Megjelent: 2 hónapja

HR tehetségek 2025: Krigel Tamás

Idén megújították a Richter teljes belső kommunikációs eszközrendszerét. 6000 fő számára, 3 telephelyen, a 4 generációból jelenlévő fizikai és szellemi munkavállalók részére egyaránt. Jelenleg a munkatársak 96%-a használja az appot. A HR Portál első alkalommal összeállított "HR Tehetségek" listáján Krigel Tamás belső kommunikációs és employer branding vezető.

Krigel Tamás, Richter-

A HR Portálnál évente több iparági listával is jelentkezünk. Ilyen például „A 20 legbefolyásosabb magyar HR vezető” összeállítás, amelyben jellemzően nagyvállalatok HR igazgatói kapnak helyet. Úgy gondoltuk, hogy a tehetséges fiatalok is megérdemlik a figyelmet egy lista keretében. Olyan 20-, 30-as éveikben járó, egy-egy szakterületen kiemelkedőt nyújtó szakemberek vagy kisebb szervezetek vezetői, akik nincsenek annyira a reflektorfényben. Mégis munkájuk, személyiségük, elhivatottságuk mintaadó. Tekintélyes, több évtizede a szakmában dolgozó HR vezetőket és szakembereket kértünk arra, hogy ajánljanak a figyelmünkbe ilyen tehetségeket indoklással, jellemzéssel. A javaslatokat mérlegeltük, csekkoltunk, "osztottunk-szoroztunk" és kiválasztottuk azokat, akiket szeretnénk a következő hetekben bemutatni.

Krigel Tamás pályafutását egy német multinál kezdte, majd 2021-ben csatlakozott a Richterhez, ahol 26 évesen lett vezető. Jelenleg a belső kommunikáció és employer branding területekért felel. Munkáját több szakmai díjjal is elismerték, köztük a HRKOMM Awardon, Open Minded Companies Awardon és az Év Gyára projektversenyen.

Hisz abban, hogy a HR és a Kommunikáció nem támogató funkció, hanem stratégiai eszköz a kultúraformálásban, munkavállalói élmény alakításában és az elköteleződés növelésében.



Mi vitte a HR és a kommunikáció felé?

Marketinggyakornokként kezdtem a karrierem, de hamar rájöttem, hogy engem jobban vonz a HR és a kommunikáció világa. Amikor pályakezdőként beszélgettem kollégáimmal, mindig kaptam valami új információt. Megismertem őket, megtudtam, hogyan látják a munkájukat, mi okoz nekik benne örömet vagy épp nehézséget. Sokszor apró dolgokról volt szó, például nem értesültek egy vállalati eseményről, hiányolták a gyümölcsnapot, vagy egy egyszerű általános technikai akadályba ütköztek, amin ha sikerül javítani, máris jobban érzik magukat.

Ezek a kérdések, problémák valahogy mindig megtaláltak és mai napig is megtalálnak. Egyszerűen azért, mert beszélgetek az emberekkel. Ezért kezdett el igazán érdekelni a HR és a kommunikáció, mert ezeken a területeken lehetőségünk van valódi hatást gyakorolni mások mindennapjaira.

Mi motiválja a munkában a mindennapokban és a szakmában?

Az egyik legnagyobb motiváció számomra, amikor látom, hogy munkánknak kézzelfogható eredménye van. Legyen szó belső kommunikációs kampányról, eseményről vagy employer branding kezdeményezésről, ezek mind formálják a Richter kultúráját és közösségét. 

Emellett inspirál, hogy a Richternél folyamatosan tanulhatok, fejlődhetek és új megközelítéseket hozhatok be a szervezetbe. Ez a szakmai szabadság és vezetői bizalom különösen értékes számomra.

Nem utolsó sorban pedig a kiváló csapatom, akik nélkül ezeket az eredményeket nem érhetnénk el.

Írjon le egy sikeres projektet, amire büszke!

Idén megújítottuk a teljes belső kommunikációs eszközrendszerünket és bevezettünk egy olyan egységes, központosított platformot, amely minden munkatársunk számára elérhető laptopról és mobiltelefonról, bárhol és bármikor. A rendszer megfelel a mai modern kor elvárásainak, interaktív lehetőségeket biztosít és támogatja a közösségépítést.

Ez egy kihívásokban gazdag feladat volt, hiszen az applikációt több mint 6 000 kolléga számára vezettük be, akik 3 telephelyen, fizikai és szellemi területen, sokféle munkakörben dolgoznak. Négy generáció felé kommunikáltunk, akik eltérő digitális jártassággal és technológiai komfortérzettel rendelkeznek. A stratégiai és operatív előkészítés közel egy évig tartott.  A bevezetés előtt világos, ambiciózus KPI-okat határoztunk meg, de nagy örömünkre, mindegyiket túlteljesítettük. Már a második hónap után 86% felett volt az új platformba belépők aránya, annak ellenére, hogy a korábbi két fő csatornát még nem kapcsoltuk le. Jelenleg, 5 hónappal a bevezetés után ez a szám 96%. 

