Családi napok, mint a sikeres employer branding eszköze
Manapság, mikor a social médiának, internetes fórumoknak, Facebook csoportoknak köszönhetően másodpercek alatt jut el százakhoz, ezrekhez egy vélemény, még nagyobb hangsúlyt kell fektetni a munkavállalói elégedettségre, hogy cégünkről pozitív kép alakuljon ki, és az hosszútávon meg is maradjon. Ennek egyik remek eszköze a családi napok szervezése, ehhez adunk most támpontokat.

Ma már nem működik a kampányszerű odafigyelés. A vállalati wellbeing elsődleges és nem csak az új kolléga felvételéig fontos az employer branding, sőt, kijelenthető, a munkavállalói márkaépítés azzal kezdődik, hogy a meglévő dolgozóinkkal úgy bánunk, hogy azt mondhassák, nem akarunk váltani, szeretünk itt dolgozni.
De hogyan érhetjük el, hogy szeressék a cégüket a munkavállalók?
Természetesen az alap, hogy hitelesek legyünk a dolgozók szemében, a cég is éppannyira lojális legyen dolgozóihoz, mint amennyire elvárjuk azt a munkavállalótól, így épül ki a bizalom mindkét fél részéről. Légből kapott ígéretek helyett a kézzelfogható tettek számítanak. Az igazán jól működő employer branding eszközök összetett, komplex folyamatok, nem merülnek ki abban, hogy cafeteriaval, vagy egy babzsákos pihenőhelyiséggel kedveskedünk. Természetesen némi befektetést igényelnek, viszont az a cég, amelyik nem kezeli kulcsfontosságú kérdésként a munkavállalói elégedettséget és munkaerő megtartást, nem sok jóra számíthat az amúgy is hatalmas fluktuáció miatt. Az elégedettség ráadásul hatással van a versenyképességre, bevételekre, hatékonyságra, brandre, sőt a tőzsdei besorolásra is.
De nézhetjük fordítva is: ahol elégedetlenség van, ott frusztráció és stressz is, a rossz légkör pedig betegségekhez, hiányzásokhoz, munkahelyi balesetekhez, pontatlansághoz, késésekhez, a határidők be nem tartásához vezet. Magyarországon a betegállományban eltöltött munkanapok több mint felének a kimerültség az oka. Ez évente csaknem 440 milliárd forintnyi veszteséget okoz a hazai vállalkozásoknak. Így jobban ráfizet az, aki nem foglalkozik a munkáltatói wellbeing-gel, mint aki fordít rá energiát.
A munkavállalók elkötelezettségét természetesen sok minden befolyásolja. Például elégedettek-e a műszakbeosztással, a munkába járás idejével, feltételeivel, a túlóra lehetőségével és annak pénzügyi vonzatával, a munka jellegével és a munkafeltételekkel, a bérszínvonallal, a juttatásokkal, a vállalati légkörrel, a cég hírnevével, valamint a vezetők emberi bánásmódjával. De kutatások bizonyítják, hogy az egyik legfontosabb a legtöbb ember számára, hogy a munka-magánélet egyensúlya biztosítva legyen. Ezen segíthetünk családi napokkal is, így nem csak a munkavállaló, de családja is odafigyelést kap, ezzel pedig sokat teszünk a munkaerő megtartás érdekében.
Hogyan szervezzünk családi napot?
Az első és legfontosabb, hogy a szervezés elején végezzünk kutatást, milyen életkorú és nemű vendégeket várhatunk. Általános szabály, ha a gyereknek jó, akkor a szülőnek is, így mindenképpen gondoskodnunk kell olyan programokról, melyeket együtt az egész család is élvezhet, de külön-külön a gyerekeknek is biztonságos és szórakoztató.
Ami mindig befutó, az a kézműves foglalkozások. Már az egészen picik is, akár 2 éves kortól részt vehetnek benne, de a kamaszok is élvezik. Rajzolni, festeni, gyöngyöt fűzni, origamizni mindenki szeret, ráadásul a kész remekművek szép emlékként hazavihetők.
