Családi napok, mint a sikeres employer branding eszköze
Manapság, mikor a social médiának, internetes fórumoknak, Facebook csoportoknak köszönhetően másodpercek alatt jut el százakhoz, ezrekhez egy vélemény, még nagyobb hangsúlyt kell fektetni a munkavállalói elégedettségre, hogy cégünkről pozitív kép alakuljon ki, és az hosszútávon meg is maradjon. Ennek egyik remek eszköze a családi napok szervezése, ehhez adunk most támpontokat.
Ma már nem működik a kampányszerű odafigyelés. A vállalati wellbeing elsődleges és nem csak az új kolléga felvételéig fontos az employer branding, sőt, kijelenthető, a munkavállalói márkaépítés azzal kezdődik, hogy a meglévő dolgozóinkkal úgy bánunk, hogy azt mondhassák, nem akarunk váltani, szeretünk itt dolgozni.
De hogyan érhetjük el, hogy szeressék a cégüket a munkavállalók?
Természetesen az alap, hogy hitelesek legyünk a dolgozók szemében, a cég is éppannyira lojális legyen dolgozóihoz, mint amennyire elvárjuk azt a munkavállalótól, így épül ki a bizalom mindkét fél részéről. Légből kapott ígéretek helyett a kézzelfogható tettek számítanak. Az igazán jól működő employer branding eszközök összetett, komplex folyamatok, nem merülnek ki abban, hogy cafeteriaval, vagy egy babzsákos pihenőhelyiséggel kedveskedünk. Természetesen némi befektetést igényelnek, viszont az a cég, amelyik nem kezeli kulcsfontosságú kérdésként a munkavállalói elégedettséget és munkaerő megtartást, nem sok jóra számíthat az amúgy is hatalmas fluktuáció miatt. Az elégedettség ráadásul hatással van a versenyképességre, bevételekre, hatékonyságra, brandre, sőt a tőzsdei besorolásra is.
De nézhetjük fordítva is: ahol elégedetlenség van, ott frusztráció és stressz is, a rossz légkör pedig betegségekhez, hiányzásokhoz, munkahelyi balesetekhez, pontatlansághoz, késésekhez, a határidők be nem tartásához vezet. Magyarországon a betegállományban eltöltött munkanapok több mint felének a kimerültség az oka. Ez évente csaknem 440 milliárd forintnyi veszteséget okoz a hazai vállalkozásoknak. Így jobban ráfizet az, aki nem foglalkozik a munkáltatói wellbeing-gel, mint aki fordít rá energiát.
A munkavállalók elkötelezettségét természetesen sok minden befolyásolja. Például elégedettek-e a műszakbeosztással, a munkába járás idejével, feltételeivel, a túlóra lehetőségével és annak pénzügyi vonzatával, a munka jellegével és a munkafeltételekkel, a bérszínvonallal, a juttatásokkal, a vállalati légkörrel, a cég hírnevével, valamint a vezetők emberi bánásmódjával. De kutatások bizonyítják, hogy az egyik legfontosabb a legtöbb ember számára, hogy a munka-magánélet egyensúlya biztosítva legyen. Ezen segíthetünk családi napokkal is, így nem csak a munkavállaló, de családja is odafigyelést kap, ezzel pedig sokat teszünk a munkaerő megtartás érdekében.
Hogyan szervezzünk családi napot?
Az első és legfontosabb, hogy a szervezés elején végezzünk kutatást, milyen életkorú és nemű vendégeket várhatunk. Általános szabály, ha a gyereknek jó, akkor a szülőnek is, így mindenképpen gondoskodnunk kell olyan programokról, melyeket együtt az egész család is élvezhet, de külön-külön a gyerekeknek is biztonságos és szórakoztató.
Ami mindig befutó, az a kézműves foglalkozások. Már az egészen picik is, akár 2 éves kortól részt vehetnek benne, de a kamaszok is élvezik. Rajzolni, festeni, gyöngyöt fűzni, origamizni mindenki szeret, ráadásul a kész remekművek szép emlékként hazavihetők.
