kapubanner for mobile
Megjelent: 11 éve

Egy interim eszközei: szakmai tudás és kisugárzás

Az Interim Menedzser Akadémia első évfolyamának két végzőse, Fejős Péter a gyakorló interim, Rasovszky Miklós a szolgáltatásvásárló oldaláról mutatta be az interim érme mindkét oldalát.

Lehetőségekről és buktatókról ugyan sok szó esett már, a Hammel & Hochreiter május 22-i club estjének tapasztalatai szerint azonban sokakat leginkább az foglalkoztat, hogyan fest mindez a gyakorlatban, milyen kihívásokkal kell szembenéznie egy-egy projekt során annak, aki interimnek áll, illetve mire számíthat a megbízói oldal.

Közhelynek hangozhat ugyan, ettől azonban még nem kevésbé igaz, hogy nincs két egyforma megbízás, így nincsen fix megoldási recept sem. Fejős Péter, számos termelési területeken zajló projekt veteránja szerint azonban megvannak azok a kulcspontok, amelyekre minden esetben figyelni kell. A legfőbb nehézséget ugyanakkor nem feltétlenül ezek beazonosítása és a problémák kezelése jelenti, hiszen ehhez a szakmai felkészültség elegendő hátteret biztosít, az interim menedzser kvázi szervezeten kívülisége viszont már egészen más tészta, a régi beidegződésekből fakadó nehézségek, voltaképp az emberi tényező leküzdése az igazi feladat.

Erre rímeltek a Rasovszky Miklós által elmondottak is, a jellemző hazai munkahelyi kultúrából, alapvető emberi habitusból eredő, interimmel szembeni természetes ellenállás ugyanis a szolgáltatás megrendelőjét is komoly kihívások elé állítja, melyek megoldását csak részben várhatja el az interimtől. Így rendkívül fontos az interim szolgáltató szerepe, aki projekt menedzsert biztosít, hogy az interimet és az ügyfelet is támogassa a projekt célok gördülékeny elérésében. Alapvető feltétel, hogy a megbízó felismerje a külső segítség bevonásának szükségességét, azonban fel kell arra is készülnie, hogy az egyes kollegák ezzel már nem feltétlenül értenek egyet, sőt akár fenyegetést is látnak az újonnan érkezőben. Az egyes változtatásokat valóságtól elrugaszkodottnak, értelmetlennek is ítélhetik, ha azok a kívülálló interim felől érkeznek. A hátországot jó esetben kizárólag a megbízó jelenti ilyenkor, a felek közti bizalom növelése, építése éppen ezért kiemelt fontosságot kap, melyben nagy szerepet vállal az interim szolgáltató is.

Ennek hatékony módszereit az adott közeg és adott projekt szabja meg, hosszútávon azonban csak egyetlen dolog működik, ez pedig nem más, mint az eredmény. Az interim feladatainak szervezése során éppen ezért arra kell törekednie, hogy azokat a pontokat találja meg elsődlegesen, ahol gyors és látványos eredményeket tud elérni, azaz a kétkedők ellenállását legyűrve minél hamarabb az elérendő cél ügye mellé tudja állítani az alkalmi kollégákat.

A visszajelzésekből és az előadókat ostromló kérdésáradatból leszűrve nem túlzás kijelenteni: az idei rendezvénysorozat egyik legizgalmasabb klubestjén vagyunk túl.

Kristóf Györgyi
ügyvezető
Hammel&Hochreiter
Interim Management Partnership
  • 2024.06.03Projektmenedzsment képzés A KÉPZÉS CÉLJA: A projektmenedzsment elméletének és gyakorlatának megismertetése a résztvevőkkel. A projektmenedzsment módszereinek begyakorlása példákon és esettanulmányokon keresztül. A résztvevők projektvezetési képességének fejlesztése és felkészítésük projektek önálló, sikeres lebonyolítására. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.05Pénzügyi kimutatások elemzése A képzés során a résztvevők megismerik és elsajátítják a beszámoló elemzés eszközeit és technikáit, képessé válnak egy vállalat vagyoni, pénzügyi és jövedelmi helyzetének komplex megítélésére a nyilvánosan elérhető pénzügyi beszámolók alapján. Betekintést kapnak a vállalati beszámolók megértéséhez elengedhetetlen iparági elemzés eszközrendszerébe és technikáiba.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.13Tudatos delegálás - vezetői tréning Programunk két fontos vezetői készség fejlesztésére irányul. Az egyik a tudatos delegálás, mint elengedhetetlen vezetői időfelszabadító, munkatárs-fejlesztő készség, a másik az ehhez szükséges asszertív kommunikáció, amely ezt a folyamatot segíti.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Rosszul jár, aki ilyen cégben dolgozik gazdasági válság idején

Sebezhetőbbek gazdasági válság alatt azok a vállalatok, ahol a vezetők kevés érzelmi támogatást adnak az alkalmazottaknak – állapították meg a... Teljes cikk

Kevesebben lettek a postások, dinamikusan bővül két gyártó cég: létszámtrendek

2023. novemberről decemberre 300 fő felett csökkent a Magyar Posta alkalmazottainak száma, kevesebben lettek a B + N Referencia takarítócégnél is.... Teljes cikk

Most érdemes dönteni, ki vegye át a családi vállalkozást

Az év eleje az újrakezdés ideje a generációváltásban is. A rendszerváltás idején alakult vállalkozások vezetői lassan nyugdíjba vonulnak, és... Teljes cikk