Versenyben a szállodák a munkatársak megtartásáért
A kutatás nem csupán az anyagi juttatások és egyéb ösztönzők fontosságát tette vizsgálat tárgyává, hanem az általános munkahelyi előnyöket is. Mint kiderült, mind a dolgozók, mind a tanulók legfontosabb elvárása, hogy a fizetésük összhangban legyen a munkájuk értékével. Emellett a dolgozók - vélhetően a szektort általánosan sújtó munkaerőhiány hatásait érzékelve - a második legfontosabb elvárásként a munkaterhelésnek megfelelő számú munkatársat jelölték meg, amelyet harmadikként a munkarészlegek közti hatékony és eredményes kommunikáció követ. A tanulók második és harmadik helyen az átlátható és méltányos jutalmazási rendszert, valamint a munkahely biztonságát és kiszámíthatóságát emelték ki az elvárások sorában.
„A munka értékével összhangban lévő fizetés fontossága a megbecsültség érzésével lehet összefüggésben. A szektorban - többek között az elvándorlás és az utánpótlás korlátjai miatt - egyre jelentősebb a munkaerőhiány, amivel együtt a munkatársak fontossága is nagymértékben megnőtt. Ebben a környezetben csak azok a szállodák lehetnek versenyképesek, amelyek nem csak a már meglévő munkatársaikat becsülik meg, de olyan munkahelyi körülményeket is teremtenek, amelyek megfelelnek a leendő munkatársak, köztük az egyre meghatározóbb „új generációk” elvárásainak” - tette hozzá Temesvári Zsolt.
Fotó: alfakepzo.hu
Cikkünk több oldalas! Lapozzon!
1. oldal - Az anyagi ösztönzőknél is fontosabb a képzés a turizmus-vendéglátásban
2. oldal - Versenyben a szállodák a munkatársak megtartásáért