kapubanner for mobile
Megjelent: 3 éve

A felsővezetők a LinkedInen építik a márkát

Egyre több magyar felsővezető használja aktívan a LinkedInt a TOP50 hazai nagyvállalat körében – derült ki az Uniomedia most megjelent, a szakmai közösségi portált, valamint az ott jelen lévő 200 felsővezető oldalát vizsgáló felméréséből. Kik a véleményvezér cég- és HR-vezetők?

LinkedIn-
images

Egyre aktívabbak a magyar nagyvállalatok felsővezetői a LinkedInen, ami egyértelmű jele annak, hogy a szakmai közösségi platform szerves és megkerülhetetlen részévé vált a vállalati- és márkakommunikációnak – derült ki abból a 2021 nyarán készült kutatásból, amelynek során az 50 legnagyobb magyar nagyvállalat vezérigazgatójának, HR-, kommunikációs és marketingvezetőjének LinkedIn jelenlétét vizsgálta az Uniomedia. Kommunikációs szempontból egyre aktívabbak a csúcsvezetők, a kommunikációs és a HR-szakemberek a LinkedInen, a marketingvezetők között azonban jelentős arányban szerepelnek azok, akik passzív profillal vannak jelen a szakmai hálón.

Kutatása során az ügynökség azt vizsgálta, mekkora követőbázissal rendelkeznek az 50 legnagyobb magyar vállalat csúcsvezetői és a követőik számához képest miként aránylik a posztokra érkező lájkok, kommentek, megosztások összessége. Ez utóbbi, az ún. engagement rate mutatja meg a professzionális közösségi platformon folytatott kommunikáció intenzitását és hatékonyságát, illetve utal arra, hogy milyen aktív szakmai networkkel rendelkezik az adott vezető. (Az engagement rate vizsgálata azért is kulcsfontosságú, mert a nagyvállalati felsővezetőket jellemzően sokan követik – köszönhetően az adott cégnél dolgozó kollégák nagyobb számának –, tehát a követőszámok összehasonlítása önmagában nem adna reális képet. Ugyanakkor valakinek minél több követője van, annál nehezebb a követőszámmal arányosan magas engagement rate-et elérnie.) Ha ez a mutató 0-5% között van, akkor az adott vezető kevésbé aktív a LinkedInen, és többnyire csupán tartalmat fogyaszt az oldalon.

Engagement alapján a mezőnyt Rékasi Tibor, a Telekom CEO-ja vezeti 137%-kal. Összességében a legjobb 5 arányt elérő vezető közül hárman a kommunikációs területen dolgoznak, ez önmagában is jól jelzi, hogy a LinkedIn mostanra már nem csupán a toborzás eszköze, hanem sokkal inkább az üzleti kommunikáció platformja lett.

A TOP5 engagement aránnyal rendelkező vezető a LinkedInen:

Rékasi Tibor, Magyar Telekom Távközlési Nyrt.: 137%

Vogronics Krisztina, Phoenix Pharma Zrt.: 59%

Bodó Teodóra, Bosch Csoport Zrt. 49%

Hevesi Nóra, Tesco-Global Zrt. 43%

Friedl Zsuzsanna, Magyar Telekom Távközlési Nyrt. 42%

Az 50 legnagyobb magyar vállalat vezérigazgatója között:

Dr. Keszte Róbert (Continental Automotive Hungary Kft.), Rékasi Tibor (Magyar Telekom Távközlési Nyrt.) és Heiszler Gabriella (Spar Magyarország Kereskedelmi Kft.) alkotja a CEO TOP3-at kizárólag a követőszámok alapján.

Ha azonban az interakciók és a követőszámok arányát, azaz az ún. engagement rate-et nézzük, akkor: Rékasi Tibor (Magyar Telekom Távközlési Nyrt.), Solti Andrea (Shell Hungary Zrt.) és Varga Balázs (Eaton Enterprises Kft.) nevére módosul a lista. 

