Megjelent: 6 hónapja

A home office is lehet kellemes!

A koronavírus járványhelyzetre tekintettel egyre több munkáltató dönt úgy, hogy munkavállalóit az elkövetkező időszakban otthoni munkavégzésre küldi. Vannak, akiknek ez nem jelent problémát, mivel nem először dolgoznak otthonról, vannak azonban olyanok is, akik nem rajonganak ezért a lehetőségért és nem is rendelkeznek ehhez megfelelő környezettel.

A home office-t is meg kell szokni. Otthon sok buktató leselkedik ránk: mosnivaló, száraz ruha, házi kedvenc és még sorolhatnám.

Nézzük meg hogyan tehetnénk hatékonyabbá az otthoni munkát

Otthon is lehetsz eredményes. Összegyűjtöttünk 6 egyszerű tippet, hogy a legtöbbet tudd kihozni az otthoni munkavégzésből.



1. A tökéletesen felszerelt dolgozósarok alapnak számít

A jól felszerelt dolgozósarok megkönnyíti a munkánkat, szinte hívogat a feladatok elvégzésére. Sajnos, eddig inkább csak ritkaságnak számított, mivel az emberek többsége otthon már nem foglalkozott a munkával.

A nem megfelelő ülőhelyzet például nagyban megkeserítheti az életünket. Egy rosszul megválasztott szék nyak-, váll-, derék- és lábfájást is okozhat.

Rendezd be álmaid dolgozósarkát a lehető legolcsóbban. Ajánljuk figyelmedbe a BIANO bútor- és dekorációkeresőt. Itt több webáruház kínálatát láthatod egyszerre, tehát sokkal gyorsabban megtalálhatod a neked megfelelő bútort vagy kiegészítőt. A kínálat különböző szűrők segítségével finomítható, illetve sorba rendezhető ár, szállítási idő vagy akció alapján.

Mi nem hiányozhat a dolgozósarokból:

• íróasztal/számítógépasztal
• forgószék
• asztali lámpa
• tárolók és szemetes, ha papírral dolgozol
• törölhető tábla vagy üzenőtábla
• kiegészítők - szobanövény vagy aroma diffúzor

2. Tartsd be a munkaidőt

Próbáld meg pontosan betartani a megszokott munkaidőd. Reggel 8-10:00 óra körül kezdj el dolgozni és 16-18:00-kor fejezd be a munkát. Ha időnként később kezdesz neki dolgozni, nem történik semmi, de ne váljon szokássá.

Ez a szabály rendkívül fontos. Ha nem lesz egyértelműen meghatározott munkaidőd, nagyon gyorsan elveszettnek fogod érezni magad és semmire sem lesz elég időd.

3. Kezdd a napot tornával vagy reggeli rutinnal

A dolgozósarok közelebb van minden irodánál. Lehet, hogy csábítóan hangzik tovább aludni és utána rögtön az ágyból az asztalhoz ülni, de ez nagyon nem jó döntés.

Alakíts ki jó szokásokat:

1. szellőztess ki és igyál egy pohár vizet
2. mosakodj meg és öltözz át
3. 10-30 percet relaxálj, olvasd el a híreket, írj valamit a naplódba
4. mozgasd meg a tested, sétálj egyet vagy jógázz
5. készíts listát az elvégzendő feladatokról
6. ...kezdj el dolgozni

4. Felejtsd el a melegítőnadrágot

Nem tudsz ráhangolódni a munkára? Próbálj meg felöltözni úgy, mintha az irodában lennél. Nem kell kosztümöt vagy öltönyt felvenni, elég egy szoknya vagy farmernadrág és ing, meglátod, hogy teljesen megváltozik a hangulatod.

5. Kerüld a rendetlenséget

A dolgozósarok legyen mindig rendezett és tiszta. Szabadulj meg mindentől, ami eltereli a figyelmedet a munkától.

6. Tarts szünetet

Az irodában a meetingek után gyakran megállsz egy-egy kollégával beszélgetni, elugrasz kávéért vagy ebédre. Ezeket a szüneteket otthon se hagyd ki. Sétálj egyet, készíts kávét vagy teát vagy csak pár percre csukd be a szemed és relaxálj.

  • 2021.06.23Visszatérés az irodába, de hogyan? Visszacsöppenni az irodai forgatagba kihívásokkal teli feladat, tudatosan megtervezett lépések mentén azonban viszonylag zökkenőmentessé tehetjük a folyamatot. Részletek Jegyek
  • 2021.06.28Minőségellenőr képzés A minőségellenőrök felkészítése a minőségellenőrzési és fejlesztési tevékenységek eredményes elvégzésére. A minőségellenőrzéshez szükséges alapvető ismeretek és módszerek készségszintű elsajátítása, a résztvevők minőségirányítási kompetenciájának fejlesztése. Részletek Jegyek
  • 2021.08.28Agilis Transformáció Leader képzés online, videokonferenciás Hazánkban egyre több és több vállalat lép az agilis átalakulás útjára, így felértékelődik az agilis transzformációt vezető szakemberek jelentősége. Az Agile Transformation Leader egy olyan szervezetfejlesztő szakember, aki felkészíti és végig kíséri az agilis átalakulás útján a vállalatot. Ügyfél-fókuszt, Design Thinking szemléletet hoz be, vezetőket coachol, csapatokat mentorál, miközben pozitív, felhatalmazó légkört teremt a szervezeten belül. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Szeptemberre visszavárják az Apple dolgozóit az irodákba

Tim Cook, az Apple CEO-ja memót küldött a dolgozóknak, amelyben értesíti őket, hogy heti legalább három napra vissza kell térnie a cég... Teljes cikk

Befektetés az egészségbe – Avagy hogyan tartsam meg kollégáimat?

"Hogyan tudom hosszú távon megőrizni a kollégáimat?" - hangzik az egyik örökérvényű, cégvezetőket foglalkoztató kérdés. A hosszútávú... Teljes cikk

Egy éve még New Yorkban játszott, a járványhelyzet alatt biciklis futárként dolgozott a magyar zenész

A Bohemian Betyars frontembere a járványhelyzet alatt kényszerült rá, hogy ideiglenesen új szakmát válasszon. Teljes cikk