Megjelent: 17 éve

A kompetencia javulását várják a cégek a kiszervezések révén

Az ár, a referenciák, a személyes ismertség, illetve a korábbi jó tapasztalatok, a biztos pénzügyi háttér és a teljesítmény alapján választanak outsourcingos partnert a vállalatok. Az Információs Társadalomért Alapítvány korábbi elemzése szerint ezeken kívül az is befolyásolja a döntést, hogy mennyire megbízható és folytonos a tanácsadó üzletmenete.

images


A kutatás arra is rávilágított, hogy vannak ugyan felkészült partnerek a kiszervezések terén, de a speciális tudás, a magas ár miatt "alkalmazásuk" gyakran nem jelent költségmegtakarítást a vállalatnak. Pedig a kutatási eredmények alapján tíz kiszervező vállalatból négy kifejezetten az így "beáramló" tudást/tapasztalatot értékeli az outsourcing kapcsán. A cégek közel fele a képességek javulását reméli, míg csaknem háromnegyedük a méretgazdaságosságot.


Mi számít outsourcingnak?



Az úgynevezett spin-off cégek alatt azt értjük, hogy egy vállalaton belül van egy terület, amely funkcionálisan annyira elkülönül a többi tevékenységtől, hogy indokolttá válik egy külön társaságba kivinni. Előnye ennek a megoldásnak, hogy nincs szorosabb kapcsolat a kiadó és a kölcsönző szervezet között, így pl. kisebb a bérfeszültség kialakulásának a veszélye. A másik a munkaerő-kölcsönzés. Ez markáns vonulatot jelent, ennek ellenére ez sem tekinthető valódi outsourcingnak. A kiszervezés ezen területét külső tényezők határozzák meg. Az egyik legfontosabb a jog, leginkább a munkajogi és az adózási jogszabályok, ezek kettőssége határozza meg, érdemes-e az alkalmazása. A hagyományos értelemben vett outsourcing jól standardizálható feladatokat takar.

Egy adott tevékenység magas kompetenciaszinten történő ellátását, amelynek eredményeként színvonalas szolgáltatást kap a vállalat azáltal, hogy egy külső céget bíz meg, mialatt a fő tevékenységére tud koncentrálni.

Az alapítvány elkészítette a hazai outsourcingfolyamatok SWOT- analízisét. Ebből kiderült, hogy míg az erősségek között a költséghatékonyság, a gyorsaság, a már említett szakértelem, a "mellékes" feladatok kiszervezése, a rugalmasság és a minőség is szerepel, azért gyengeség is bőven akad. Ezek között érdemes említeni a kisebb kontrollt, a lassabb szervezetet, illetve folyamatokat, a lojalitás hiányát, az információáramlás nehézségét.

Az Információs Társadalomért Alapítvány a veszélyekre is felhívta a figyelmet. Így többek között a kiszolgáltatottság érzésére, amelyet a vállalat "érezhet" a kompetenciavesztés miatt, a minőség- és költségtényezők romlására, a belső know-how kiszivárgására.

Világgazdaság
  • 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznakinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
A csendes felmondás után itt a quiet cracking jelensége, de mit is jelent ez?

A legújabb csendes munkaerő-trend lassan aláássa a munkahelyi termelékenységet, és valószínűleg sok vállalat nem veszi észre időben. Teljes cikk

Versenyelőnyben lesz az a cég, amely jól menedzseli a hibrid munkavégzést

Hol tart a HR 2025-ben? Melyek a nagy témák? Erről beszélgettünk Csépai Martinnal, a Deloitte HR tanácsadási vezetőjével. A szakértő egyebek... Teljes cikk

Az outsourcing piacon terjeszkedik a Prohuman Group

A Prohuman Group megvásárolta a létesítménygazdálkodással foglalkozó Green Vector Kft. 75%-os, valamint a contact center piacon meghatározó szerepet... Teljes cikk