A felsővezetők a LinkedInen építik a márkát
Egyre több magyar felsővezető használja aktívan a LinkedInt a TOP50 hazai nagyvállalat körében – derült ki az Uniomedia most megjelent, a szakmai közösségi portált, valamint az ott jelen lévő 200 felsővezető oldalát vizsgáló felméréséből. Kik a véleményvezér cég- és HR-vezetők?
Egyre aktívabbak a magyar nagyvállalatok felsővezetői a LinkedInen, ami egyértelmű jele annak, hogy a szakmai közösségi platform szerves és megkerülhetetlen részévé vált a vállalati- és márkakommunikációnak – derült ki abból a 2021 nyarán készült kutatásból, amelynek során az 50 legnagyobb magyar nagyvállalat vezérigazgatójának, HR-, kommunikációs és marketingvezetőjének LinkedIn jelenlétét vizsgálta az Uniomedia. Kommunikációs szempontból egyre aktívabbak a csúcsvezetők, a kommunikációs és a HR-szakemberek a LinkedInen, a marketingvezetők között azonban jelentős arányban szerepelnek azok, akik passzív profillal vannak jelen a szakmai hálón.
Kutatása során az ügynökség azt vizsgálta, mekkora követőbázissal rendelkeznek az 50 legnagyobb magyar vállalat csúcsvezetői és a követőik számához képest miként aránylik a posztokra érkező lájkok, kommentek, megosztások összessége. Ez utóbbi, az ún. engagement rate mutatja meg a professzionális közösségi platformon folytatott kommunikáció intenzitását és hatékonyságát, illetve utal arra, hogy milyen aktív szakmai networkkel rendelkezik az adott vezető. (Az engagement rate vizsgálata azért is kulcsfontosságú, mert a nagyvállalati felsővezetőket jellemzően sokan követik – köszönhetően az adott cégnél dolgozó kollégák nagyobb számának –, tehát a követőszámok összehasonlítása önmagában nem adna reális képet. Ugyanakkor valakinek minél több követője van, annál nehezebb a követőszámmal arányosan magas engagement rate-et elérnie.) Ha ez a mutató 0-5% között van, akkor az adott vezető kevésbé aktív a LinkedInen, és többnyire csupán tartalmat fogyaszt az oldalon.
Engagement alapján a mezőnyt Rékasi Tibor, a Telekom CEO-ja vezeti 137%-kal. Összességében a legjobb 5 arányt elérő vezető közül hárman a kommunikációs területen dolgoznak, ez önmagában is jól jelzi, hogy a LinkedIn mostanra már nem csupán a toborzás eszköze, hanem sokkal inkább az üzleti kommunikáció platformja lett.
A TOP5 engagement aránnyal rendelkező vezető a LinkedInen:
Rékasi Tibor, Magyar Telekom Távközlési Nyrt.: 137%
Vogronics Krisztina, Phoenix Pharma Zrt.: 59%
Bodó Teodóra, Bosch Csoport Zrt. 49%
Hevesi Nóra, Tesco-Global Zrt. 43%
Friedl Zsuzsanna, Magyar Telekom Távközlési Nyrt. 42%
Az 50 legnagyobb magyar vállalat vezérigazgatója között:
Dr. Keszte Róbert (Continental Automotive Hungary Kft.), Rékasi Tibor (Magyar Telekom Távközlési Nyrt.) és Heiszler Gabriella (Spar Magyarország Kereskedelmi Kft.) alkotja a CEO TOP3-at kizárólag a követőszámok alapján.
Ha azonban az interakciók és a követőszámok arányát, azaz az ún. engagement rate-et nézzük, akkor: Rékasi Tibor (Magyar Telekom Távközlési Nyrt.), Solti Andrea (Shell Hungary Zrt.) és Varga Balázs (Eaton Enterprises Kft.) nevére módosul a lista.
A HR-vezetők listáján:
A követőszám alapú TOP3: Kósa Barbara (Harman Becker Kft.), Simon Csilla (Magyar Posta Zrt.) és Osváth-Bori Mercédesz (Lidl Magyarország Kereskedelmi Bt.)
