Megjelent: 12 éve

Elakadások, dugók a rendszerben - így segíthetnek magukon a vezetők

Alig akad olyan vezető, akivel még ne fordult volna elő, hogy miután utasítást adott egy feladat elvégzésére, nem kapott róla visszajelzést, sikerült-e teljesíteni a munkát. Szervezetlenséghez, szétszórtsághoz, stresszhez vezethet, ha a visszacsatolások rendszere nem épül ki, és nem válik automatikussá.

Rengeteg tennivaló, értekezlet, tárgyalás, mindennapi operatív feladatok töltik ki a vezetők idejét. Megosztja a figyelmet, szétszórttá tesz, ha éppen egy ártárgyalás, vagy céges beszámoló írása közepén bevillan a gondolatai közé, hogy mi is van egy-egy kiadott feladattal? Vajon elvégezte-e a kolléga, vagy esetleg elakadt, netalán elfeledkezett róla? Jó lenne tudni! A teljesítés jelentésének hiánya az egyik biztos módja annak, hogy a vezető elakadjon, és felesleges dolgokon pörögjön. Adott egy feladat, adott egy megbízható, pontos kolléga és mégis problémát okoz, mert elmarad a visszajelzés, így a vezető számára nincs elvégezve a feladat ténylegesen.

Többféle vezetői eszköz segíthet megoldani a hasonló helyzeteket, de nem mindegyik egyformán hatásos. A saját feladatlista, vagy központi feladatlista felállítása például hiába adható ki a titkárnőnek, a vezetőnek kell kontrollálnia, ami leköti a figyelmét. Ez a lista a vezetőt dolgoztatja, és nem ő dolgoztat, ez őt irányítja, és nem ő irányít. Elakadás, dugulás jön létre a céges információáramlásban, mert fordítva van bekötve a rendszer. Sokszor tapasztalni, hogy a munkatársi felelősségvállalással gondok vannak, vagyis nincs tulajdonosi hozzáállás a részükről. De ezen lehet változtatni az alábbi intézkedésekkel:

  • Első lépésként, minden kiadott feladatnak pontos határidőt kell adni! Nem ajánlott olyan választ adni, hogy "ráér", vagy hogy "amikor lesz időd", vagy "jó lesz a jövő héten"! "Ezt a feladatot kérem elvégezni kedd 10 óráig" - így hangzik a jó példa.
    
  • Második lépésként fontos tisztázni, hogy a vezető értesüljön, bármilyen elakadás van. E-mailben, akár sms-ben, akár szóban, de értesítsék a problémákról.
    
  • Harmadik lépésként ajánlott bevezetni, hogy ha a feladatot elvégezték akár a határidő előtt, akár határidőre, akkor arról érkezzen egy visszajelzés, tehát jelenteni kelljen, ha a feladat készen van.
    
  • Utolsó lépésként ezt az elvárást rutinná, automatikussá kell tenni, vagy ha másként nem megy, legyen kötelező alapelv a munkatársak számára. Nagyon fontos a következetesség, mellyel rengeteg fejfájás, idő, akár stressz takarítható meg.

    Pénzes Zsuzsa
    Comline Budapest Kft.
    • 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!info button Részletek ticket button Jegyek
    • 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.info button Részletek ticket button Jegyek
    • 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.info button Részletek ticket button Jegyek
    • 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznakinfo button Részletek ticket button Jegyek
    További cikkek
    A hibát nem az emberben, hanem a folyamatban keressük - Gyarmati Katalin a Nissin Foods HR vezetője

    “Szívügyem, hogy a csapaton belül mindenki ki tudjon teljesedni a szakmájában” - mondja Gyarmati Katalin, a kecskeméti Nissin Foods Kft. HR... Teljes cikk

    Külföldi munka

    A KSH adatai szerint tavaly 41 300 magyar vándorolt külföldre, és 2020 óta folyamatos a növekedés. Sokakat vonz a magyarországinál magasabb fizetés... Teljes cikk

    Nem az a fontos, hogy ki mit végzett, hanem hogy mihez ért - milyen a készségalapú HR-stratégia?

    Hatalmas lehetőségeket látnak a HR vezetők abban, hogy a készségeknek nagyobb szerep jusson a HR-ben. Az átfogó készségalapú stratégia... Teljes cikk