A HR-vezetők listáján:

A követőszám alapú TOP3: Kósa Barbara (Harman Becker Kft.), Simon Csilla (Magyar Posta Zrt.) és Osváth-Bori Mercédesz (Lidl Magyarország Kereskedelmi Bt.)

Az interakciók és a követőszámok arányát, az engagement rate-et is figyelembe véve Friedl Zsuzsanna (Magyar Telekom Távközlési Nyrt.), Fluck Benedek (MVM Zrt.) és Gazdag András (Schaeffler Savaria Kft.) a sorrend.

A kommunikációs és marketing vezetők között:

A legtöbb követője Bánhegyi Zsófiának (Szerencsejáték Zrt.), Szabó Bélának (Magyar Telekom Távközlési Nyrt.) és Kutas Istvánnak (Magyar Telekom Távközlési Nyrt.) van.

Az interakciók és a követőszámok arányát, az engagement rate-et is figyelembe véve Vogronics Krisztina (Phoenix Pharma Zrt.), Bodó Teodóra (Bosch Csoport) és Hevesi Nóra (Tesco-Global Zrt.) profilja a legaktívabb.

A 200 felsővezető LinkedIn profiljának elemzése során az Uniomedia munkatársai mindössze 39 olyan vezetőt találtak, akinek 1000 fölött volt a követőszáma, míg a vizsgált felsővezetői célcsoport össz követőszáma meghaladta a 100 ezret!

„A LinkedIn közösség mérete Magyarországon meghaladja az 1,2 milliót. A technológiai, a pénzügyi és a távközlési cégek munkatársai vannak a legtöbben, de ma már csaknem minden iparág eléri a kritikus tömeget a LinkedInen. Ez összességében is akkora közönség, amelyre nemcsak lehet, hanem érdemes is kommunikációs aktivitást építeni. A LinkedIn üzleti célú használata ma már messze túlmutat a toborzáson. Kíváló eszköz a márkakommunikációra is, hiszen a LinkedInen az értékes szakmai tartalmat, inspirációt és a követendő üzleti stratégiákat keresik ma már az emberek” – mondta Balatoni Zsófia, az Uniomedia társalapítója és ügyvezetője.

A kutatás során mintegy 50 felsővezető esetében nem találtak LinkedIn profilt az ügynökség munkatársai, vagy ha igen, akkor az adott vezető profilja inaktív, illetve privát volt. A TOP50 listán belül ez olyan cégeknél is előfordult, mint például a Lidl Magyarország, a Szerencsejáték Zrt., az OMV, az MVM Zrt., az Audi Hungária Zrt., vagy épp a Wizz Air. 

A TOP 50 nagyvállalat felsővezetőinek LinkedIn közössége követőszám alapján, 2021. szeptember 8-án:

1. Continental Automotive Hungary Kft.              Dr. Keszte Róbert           4 131

2. Harman Becker Kft.                                              Kósa Barbara                  3 767

3. Szerencsejáték Zrt.                                               Bánhegyi Zsófia              3 208

4. Magyar Telekom Távközlési Nyrt.                     Szabó Béla                       2 837

5. Tesco-Global Zrt.                                                  Hevesi Nóra                     2 796

A TOP50 nagyvállalat felsővezetőinek LinkedIn közössége követőszám alapján, szakterület szerinti csoportosításban, 2021. szeptember 8-án:

CEO:

1. Continental Automotive Hungary Kft.              Dr. Keszte Róbert                         4 131

2. Magyar Telekom Távközlési Nyrt.                     Rékasi Tibor                                  2 340

3. SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft.              Heiszler Gabriella                            1 948

4. Jabil Circuit Magyarország Kft.                           Sergio Alonso Cadavid                1 716

5. Teva Gyógyszergyár Zrt.                                      Bjorn Hultermans                        1 578

HR:

1. Harman Becker Kft.                                              Kósa Barbara                                3 767

2. Lidl Magyarország                                                Osváth-Bori Mercédesz               2 463

3. Magyar Posta Zrt.                                                 Simon Csilla                                   2 402

