Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő - Forrás: MTI
Megjelent: 3 éve

Évente tízezer agresszív utassal találkoznak a légijáratokon dolgozók

Évente közel tízezer agresszív utassal találkoznak a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) légitársaságai, ők valamilyen formában inzultálják a személyzetet, vagy utastársaikat - írja az MTI.

Tim Colehan, az IATA szakértője a szervezet Genfben tartott konferenciáján elmondta, az elmúlt tíz évben összesen 58 ezer rendetlen utassal volt dolga a társaságoknak, és 2015-ig nagy arányú emelkedést tapasztaltak az esetszámokban. Majd 2016-ban csökkenés mutatkozott: az előző évi 10 800-ról 9800-ra mérséklődött a rendetlen utasok száma.

Az esetek többségében, 87 százalékban verbális inzultus éri a személyzetet, 12 százalékban azonban tettlegességig fajul a helyzet. Tavaly 169 utast kellett eltávolítani a fedélzetről, ez jelentős emelkedés a 2015-ös 113-hoz képest.

Az adatok szerint a leggyakrabban alkoholos, vagy kábítószeres befolyásoltság áll az agresszív viselkedés mögött, még mindig sokan azért kerülnek összeütközésbe a légiutas-kísérőkkel, mert dohányoznak a fedélzeten.

Tim Colehan hangsúlyozta, a fennálló joghézagok miatt a legtöbb esetben jogilag nem tudnak eredményesen fellépni az ilyen utasokkal szemben, a nyomozó hatóságok pedig komolyan csak a súlyos esetekkel foglalkoznak. A megoldást az jelentené, ha az országok ratifikálnák az ENSZ légügyi szerve, a Nemzetközi Polgári Repülési Szervezet (ICAO) által kibocsátott ajánlást, amely felhatalmazza a légitársaság honos országát az adott ország jogrendszerének alkalmazására nemzetközi járaton.

MTI
  • 2021.01.30Videokonferenciás 2 napos Scrum Master képzés A két napos intenzív, gyakorlat-orientált tréning szerepjátékokon és szimulációkon keresztül segít a résztvevőknek megérteni, hogyan alkalmazhatóak a legkülönbözőbb projektekben a Scrum alapelvei. Kitérünk arra is, hogy mikor érdemes használni a Scrumot, és mikor nem. Részletek Jegyek
  • 2021.02.04Stratégiai- és teljesítmény controlling A vezetők elmondása alapján a controlling gyakran utókalkuláció fókuszú, célja a pénzügyi számvitel kiszolgálása. Ez a kutatás is rávilágít arra, hogy kimutathatóan sikeresebbek azok a vállalatok, ahol a vezetők támaszkodhatnak a controller tevékenységére. Részletek Jegyek
  • 2021.02.23 Adatvédelmi tisztviselő képzés Megújult blended képzésünk során a jogi háttér áttekintése mellett gyakorlati példák, megtörtént esetek és a résztvevők által hozott problémák közös elemzése segíti a szabályok értelmezését először e-learning, majd egy online konzultációs nap keretein belül. Részletek Jegyek
  • 2021.03.08 Vezetői kommunikáció és konfliktuskezelés képzés A képzés célja a szervezeten belül eredményes és hatékony kommunikáció feltételeinek és eszközeinek megismerése és begyakorlása, a résztvevők kommunikációs kultúrájának fejlesztése - A személyes és a vezetői kommunikáció hatásfokának és eredményességének javítása - A szervezeten belül eredményes és hatékony együttműködés és konfliktuskezelés alapjainak megismerése Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
A távmunka-rendelet csapdái - erre figyeljünk munkaadóként (1.)

Az átfogó szabályozás eddig elmaradt, ám november 11-én Kormányrendelet (487/2020. (XI.11.) jelent meg a távmunkáról a veszélyhelyzet idejére,... Teljes cikk

Újabb 66 testkamerával védi jegyvizsgálóit a MÁV

A MÁV-Start 66 új testkamerát szerzett be, így már 174 ilyen eszköz támogatja a jegyvizsgálók munkáját. Teljes cikk

Koronavírus: kérik vissza a buszsofőrök a kordont

A tavasszal már bevált első ajtós kordonok visszaállítását és a maszkviselés alóli felmentést kéri a közösségi közlekedésben dolgozó... Teljes cikk