Az anyagi ösztönzőknél is fontosabb a képzés a turizmus-vendéglátásban
Az Y generáció térnyerésével nagyobb lett az igény a munkahelyi képzésekre a turizmus-vendéglátásban - a Danubius Hotels Group és az Employ Your Brand kutatása szerint.
A szakmai továbbképzések szerepeltek az első helyen a munkahelyi ösztönzők fontossági sorrendjében a turizmus-vendéglátásban tanuló középiskolások és felsőoktatási hallgatók, valamint a szektorban dolgozó munkatársak körében - derül ki a Danubius Hotels Group és az Employ Your Brand hr-kommunikációval foglalkozó szakportál több mint 400 fő bevonásával készített közös kutatásából. A dolgozók a képzések után az év végi jutalom, azaz a tárgyév kimagasló teljesítménye után adható ösztönző juttatás, valamint a törvény által is előírt utazási költségtérítés jelentőségét értékelik a legtöbbre, amíg a diákok esetében az anyagi természetű ösztönzőket megelőzi még a nyelvtanulás lehetősége is.
„Az utóbbi években a hagyományosan népszerű anyagi juttatások és egyéb ösztönzők mellett egyre fontosabbá váltak a munkavállalói elvárások között a képzések, tréningek. Ez a tendencia összefüggésben lehet az Y generáció térnyerésével, illetve az őket követő Z generáció munkaerő-piacon történő megjelenésével, amelynek tagjai számára a szakmai kihívások, illetve fejlődési lehetőségek fontos szerepet játszanak egy munkahelyről való döntésben. Ezeknek a generációknak a legfiatalabb képviselői is hamarosan kikerülnek a középiskolai, egyetemi-főiskolai képzőhelyekről” - értékelte a kutatás eredményeit Temesvári Zsolt, a Danubius Hotels Group képzési és szervezetfejlesztési igazgatója.
Cikkünk több oldalas! Lapozzon!
1. oldal - Az anyagi ösztönzőknél is fontosabb a képzés a turizmus-vendéglátásban
2. oldal - Versenyben a szállodák a munkatársak megtartásáért