kapubanner for mobile
Megjelent: 15 éve

A kompetencia javulását várják a cégek a kiszervezések révén

Az ár, a referenciák, a személyes ismertség, illetve a korábbi jó tapasztalatok, a biztos pénzügyi háttér és a teljesítmény alapján választanak outsourcingos partnert a vállalatok. Az Információs Társadalomért Alapítvány korábbi elemzése szerint ezeken kívül az is befolyásolja a döntést, hogy mennyire megbízható és folytonos a tanácsadó üzletmenete.

images

images

A kutatás arra is rávilágított, hogy vannak ugyan felkészült partnerek a kiszervezések terén, de a speciális tudás, a magas ár miatt "alkalmazásuk" gyakran nem jelent költségmegtakarítást a vállalatnak. Pedig a kutatási eredmények alapján tíz kiszervező vállalatból négy kifejezetten az így "beáramló" tudást/tapasztalatot értékeli az outsourcing kapcsán. A cégek közel fele a képességek javulását reméli, míg csaknem háromnegyedük a méretgazdaságosságot.


Mi számít outsourcingnak?



Az úgynevezett spin-off cégek alatt azt értjük, hogy egy vállalaton belül van egy terület, amely funkcionálisan annyira elkülönül a többi tevékenységtől, hogy indokolttá válik egy külön társaságba kivinni. Előnye ennek a megoldásnak, hogy nincs szorosabb kapcsolat a kiadó és a kölcsönző szervezet között, így pl. kisebb a bérfeszültség kialakulásának a veszélye. A másik a munkaerő-kölcsönzés. Ez markáns vonulatot jelent, ennek ellenére ez sem tekinthető valódi outsourcingnak. A kiszervezés ezen területét külső tényezők határozzák meg. Az egyik legfontosabb a jog, leginkább a munkajogi és az adózási jogszabályok, ezek kettőssége határozza meg, érdemes-e az alkalmazása. A hagyományos értelemben vett outsourcing jól standardizálható feladatokat takar.

Egy adott tevékenység magas kompetenciaszinten történő ellátását, amelynek eredményeként színvonalas szolgáltatást kap a vállalat azáltal, hogy egy külső céget bíz meg, mialatt a fő tevékenységére tud koncentrálni.

Az alapítvány elkészítette a hazai outsourcingfolyamatok SWOT- analízisét. Ebből kiderült, hogy míg az erősségek között a költséghatékonyság, a gyorsaság, a már említett szakértelem, a "mellékes" feladatok kiszervezése, a rugalmasság és a minőség is szerepel, azért gyengeség is bőven akad. Ezek között érdemes említeni a kisebb kontrollt, a lassabb szervezetet, illetve folyamatokat, a lojalitás hiányát, az információáramlás nehézségét.

Az Információs Társadalomért Alapítvány a veszélyekre is felhívta a figyelmet. Így többek között a kiszolgáltatottság érzésére, amelyet a vállalat "érezhet" a kompetenciavesztés miatt, a minőség- és költségtényezők romlására, a belső know-how kiszivárgására.

Világgazdaság
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Több az álláshirdetés februárban, közel 32 000 munkakör vár betöltésre

Januárról februárra 29 172-ről 31 665-re nőtt a magyar weben meghirdetett álláshirdetések száma. Ez közel 2500-zal több az előző hónapnál, egy... Teljes cikk

Melyek a legnagyobb üzleti szolgáltatóközpontok? - Itt a lista

A shared service vagy business service iparág az utóbbi tizenöt év jelentős munkahelyteremtője, már mintegy 100 000-en dolgoznak ilyen egységekben,... Teljes cikk

Muszáj feljebb lépni a munkahelyi "táplálékláncban"!

A mesterséges intelligencia óhatatlanul egyre nagyobb teret nyer a szolgáltatóközpontok (BSC) működésében is. Ugyanakkor a legtöbb cégnél még... Teljes cikk