Hogy mozgásból se legyen hiány, válasszunk olyan sportos, egyszerű játékokat, melyek ismertek lehetnek az egész család körében, így szívesen beállnak játszani. Ilyen a tollas, ping pong, élő kugli vagy csocsó. A mozgás és a sport köztudottan elősegíti az emberek egészségét, így nem csak szórakoztató programként tekintünk ezekre, hanem mint wellbeing-eszközökre is.
Tapasztalat, hogy ahol légvár és trambulin van, ott gyermek nem unatkozik, sőt haza se akar menni, így ezekre is érdemes áldozni egy családi nap alkalmával. Mindkettőből többféle létezik, az Eurobangee-val viszont nem lehet mellélőni, hiszen biztonsági kötelek gondoskodnak a gyerekek testi épségéről, miközben animátorok segítenek nekik.
Ha az előzetes felmérés alapján lenne igény a kicsit extrémebb szórakozásra is, mert inkább iskolás a korosztály, akkor a twister mászófal, a buborékfoci vagy a zorb típusú eszközök lesznek a megoldás. Mindegyik eszköz nyújt egy kis kihívást, és garantáltan ad a rendezvénynek vicces és szórakoztató pillanatokat.
Ha esetleg a csapatvetélkedőktől sem riadnak vissza a munkavállalók, az élőcsocsó, célba rúgás, vagy a darts foci típusú játékok is bevethetők. Ezeknél az eszközöknél lehetőség van arra, hogy az egész család beszálljon a játékba, és csapatként versengjenek a győzelemért.
Egy jól sikerült családi nap élménye nem csak a családtagokra lesz jó hatással, olyan plusz csapatépítő löketet ad a kollégáknak is, aminek pozitív hatása nagyon sokáig érezhető lesz a munkanapokban is, és a cég hírnevét is öregbíti. Ha épp családi nap szervezését tervezitek, bizonyos erre szakosodott cégeknél lehetőség van csomagajánlatot is kérni, így nem kell külön összeválogatni az eszközöket.
- 2025.09.25recruiTECH BLUE konferencia A BLUE konferencia azoknak a kékgalléros toborzásban és foglalkoztatásban érintett HR vezetőknek, toborzási szakembereknek szól, akik napi szinten küzdenek a céljaikért a munkaerőpiacon. Gyere el és tanuljuk, fejlődjünk közösen!
Részletek
Jegyek
- 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!
Részletek
Jegyek
- 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznak
Részletek
Jegyek
A munkáltatói gondoskodás új szintre lépett: ma már nemcsak juttatásokat adunk, hanem valódi jólléti élményt – mérhető üzleti eredményekkel. Teljes cikk
Köllner Zsófia, a Linguina alapítója és a Business Fest HR Hacks színpadi előadója arról beszél, hogyan lehet a céges nyelvtanulást... Teljes cikk
A bér- és humánügyviteli szolgáltatások terén piacvezető szerepet betöltő NEXON 2025. június 1-től telefonos ügyfélszolgálati rendszerét... Teljes cikk
- Alkalmazotti LinkedIn aktivitás – fizetni vagy inkább motiválni? 4 hónapja
- Generációkra szabott megoldások: egymás után harmadszor lett Top Employer az MBH Bank 4 hónapja
- Újra Top Employer díjat nyert a Lidl Magyarország 4 hónapja
- "Az számít, amit elérsz, nem az, hogy honnan dolgozol" - így megy ez a Revolutnál 5 hónapja
- Benefits 2025 7 hónapja
- Megvannak az Employer Branding Award nyertesei 8 hónapja
- Milliós fizetési ajánlattal is találkoztunk ezen a most futó állásbörzén: fotógaléria 9 hónapja
- Ezüst díjat nyert a WHC employer branding stratégiája az idei HRKOMM Awardon 9 hónapja
- Már nem elég jó munkahellyé válni, ezt meg is kell mutatni 9 hónapja
- Munkáltatói márka disszonancia: ígéret és valóság konfliktusa 10 hónapja
- Három év után újra startol az Employer Branding Award 13 hónapja