Hogy mozgásból se legyen hiány, válasszunk olyan sportos, egyszerű játékokat, melyek ismertek lehetnek az egész család körében, így szívesen beállnak játszani. Ilyen a tollas, ping pong, élő kugli vagy csocsó. A mozgás és a sport köztudottan elősegíti az emberek egészségét, így nem csak szórakoztató programként tekintünk ezekre, hanem mint wellbeing-eszközökre is.
Tapasztalat, hogy ahol légvár és trambulin van, ott gyermek nem unatkozik, sőt haza se akar menni, így ezekre is érdemes áldozni egy családi nap alkalmával. Mindkettőből többféle létezik, az Eurobangee-val viszont nem lehet mellélőni, hiszen biztonsági kötelek gondoskodnak a gyerekek testi épségéről, miközben animátorok segítenek nekik.
Ha az előzetes felmérés alapján lenne igény a kicsit extrémebb szórakozásra is, mert inkább iskolás a korosztály, akkor a twister mászófal, a buborékfoci vagy a zorb típusú eszközök lesznek a megoldás. Mindegyik eszköz nyújt egy kis kihívást, és garantáltan ad a rendezvénynek vicces és szórakoztató pillanatokat.
Ha esetleg a csapatvetélkedőktől sem riadnak vissza a munkavállalók, az élőcsocsó, célba rúgás, vagy a darts foci típusú játékok is bevethetők. Ezeknél az eszközöknél lehetőség van arra, hogy az egész család beszálljon a játékba, és csapatként versengjenek a győzelemért.
Egy jól sikerült családi nap élménye nem csak a családtagokra lesz jó hatással, olyan plusz csapatépítő löketet ad a kollégáknak is, aminek pozitív hatása nagyon sokáig érezhető lesz a munkanapokban is, és a cég hírnevét is öregbíti. Ha épp családi nap szervezését tervezitek, bizonyos erre szakosodott cégeknél lehetőség van csomagajánlatot is kérni, így nem kell külön összeválogatni az eszközöket.
- 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.
Részletek
Jegyek
- 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!
Részletek
Jegyek
- 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is.
Részletek
Jegyek
Eddig a cégcsoport a vagyonkezelőt és a vagyonát neki átadó termelő, szolgáltató egységek rendszerét jelentette egy tulajdonosi körön belül. Teljes cikk
Idén negyedik alkalommal adták át a BeneFit PRIZE 2025 díjakat. A gálával egybekötött díjátadóra november 13-án, a Budavári Palota Lovarda... Teljes cikk
2026-ban változik a Kék Kártyás munkavállalók bérminimuma – a jogszabály már megjelent, a felkészülés most kezdődik. Cziczárdi Györgyi, az... Teljes cikk
- Digitális HR: UX tervezés a munkáltatói márka szolgálatában 2 hónapja
- Employer Branding Award 2025: Új kategóriák, szoros határidők! 4 hónapja
- Magyar szakember is bekerült a világ legjobb munkahelyeit értékelő zsűribe 5 hónapja
- Employer branding a természetben – így támogatja a Hotel Ózon a vállalati kultúra építését 6 hónapja
- Íme 40 megbízható munkaadó 6 hónapja
- Alkalmazotti LinkedIn aktivitás – fizetni vagy inkább motiválni? 8 hónapja
- Generációkra szabott megoldások: egymás után harmadszor lett Top Employer az MBH Bank 9 hónapja
- Újra Top Employer díjat nyert a Lidl Magyarország 9 hónapja
- "Az számít, amit elérsz, nem az, hogy honnan dolgozol" - így megy ez a Revolutnál 10 hónapja
- Benefits 2025 12 hónapja
- Megvannak az Employer Branding Award nyertesei 1 éve

Mi történne, ha egy napra minden nő szabadságra menne?