Ez a projekt nemcsak egy új kommunikációs eszköz bevezetéséről szólt, hanem a belső kommunikációnk új szintre emeléséről. Külön öröm számomra, hogy kollégáink pozitív visszajelzései mellett a HRKOMM AWARD szakmai zsűrije díjazta munkánkat. Ezúton is hálásan köszönöm a csapatomnak, a szakterületeknek és külsős partnereinknek a kiváló együttműködést!

A másik kiemelt projektünk több szakterülettel együttműködve a Richter új üzleti stratégiájának kommunikálása házon belül. Szakmailag egy kifejezetten izgalmas feladat, hogyan lehet egy 10 éves üzleti stratégiát közérthetően és érdekesen bemutatni, erről edukálni a kollégákat és közben növelni az elköteleződésüket.

Mit tanul éppen most?

Jelenleg a kreatív tartalomgyártás, változásmenedzsment és mesterséges intelligencia foglalkoztat a leginkább. Folyamatosan követem a legfrissebb trendeket és kutatási eredményeket. Ettől függetlenül fontos számomra, hogy ne csupán mások munkáiból inspirálódjunk, hanem egyedi, innovatív megoldásokat alkossunk. Emellett pedig a vezetői képességeim továbbfejlesztésére fókuszálok.

Milyen készségeket tart fontosnak egy HR-es és kommunikációs szakember számára?

Az egyik legfontosabb készség a stratégiai gondolkodás. Képesnek kell lennünk összekötni az üzleti célokat a munkavállalói élménnyel, és hosszú távon gondolkodni a vállalati kultúra, munkáltatói márka és elköteleződés építésében. Szükség van sok bátorságra, nyitottságra és kreativitásra, hogy elérjük a kitűzött célokat és kitűnjünk a versenytársak közül.

Ugyanilyen fontosnak tartom, hogy magabiztosan mozogjunk a digitális térben, képesek legyünk mérhető eredmények alapján adatvezérelt döntéseket hozni és tovább fejlődni. 

Milyen jelentős változásokat vár a jövőben a HR területén?

Úgy gondolom, a következő években még több szervezetben fog a HR adminisztratív támogató szerepkörből stratégiai partnerré válni. A mesterséges intelligencia megjelenésével és az adatalapú működéssel a HR-folyamatok egyszerűsödni, automatizálódni fognak, miközben a HR szakemberek figyelme az emberközpontú szervezeti kultúra építésére, munkavállalói élmény formálására, vezetőfejlesztésre és változásmenedzsmentre helyeződik át. Ebben a kommunikációnak is kulcsszerepe van, hiszen nemcsak vonzó, hanem hiteles munkáltatói márkát kell építenünk, de ezt az építkezést mindig vállalaton belül kell kezdenünk.

Z generációsként hogyan látja a HR szakmát? Milyen szempontból kellene változnia?

A HR-nek rugalmasabbnak, gyorsabbnak, teljesen papírmentesnek kell lennie úgy, hogy közben megpróbálja a lehető legjobb élményt nyújtani a jelöltek, kollégák számára. Erre a legjobb példa a kiválasztási- és onboarding folyamat, hiszen ekkor alakul ki az első benyomásunk új munkahelyünkről.

Ha a mindennapi működést nézem, akkor a mi generációnk számára elengedhetetlen, hogy a HR egy olyan barátságos, rugalmas munkakörnyezetet biztosítson, ahol önazonosan tudunk dolgozni, kiélhetjük kreativitásunkat, tudunk fejlődni és tisztán látjuk karrierutunkat. 

Mi/ki volt nagy hatással a szakmai gondolkodására, működésére?

Karrierem során a legnagyobb hatással azok voltak rám, akik nem féltek újítani, merész döntéseket hozni és erre ösztönöztek engem is. Ezek az élmények segítettek abban, hogy én is bátran gondolkodjak rendszerszinten, és ne végrehajtó, hanem alakító szerepben lássam magam. Örülök, hogy a Richterben ezt nap mint nap megtapasztalhatom.

Nyitóképen Krigel Tamás

  • 2026.01.09Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben. A konferencia ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A program és a regisztráció a jegyek menüpont alatt.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.28Vezetés- és szervezetfejlesztés szakmai konferencia Bokor Attila Aranykalitkában című kutatásának harmadik fejezetéhez érkeztünk, amely ötven vezetői életúton keresztül három évtized szervezeti és vezetői tapasztalatát mutatja be. Az OD Partner is mérföldkőhöz érkezett: 30 évesek lettünk. Kinyitjuk szakmai műhelyünket és megosztjuk, hogyan gondolkodunk vezetésről, szervezetről, és aktuálisan milyen témákban mélyedünk el.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is. info button Részletek ticket button Jegyek