Cafeteria 2021: a gyors reagálás és a család lesz a kulcs
A munkavállalók családtagjaira is fókuszáló, új digitális cafeteriaterméket mutat be az Edenred utalványforgalmazó cég a HR Portál, „Fókuszban a megélhetési juttatások!” elnevezésű online panelbeszélgetésén, december 10-én. A cég friss felmérésének üzenete: a koronavírus-járvány megváltoztatta a munkavállalók igényét és biztonságérzetét, amire reagálni kell.

Problémát okozott sok helyen, hogy a tavaszi leállás alatt a munkaadók egy jelentős része nem vagy nehezen tudta papír alapú utalványait a munkavállalókhoz eljuttatni. Ezért augusztustól az Edenred arra sarkallta ezeket a cégeket, hogy álljanak át digitális megoldásra, gondolva a járvány akkor még csak valószínűsíthető második hullámára. “Ősszel több tízezer kártyát rendeltek tőlünk a munkaadók, amelyeket már használnak is” - fogalmaz Szendrő Tamás.
Ősszel aztán újabb szakasz indult. A munkaadók a korábbi évekkel ellentétben már sokkal korábban elkezdték az év végi juttatások megtervezését. Hiába a SZÉP-kártya kedvezményes adózása, decemberre már nem érdemes ide összegeket feltölteni, főként a november elején kihirdetett veszélyhelyzet következtében. Sokan inkább ajándékban, a karácsonyi vacsorához való hozzájárulásban gondolkodnak, illetve az elmaradó év végi céges parti forrását osztják szét a dolgozók között.
Mi várható 2021-ben? Szendrő Tamás szerint a béren kívüli juttatások szerepe továbbra is megmarad, sőt azzal számol, hogy hangsúlyosabban megjelenik a HR-esek gondolkodásában. Ez ugyanis az az eszköz, ami rugalmasságot biztosít, váratlan helyzetekre gyors reagálást tesz lehetővé.
A családtagokról is gondoskodni akar a munkavállaló
Különösen fontos megérteni a munkavállalók igényeit, várakozásait, helyzetét. Ennek jegyében az Edenred novemberben egy nagyszabású kutatást végzett, amelynek eredményeit a december 10-i online panelbeszélgetésen mutatja be részletesen. Az ügyvezető elöljáróban annyit elárult, hogy megváltozott a munkavállalók anyagi helyzete és biztonságérzete, ami a költésekben is visszatükröződik. A szállás-rekreációs összegek 67 százaléka még elköltésre vár, a vendéglátás alszámláról viszont nyáron-ősszel sokkal több fogyott. “Kutatásunk azt mutatta, hogy a munkavállalók biztonságérzetét növeli, ha családtagjaikat biztonságban tudják. 70 százalék feletti azoknak az aránya, akik a családtagokra is igénybe vehető juttatások iránt érdeklődnek.” Az Edenred az online rendezvényen mutatja be a családokra fókuszáló, digitálisan elérhető új termékkörét.
“A megváltozott helyzet új hozzáállást igényel a HR-esek részéről is. A megfontoltság mellett szükséges a rugalmasság és az új megoldásokra való nyitottság. Nem lesz elég évente egyszer egy rendszert beállítani, a gyorsan változó helyzetben folyamatos finomhangolásra lesz szükség, ajánlatos tehát nagyobb teret adni az újdonságoknak” - hívja fel a figyelmet az ügyvezető.
A nyitóképen Szendrő Tamás, az Edenred ügyvezetője