A home office is lehet kellemes!
A koronavírus járványhelyzetre tekintettel egyre több munkáltató dönt úgy, hogy munkavállalóit az elkövetkező időszakban otthoni munkavégzésre küldi. Vannak, akiknek ez nem jelent problémát, mivel nem először dolgoznak otthonról, vannak azonban olyanok is, akik nem rajonganak ezért a lehetőségért és nem is rendelkeznek ehhez megfelelő környezettel.
A home office-t is meg kell szokni. Otthon sok buktató leselkedik ránk: mosnivaló, száraz ruha, házi kedvenc és még sorolhatnám.
Nézzük meg hogyan tehetnénk hatékonyabbá az otthoni munkát
Otthon is lehetsz eredményes. Összegyűjtöttünk 6 egyszerű tippet, hogy a legtöbbet tudd kihozni az otthoni munkavégzésből.

1. A tökéletesen felszerelt dolgozósarok alapnak számít
A jól felszerelt dolgozósarok megkönnyíti a munkánkat, szinte hívogat a feladatok elvégzésére. Sajnos, eddig inkább csak ritkaságnak számított, mivel az emberek többsége otthon már nem foglalkozott a munkával.
A nem megfelelő ülőhelyzet például nagyban megkeserítheti az életünket. Egy rosszul megválasztott szék nyak-, váll-, derék- és lábfájást is okozhat.
Rendezd be álmaid dolgozósarkát a lehető legolcsóbban. Ajánljuk figyelmedbe a BIANO bútor- és dekorációkeresőt. Itt több webáruház kínálatát láthatod egyszerre, tehát sokkal gyorsabban megtalálhatod a neked megfelelő bútort vagy kiegészítőt. A kínálat különböző szűrők segítségével finomítható, illetve sorba rendezhető ár, szállítási idő vagy akció alapján.
Mi nem hiányozhat a dolgozósarokból:
• íróasztal/számítógépasztal
• forgószék
• asztali lámpa
• tárolók és szemetes, ha papírral dolgozol
• törölhető tábla vagy üzenőtábla
• kiegészítők - szobanövény vagy aroma diffúzor
2. Tartsd be a munkaidőt
Próbáld meg pontosan betartani a megszokott munkaidőd. Reggel 8-10:00 óra körül kezdj el dolgozni és 16-18:00-kor fejezd be a munkát. Ha időnként később kezdesz neki dolgozni, nem történik semmi, de ne váljon szokássá.
Ez a szabály rendkívül fontos. Ha nem lesz egyértelműen meghatározott munkaidőd, nagyon gyorsan elveszettnek fogod érezni magad és semmire sem lesz elég időd.
3. Kezdd a napot tornával vagy reggeli rutinnal
A dolgozósarok közelebb van minden irodánál. Lehet, hogy csábítóan hangzik tovább aludni és utána rögtön az ágyból az asztalhoz ülni, de ez nagyon nem jó döntés.
Alakíts ki jó szokásokat:
1. szellőztess ki és igyál egy pohár vizet
2. mosakodj meg és öltözz át
3. 10-30 percet relaxálj, olvasd el a híreket, írj valamit a naplódba
4. mozgasd meg a tested, sétálj egyet vagy jógázz
5. készíts listát az elvégzendő feladatokról
6. ...kezdj el dolgozni
4. Felejtsd el a melegítőnadrágot
Nem tudsz ráhangolódni a munkára? Próbálj meg felöltözni úgy, mintha az irodában lennél. Nem kell kosztümöt vagy öltönyt felvenni, elég egy szoknya vagy farmernadrág és ing, meglátod, hogy teljesen megváltozik a hangulatod.
5. Kerüld a rendetlenséget
A dolgozósarok legyen mindig rendezett és tiszta. Szabadulj meg mindentől, ami eltereli a figyelmedet a munkától.
6. Tarts szünetet
Az irodában a meetingek után gyakran megállsz egy-egy kollégával beszélgetni, elugrasz kávéért vagy ebédre. Ezeket a szüneteket otthon se hagyd ki. Sétálj egyet, készíts kávét vagy teát vagy csak pár percre csukd be a szemed és relaxálj.