Egy interim eszközei: szakmai tudás és kisugárzás
Az Interim Menedzser Akadémia első évfolyamának két végzőse, Fejős Péter a gyakorló interim, Rasovszky Miklós a szolgáltatásvásárló oldaláról mutatta be az interim érme mindkét oldalát.
Lehetőségekről és buktatókról ugyan sok szó esett már, a Hammel & Hochreiter május 22-i club estjének tapasztalatai szerint azonban sokakat leginkább az foglalkoztat, hogyan fest mindez a gyakorlatban, milyen kihívásokkal kell szembenéznie egy-egy projekt során annak, aki interimnek áll, illetve mire számíthat a megbízói oldal.
Közhelynek hangozhat ugyan, ettől azonban még nem kevésbé igaz, hogy nincs két egyforma megbízás, így nincsen fix megoldási recept sem. Fejős Péter, számos termelési területeken zajló projekt veteránja szerint azonban megvannak azok a kulcspontok, amelyekre minden esetben figyelni kell. A legfőbb nehézséget ugyanakkor nem feltétlenül ezek beazonosítása és a problémák kezelése jelenti, hiszen ehhez a szakmai felkészültség elegendő hátteret biztosít, az interim menedzser kvázi szervezeten kívülisége viszont már egészen más tészta, a régi beidegződésekből fakadó nehézségek, voltaképp az emberi tényező leküzdése az igazi feladat.
Erre rímeltek a Rasovszky Miklós által elmondottak is, a jellemző hazai munkahelyi kultúrából, alapvető emberi habitusból eredő, interimmel szembeni természetes ellenállás ugyanis a szolgáltatás megrendelőjét is komoly kihívások elé állítja, melyek megoldását csak részben várhatja el az interimtől. Így rendkívül fontos az interim szolgáltató szerepe, aki projekt menedzsert biztosít, hogy az interimet és az ügyfelet is támogassa a projekt célok gördülékeny elérésében. Alapvető feltétel, hogy a megbízó felismerje a külső segítség bevonásának szükségességét, azonban fel kell arra is készülnie, hogy az egyes kollegák ezzel már nem feltétlenül értenek egyet, sőt akár fenyegetést is látnak az újonnan érkezőben. Az egyes változtatásokat valóságtól elrugaszkodottnak, értelmetlennek is ítélhetik, ha azok a kívülálló interim felől érkeznek. A hátországot jó esetben kizárólag a megbízó jelenti ilyenkor, a felek közti bizalom növelése, építése éppen ezért kiemelt fontosságot kap, melyben nagy szerepet vállal az interim szolgáltató is.
Ennek hatékony módszereit az adott közeg és adott projekt szabja meg, hosszútávon azonban csak egyetlen dolog működik, ez pedig nem más, mint az eredmény. Az interim feladatainak szervezése során éppen ezért arra kell törekednie, hogy azokat a pontokat találja meg elsődlegesen, ahol gyors és látványos eredményeket tud elérni, azaz a kétkedők ellenállását legyűrve minél hamarabb az elérendő cél ügye mellé tudja állítani az alkalmi kollégákat.
A visszajelzésekből és az előadókat ostromló kérdésáradatból leszűrve nem túlzás kijelenteni: az idei rendezvénysorozat egyik legizgalmasabb klubestjén vagyunk túl.
Kristóf Györgyi
ügyvezető
Hammel&Hochreiter
Interim Management Partnership
Közhelynek hangozhat ugyan, ettől azonban még nem kevésbé igaz, hogy nincs két egyforma megbízás, így nincsen fix megoldási recept sem. Fejős Péter, számos termelési területeken zajló projekt veteránja szerint azonban megvannak azok a kulcspontok, amelyekre minden esetben figyelni kell. A legfőbb nehézséget ugyanakkor nem feltétlenül ezek beazonosítása és a problémák kezelése jelenti, hiszen ehhez a szakmai felkészültség elegendő hátteret biztosít, az interim menedzser kvázi szervezeten kívülisége viszont már egészen más tészta, a régi beidegződésekből fakadó nehézségek, voltaképp az emberi tényező leküzdése az igazi feladat.
Ennek hatékony módszereit az adott közeg és adott projekt szabja meg, hosszútávon azonban csak egyetlen dolog működik, ez pedig nem más, mint az eredmény. Az interim feladatainak szervezése során éppen ezért arra kell törekednie, hogy azokat a pontokat találja meg elsődlegesen, ahol gyors és látványos eredményeket tud elérni, azaz a kétkedők ellenállását legyűrve minél hamarabb az elérendő cél ügye mellé tudja állítani az alkalmi kollégákat.
A visszajelzésekből és az előadókat ostromló kérdésáradatból leszűrve nem túlzás kijelenteni: az idei rendezvénysorozat egyik legizgalmasabb klubestjén vagyunk túl.
Kristóf Györgyi
ügyvezető
Hammel&Hochreiter
Interim Management Partnership
- 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is! Részletek Jegyek
- 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni Részletek Jegyek
További cikkek
Most érdemes dönteni, ki vegye át a családi vállalkozást
Az év eleje az újrakezdés ideje a generációváltásban is. A rendszerváltás idején alakult vállalkozások vezetői lassan nyugdíjba vonulnak, és... Teljes cikk
A generációváltás kérdése feszültséget generálhat a családi vállalkozásokban
Az Opten adatai szerint jelenleg mintegy 153 ezer családi vállalkozás működik Magyarországon, mely a hazai cégek mintegy 40 százaléka. A családi... Teljes cikk
Hogyan kell felkészíteni az új generációt a családi vállalkozás átvételére?
Minden családi vállalkozás életében eljön a pillanat, amikor az alapító generáció tagjai átadnák a stafétát a fiataloknak. De vajon mindkét fél... Teljes cikk
Kapcsolódó hírek
- Felnőttképzés: informatikai, szakmai és nyelvtudás terén fejlődnének a legtöbben - friss kutatási eredmények 2 hónapja
- Új márka- és marketingkommunikációs igazgató a Yettelnél 3 hónapja
- "Ne hagyjuk magunkat" - utolsó soraival a nőknek üzent az államfői tisztjéről lemondó Novák Katalin 3 hónapja
- Mi lesz a szakmád? Még fel sem találták? Így készülj a jövő munkaerőpiacára! 3 hónapja
- Egy másik programozóiskola veszti át a megszűnő Green Fox Academy tanulóit és oktatóit 4 hónapja
- Megszűnik az egyik legismertebb magyar programozóiskola 5 hónapja
- Szijjártó Péter kitüntette az Audi Hungaria elnökét 6 hónapja
- Itt a kompetencia alapú kiválasztás: az érzelmi intelligencia a középpontban 6 hónapja
- Ha hirtelen távozik az ügyvezető: ekkor lép be az interim CEO 6 hónapja
- Van, ahol mood manager felel a kollégák hangulatáért 7 hónapja
- Lemond a HVG vezérigazgatója 7 hónapja