.29Mit tegyél, hogy tőled vásároljanak? Értékesítése mindig szükség van; nem csak akkor, ha a cégnek jól megy, de akkor is, amikor nehéz időszak következik. Részletek Jegyek
  • 2022.09.16HR és Munkajog modul I.: A munkaviszony keletkezése / Beléptetés Kettő az egyben: egyszerre HR és munkajogi megközelítésben: a munkaszerződés, általános magatartási követelmények, adatvédelem és más, fontos témák neves oktatóktól, mint Berke Gyula, Bankó Zoltán. Részletek Jegyek
  • 2022.09.28 recruiTECH BLUE Kékgalléros foglalkoztatók, termelő logisztikai vállalatok = recruiTECH BLUE konferencia, ahol újra a fizikai toborzáson lesz a hangsúly. Harmadik országbeliek foglalkoztatása, szállásoltatás, online toborzás, outsourcing és még számos aktuális téma! Részletek Jegyek
  • 2022.10.05Tréning Kerekasztal Konferencia 2022. Folytonos változások, aggodalom, stressz, hybrid működés, motivációvesztés, soha nem látott fluktuáció - napjainkban számos már korábban is tapasztalt és rengeteg új kihívással küzdenek a cégvezetők, HR és képzési szakemberek. Az idei Tréning Kerekasztal konferencia több évtizedes hagyományt követve az aktuális szervezeti és HR kihívásokra ad válaszokat és bemutatja a magyar piac vezető tréningcégeinek legújabb fejlesztéseit és tapasztalatait. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
A gazdasági és adminisztrációs területeken is lehet számítani a robotokra

Közel két éve állt munkába az első szoftverrobot az Egis Gyógyszergyár Zrt.-nél, napjainkra pedig már négy robot összesen tizennyolc feladat... Teljes cikk

Jelentősen egyszerűsíthetik a foglalkoztatói adatszolgáltatást

Több tízmilliárd forintot spórolhatnak évente a kis- és középvállalkozások a foglalkoztatás adminisztrációjának csökkentésével, amelyen... Teljes cikk

Felmérés: ismét csökkent az IT-szakokra jelentkezők száma, tovább nőhet az informatikushiány

Minden eddiginél nagyobb lehet az informatikushiány, mivel egyrészt megtörni látszik az IT-szakok iránti növekvő érdeklődés évtizedes trendje,... Teljes cikk

Facebook