4. Magyar Telekom Távközlési Nyrt.                     Friedl Zsuzsanna                          2 006

5. Samsung Electronics                                            Zong Attila                                     1 873

Kommunikáció és marketing:

1. Szerencsejáték Zrt.                                               Bánhegyi Zsófia 3 208

2. Magyar Telekom Távközlési Nyrt.                     Szabó Béla                       2 837

3. Tesco-Global Zrt.                                                  Hevesi Nóra                     2 796

4. Magyar Telekom Távközlési Nyrt.                     Kutas István                     2 755

5. Bosch Csoport                                                       Bodó Teodóra                 2 215

A sorrend engagement szerint és szakterület alapján a vizsgált időszakban
(2021. május-július):

CEO:

1. Magyar Telekom Távközlési Nyrt.                     Rékasi Tibor                    137%

2. Shell Hungary Zrt.                                                 Solti Andrea                    32%

3. Eaton Enterprises (Hungary) Kft.                       Varga Balázs                    18%

4. Continental Automotive Hungary Kft.              Dr. Keszte Róbert           14%

5. Howmet-Köfém Kft.                                             Katus István                     12%

HR:

1. Magyar Telekom Távközlési Nyrt.                     Friedl Zsuzsanna            42%

2. MVM Zrt.                                                               Fluck Benedek                38%

3. Schaeffler Savaria Kft.                                          Gazdag András               29%

4. Richter Gedeon Vegyészeti Gyár Nyrt.                           Erdei Katalin                    21%

5. GE Magyarország                                                 Szabó Letícia                    19%

Kommunikáció és marketing:

1. Phoenix Pharma Zrt.                                            Vogronics Krisztina        59%

2. Bosch Csoport                                                       Bodó Teodóra                 49%

3. Tesco-Global Zrt.                                                  Hevesi Nóra                     43%

4. Szerencsejáték Zrt.                                               Bánhegyi Zsófia              37%

5. Porsche Hungária Kft.                                                        Bujjáki Zsolt                     26%

  • 2024.07.10GDPR A HR-BEN: ADATVÉDELEM A MUNKAHELYEN Programunkon gyakorlati oldalról tekintjük át a munkaviszonnyal összefüggésben leggyakrabban előforduló kérdéseket, tipikus buktatókat és lehetséges hibákat, melyek az elmúlt 6 év során a GDPR szabályozás létrejöttét követően felmerültek.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.09.05Business Beach Conference Az Ingatlan Regatta már 8 éve köti össze az ingatlanpiac legfontosabb szereplőit egy különleges sporteseménnyel. Az idei évtől kezdve, Litkey Farkassal közös szervezésben “új” eseményként csatlakozik hozzánk a Bankár Kupa.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.09.26Best Practice Fórum - Roto A Fórum Célja: A Digitalizációs és Lean szemléletű folyamatfejlesztések sikeres vállalati megoldásainak, jó gyakorlatainak megosztása a fórum résztvevői között. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.10.02Tréning Kerekasztal Konferencia 2024. A 2024-es, őszi Tréning Kerekasztal Konferenciánk célja, hogy a résztvevők sokféle megközelítést kapjanak arról, a technológia hogyan épülhet be a tréningek világába.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Felsővezetők a Linkedinen: hogyan lehet jól csinálni?

OTP, Magyar Telekom, Continental. Három nagyvállalat, ahol a felsővezetők is használják a Linkedint. Nemcsak passzívan, hanem posztolnak is. A múlt... Teljes cikk

A dolgozók kétharmada heti 1-2 meetinget időpocsékolásnak tart

Magyarország első országos reprezentatív produktivitás kutatása egyebek közt arra keresett választ, hogy a hazai fehérgalléros dolgozók napi... Teljes cikk

Az empatikus munkahelyi vezetés sokkal hasznosabb, mint egy szál nőnapi virág!

Március 8-án ünnepeljük a nemzetközi nőnapot. Azonban az egynapos ünneplésnél sokkal fontosabb, hogy a nők minden nap komfortosan és biztonságosan... Teljes cikk