Az interakciók és a követőszámok arányát, az engagement rate-et is figyelembe véve Friedl Zsuzsanna (Magyar Telekom Távközlési Nyrt.), Fluck Benedek (MVM Zrt.) és Gazdag András (Schaeffler Savaria Kft.) a sorrend.
A kommunikációs és marketing vezetők között:
A legtöbb követője Bánhegyi Zsófiának (Szerencsejáték Zrt.), Szabó Bélának (Magyar Telekom Távközlési Nyrt.) és Kutas Istvánnak (Magyar Telekom Távközlési Nyrt.) van.
Az interakciók és a követőszámok arányát, az engagement rate-et is figyelembe véve Vogronics Krisztina (Phoenix Pharma Zrt.), Bodó Teodóra (Bosch Csoport) és Hevesi Nóra (Tesco-Global Zrt.) profilja a legaktívabb.
A 200 felsővezető LinkedIn profiljának elemzése során az Uniomedia munkatársai mindössze 39 olyan vezetőt találtak, akinek 1000 fölött volt a követőszáma, míg a vizsgált felsővezetői célcsoport össz követőszáma meghaladta a 100 ezret!
„A LinkedIn közösség mérete Magyarországon meghaladja az 1,2 milliót. A technológiai, a pénzügyi és a távközlési cégek munkatársai vannak a legtöbben, de ma már csaknem minden iparág eléri a kritikus tömeget a LinkedInen. Ez összességében is akkora közönség, amelyre nemcsak lehet, hanem érdemes is kommunikációs aktivitást építeni. A LinkedIn üzleti célú használata ma már messze túlmutat a toborzáson. Kíváló eszköz a márkakommunikációra is, hiszen a LinkedInen az értékes szakmai tartalmat, inspirációt és a követendő üzleti stratégiákat keresik ma már az emberek” – mondta Balatoni Zsófia, az Uniomedia társalapítója és ügyvezetője.
A kutatás során mintegy 50 felsővezető esetében nem találtak LinkedIn profilt az ügynökség munkatársai, vagy ha igen, akkor az adott vezető profilja inaktív, illetve privát volt. A TOP50 listán belül ez olyan cégeknél is előfordult, mint például a Lidl Magyarország, a Szerencsejáték Zrt., az OMV, az MVM Zrt., az Audi Hungária Zrt., vagy épp a Wizz Air.
A TOP 50 nagyvállalat felsővezetőinek LinkedIn közössége követőszám alapján, 2021. szeptember 8-án:
1. Continental Automotive Hungary Kft. Dr. Keszte Róbert 4 131
2. Harman Becker Kft. Kósa Barbara 3 767
3. Szerencsejáték Zrt. Bánhegyi Zsófia 3 208
4. Magyar Telekom Távközlési Nyrt. Szabó Béla 2 837
5. Tesco-Global Zrt. Hevesi Nóra 2 796
A TOP50 nagyvállalat felsővezetőinek LinkedIn közössége követőszám alapján, szakterület szerinti csoportosításban, 2021. szeptember 8-án:
CEO:
1. Continental Automotive Hungary Kft. Dr. Keszte Róbert 4 131
2. Magyar Telekom Távközlési Nyrt. Rékasi Tibor 2 340
3. SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. Heiszler Gabriella 1 948
4. Jabil Circuit Magyarország Kft. Sergio Alonso Cadavid 1 716
5. Teva Gyógyszergyár Zrt. Bjorn Hultermans 1 578
HR:
1. Harman Becker Kft. Kósa Barbara 3 767
2. Lidl Magyarország Osváth-Bori Mercédesz 2 463
3. Magyar Posta Zrt. Simon Csilla 2 402
4. Magyar Telekom Távközlési Nyrt. Friedl Zsuzsanna 2 006
5. Samsung Electronics Zong Attila 1 873
Kommunikáció és marketing:
1. Szerencsejáték Zrt. Bánhegyi Zsófia 3 208
2. Magyar Telekom Távközlési Nyrt. Szabó Béla 2 837
