Megjelent: 8 éve

Az anyagi ösztönzőknél is fontosabb a képzés a turizmus-vendéglátásban

Az Y generáció térnyerésével nagyobb lett az igény a munkahelyi képzésekre a turizmus-vendéglátásban - a Danubius Hotels Group és az Employ Your Brand kutatása szerint.

A képzési lehetőségeket tartják a legfontosabbaknak munkahelyi ösztönzők között a magyarországi turizmus-vendéglátásban dolgozók, valamint a területen tanuló diákok - derül ki a Danubius Hotels Group és az Employ Your Brand hr-kommunikációval foglalkozó szakportál közös kutatásából. A szektorban mind a szakmai továbbképzések, mind a nyelvi képzések iránt jelentős igény mutatkozik, ugyanakkor az utóbbiaknak a tanulók valamivel nagyobb jelentőséget tulajdonítanak. A folyamatos szakmai fejlődés fontosságát a kutatás elemzői szerint mindenekelőtt az Y generáció térnyerése magyarázhatja, amelynek tagjai versenyképességük zálogaként tekintenek a képzésekre, ami ösztönzőleg hat az idősebb generációkra is.

A szakmai továbbképzések szerepeltek az első helyen a munkahelyi ösztönzők fontossági sorrendjében a turizmus-vendéglátásban tanuló középiskolások és felsőoktatási hallgatók, valamint a szektorban dolgozó munkatársak körében - derül ki a Danubius Hotels Group és az Employ Your Brand hr-kommunikációval foglalkozó szakportál több mint 400 fő bevonásával készített közös kutatásából. A dolgozók a képzések után az év végi jutalom, azaz a tárgyév kimagasló teljesítménye után adható ösztönző juttatás, valamint a törvény által is előírt utazási költségtérítés jelentőségét értékelik a legtöbbre, amíg a diákok esetében az anyagi természetű ösztönzőket megelőzi még a nyelvtanulás lehetősége is.

„Az utóbbi években a hagyományosan népszerű anyagi juttatások és egyéb ösztönzők mellett egyre fontosabbá váltak a munkavállalói elvárások között a képzések, tréningek. Ez a tendencia összefüggésben lehet az Y generáció térnyerésével, illetve az őket követő Z generáció munkaerő-piacon történő megjelenésével, amelynek tagjai számára a szakmai kihívások, illetve fejlődési lehetőségek fontos szerepet játszanak egy munkahelyről való döntésben. Ezeknek a generációknak a legfiatalabb képviselői is hamarosan kikerülnek a középiskolai, egyetemi-főiskolai képzőhelyekről” - értékelte a kutatás eredményeit Temesvári Zsolt, a Danubius Hotels Group képzési és szervezetfejlesztési igazgatója.


Cikkünk több oldalas! Lapozzon!
1. oldal - Az anyagi ösztönzőknél is fontosabb a képzés a turizmus-vendéglátásban
2. oldal - Versenyben a szállodák a munkatársak megtartásáért
  • 2025.01.20Lean Quality képzés Minőségügyi munkatársak Lean szemléletű továbbképzése, a Lean filozófia és rendszer alapjainak megismerése és a 0 hiba koncepció és rendszer eszközeinek és módszereinek készség szintű elsajátítása.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.02.28Vezetői Best Practice Fórum - Digitális transzformáció és az AGILE A Fórum célja: A Fórum célja a jó vezetői gyakorlatok és tapasztalatok megosztása, illetve a hazai vezetési kultúra fejlesztése.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.03.11Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Szervező: BMEinfo button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.03.18Óbudai Egyetem Állásbörze A személyes találkozás az potenciális jelentkezőkkel az állásbörzén az egyik leghatékonyabban módszer, hiszen amíg egy önéletrajz csupán „vázlatos” formában nyújt a jelentkezőről képet, addig a személyes találkozás és beszélgetés által sokkal jobban bizonyíthatnak is a szakmai felkészültséggel kapcsolatban. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
A legjobb munkavállalók megtalálásának esélye gyakorlatilag nulla?

Bár egyre több a célzott program munkaerőtartalék elérésére és megmozgatására, a folyamat azonban mégis nehézkesen megy. Hiányzik a... Teljes cikk

A személyes találkozások hiánya hatással van az agyunkra

Dolgozhatsz, vásárolhatsz, randizhatsz, anélkül, hogy egy másik emberrel személyesen találkoznál. A személyes interakció hiányának pedig hatása... Teljes cikk

Onboarding és szakmai képzések: hogyan építsük vállalati szinten a szaktudást?

HR Szubjektív rovatunkban Kléri Judit, az Oázis Kertészeti Kft. HR vezetője kérdez, miután válaszolt Pollák Dalma, a PIREX-98 Kft. HR vezetőjének... Teljes cikk