A magyar diákok átlag alatt teljesítenek
Az OECD legújabb jelentése szerint átlag alatti a magyar diákok teljesítménye az úgynevezett együttműködő problémamegoldás terén - derül ki az iskolások képességeit összegző, nemzetközi teljesítménymérési program (PISA) 2015-ös felméréséből - írja az MTI.
Az OECD-átlag kereken 500 pont, a magyar diákok azonban mindössze 472 pontot értek el.
Ez azt jelenti, hogy a vizsgált térségbeli országok közül Csehország, Észtország, Horvátország és Szlovénia is megelőzte Magyarországot, amely csak Bulgáriánál, Litvániánál és Szlovákiánál teljesített jobban.
A lányok mindenhol sokkal jobb teljesítményt nyújtottak, az OECD-átlagot tekintve 29 ponttal többet értek el a fiúknál. A legnagyobb különbségek Ausztráliában, Finnországban, Lettországban, Új-Zélandon és Svédországban voltak megfigyelhetőek, a legkisebbek pedig Kolumbiában, Costa Ricában és Peruban. Az eredmény ellentétben áll az egyéni problémamegoldást vizsgáló 2012-es PISA-felméréssel, amelyben általában a fiúk nyújtottak jobb teljesítményt.

A 24.hu által megkérdezett szakértő szerint ennek az az oka, hogy a feladatok távol álltak a magyar oktatástól. Míg utóbbiban költők életrajzát és történelmi dátumokat kell bemagolni, a PISA-tesztben két mesterséges intelligencia karaktert kellett koordinálni, és így közösen minél több kérdést megválaszolni egy Xandar nevű kitalált országról - írják.
A lap rávilágít, hogy míg az OECD országokban átlagosan 8 százalék ér el kimagasló eredményt, addig nálunk ez az arány 3 százalék, az OECD országokban átlagosan 6 százalék nem éri el a minimum elvárt szintet, nálunk a diákok 9 százaléka.
Arató Gergely, a DK szakpolitikusa a friss PISA-jelentésre utalva azt mondta, egy újabb nemzetközi oktatási felmérés bizonyítja, hogy a magyar oktatás "széthullik, lemarad". A mostani PISA-mérés egyik kérdése az egyéni és csoportos problémamegoldását mérte, ugyanis a kreativitás, a csoportos együttműködés képessége a legfontosabb elvárások közé tartozik a munkaerőpiacon - hangsúlyozta.
Különösen aggasztónak nevezte, hogy Magyarországon a szociális helyzet is erősen hat az egyes diákok teljesítményére. A szegény gyermekek ugyanis sokkal rosszabb eredményt értek el, mint a jómódúak, vagyis az oktatás nem megszünteti, hanem tartósítja a különbségeket - mondta.
Arató Gergely szerint az oktatás romló teljesítménye a kormányzati oktatáspolitika következménye. Elvették a tankönyvválasztás, a tananyag megválasztásának szabadságát, eközben egy régimódi ismeretekkel telezsúfolt alaptantervet erőltetnek rá a túlterhelt diákokra, ahelyett, hogy megtanítanák őket a problémamegoldásra - értékelt.
MTI/24.hu
- 2023.03.30euChance KLUB Elindult az euChance program, melynek egyik kulcs eleme a networking lehetőséget biztosító euChance KLUB. Szeretettel meghívjuk a 2023-as év első eseményére. 2023. március 30. 9:00-11:00 Nem Adom Fel Kávézó 1086 Budapest, Magdolna utca 1.
Részletek
Jegyek
- 2023.04.28Vezetői Best Practice Fórum VEZETŐI ÉS SZERVEZETI KOMMUNIKÁCIÓ, MOTIVÁCIÓ A fórum célja a vezetői legjobb gyakorlatok megosztása
Részletek
Jegyek
- 2023.05.10Foglalkoztatás 3.0 Nyissunk együtt a munkaerőpiac új lehetőségei felé! Hogyan lehet sikeres a 3. országból történő toborzás? Milyen munkaerőpiaci problémákat orvosolhatunk vele? Mekkora erőforrást és pénzt igényel a folyamat? Hogyan érdemes belevágni? A HR Portal és a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége (VOSZ) által közösen szervezett Foglalkoztatás 3.0 konferenciának fókuszában az Mt. 2022, év végi EU-s jogharmonizációja, valamint a 3. országbeli munkavállalók foglalkoztatása áll.
Részletek
Jegyek
- 2023.05.18Lean Konferencia Lean és digitális transzformáció Lean, energiahatékonyság, folyamatfejlesztés.
Részletek
Jegyek
Több mint kétezren jelentkeztek az idei felvételi eljárásban az egyetem angol nyelvű képzésire, csaknem 50 százalékkal többen, mint korábban.... Teljes cikk
Egy év alatt negyedével nőtt a felsőoktatásba jelentkezők száma, közölte a kulturális és innovációs miniszter. Tavaly 99 ezren jelentkeztek,... Teljes cikk
A Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete kiemelte, hogy az akció egy tiltakozási eszköz, amivel semmiképp sem a diákokon akarnak bosszút állni. Teljes cikk
- Aki kimarad lemarad? A női egyenjogúság illúzió vagy küszöbön álló valóság? 3 napja
- Nem tudott megegyezni a kormány a szakszervezetekkel, folytatódik a pedagógussztrájk 7 napja
- Ismét sztrájkolnak a pedagógusok 1 hete
- Kulturális és Innovációs Minisztérium: okafogyottak a PDSZ követelései 1 hete
- A felsőoktatásba jelentkezők és felvettek száma 1 hete
- Már 15 ezer tanár véleményezte a pedagógus teljesítményértékelési koncepciót 1 hete
- Ezeket a szakmákat fenyegeti leginkább a mesterséges intelligencia 2 hete
- Megjelent a pedagógusok béremeléséről szóló jogszabálytervezet 3 hete
- 12 ezer pedagógus még nem töltötte fel a portfólióját, pedig az állásuk is múlhat rajta 3 hete
- Egy fővárosi iskola pedagógusainak majdnem fele bojkottálja az érettségit 3 hete
- Tanárok teljesítményértékelése: a legrosszabb minősítésű pedagógusok bére sem csökken 1 hónapja