3. Tesco-Global Zrt. Hevesi Nóra 2 796
4. Magyar Telekom Távközlési Nyrt. Kutas István 2 755
5. Bosch Csoport Bodó Teodóra 2 215
A sorrend engagement szerint és szakterület alapján a vizsgált időszakban
(2021. május-július):
CEO:
1. Magyar Telekom Távközlési Nyrt. Rékasi Tibor 137%
2. Shell Hungary Zrt. Solti Andrea 32%
3. Eaton Enterprises (Hungary) Kft. Varga Balázs 18%
4. Continental Automotive Hungary Kft. Dr. Keszte Róbert 14%
5. Howmet-Köfém Kft. Katus István 12%
HR:
1. Magyar Telekom Távközlési Nyrt. Friedl Zsuzsanna 42%
2. MVM Zrt. Fluck Benedek 38%
3. Schaeffler Savaria Kft. Gazdag András 29%
4. Richter Gedeon Vegyészeti Gyár Nyrt. Erdei Katalin 21%
5. GE Magyarország Szabó Letícia 19%
Kommunikáció és marketing:
1. Phoenix Pharma Zrt. Vogronics Krisztina 59%
2. Bosch Csoport Bodó Teodóra 49%
3. Tesco-Global Zrt. Hevesi Nóra 43%
4. Szerencsejáték Zrt. Bánhegyi Zsófia 37%
5. Porsche Hungária Kft. Bujjáki Zsolt 26%
- 2026.01.09Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben. A konferencia ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A program és a regisztráció a jegyek menüpont alatt.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.28Vezetés- és szervezetfejlesztés szakmai konferencia Bokor Attila Aranykalitkában című kutatásának harmadik fejezetéhez érkeztünk, amely ötven vezetői életúton keresztül három évtized szervezeti és vezetői tapasztalatát mutatja be. Az OD Partner is mérföldkőhöz érkezett: 30 évesek lettünk. Kinyitjuk szakmai műhelyünket és megosztjuk, hogyan gondolkodunk vezetésről, szervezetről, és aktuálisan milyen témákban mélyedünk el.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!
Részletek
Jegyek
- 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is.
Részletek
Jegyek
Az őszi Internet Hungary HR-es szekciójában két előadás is a "munkahelyi hamis próféták" témakört járta körül. Milyen hazugságok figyelhetőek... Teljes cikk
Nem kell minden nap erősnek lenned, nem kell mosolyognod, ha fáradt vagy és nem kell eljátszanod, hogy „semmi bajom, csak a hormonok”. Ma van a... Teljes cikk
A munkahelyi konfliktusok elkerülhetetlenek – de nem mindegy, hogyan kezeljük őket. Andrew Bosworth, a Meta technológiai igazgatója négy bevált... Teljes cikk
- HR tehetségek 2025: Krigel Tamás 3 hete
- Hogyan teheted vonzóbbá a munkahelyedet a digitális térben? 1 hónapja
- Organizational Development Manager 1 hónapja
- Nincs szánalmasabb közhely annál, hogy "ezek a mai fiatalok" 1 hónapja
- Miért nem érti meg a cégvezető a dolgozót? 1 hónapja
- Új HR vezető a Debrecen International Airportnál 2 hónapja
- Nézz be, így néz ki az AutoWallis új irodája 2 hónapja
- A nő, aki megmutatta: az álommelót nem megtalálni, hanem kitalálni kell 2 hónapja
- Megújul a Shell Hungary vezetősége - novembertől új HR-vezető is érkezik 2 hónapja
- Távozik az RTL-től Endrei-Kiss Judit HR vezérigazgató-helyettes 2 hónapja
- Ez a következő három év legnagyobb kihívása a pénzügyi vezetők szerint 2 hónapja

Mi történne, ha egy napra minden nő szabadságra menne?