kapubanner for mobile
Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő - Forrás: MTI
Megjelent: 7 éve

Évente tízezer agresszív utassal találkoznak a légijáratokon dolgozók

Évente közel tízezer agresszív utassal találkoznak a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) légitársaságai, ők valamilyen formában inzultálják a személyzetet, vagy utastársaikat - írja az MTI.

Tim Colehan, az IATA szakértője a szervezet Genfben tartott konferenciáján elmondta, az elmúlt tíz évben összesen 58 ezer rendetlen utassal volt dolga a társaságoknak, és 2015-ig nagy arányú emelkedést tapasztaltak az esetszámokban. Majd 2016-ban csökkenés mutatkozott: az előző évi 10 800-ról 9800-ra mérséklődött a rendetlen utasok száma.

Az esetek többségében, 87 százalékban verbális inzultus éri a személyzetet, 12 százalékban azonban tettlegességig fajul a helyzet. Tavaly 169 utast kellett eltávolítani a fedélzetről, ez jelentős emelkedés a 2015-ös 113-hoz képest.

Az adatok szerint a leggyakrabban alkoholos, vagy kábítószeres befolyásoltság áll az agresszív viselkedés mögött, még mindig sokan azért kerülnek összeütközésbe a légiutas-kísérőkkel, mert dohányoznak a fedélzeten.

Tim Colehan hangsúlyozta, a fennálló joghézagok miatt a legtöbb esetben jogilag nem tudnak eredményesen fellépni az ilyen utasokkal szemben, a nyomozó hatóságok pedig komolyan csak a súlyos esetekkel foglalkoznak. A megoldást az jelentené, ha az országok ratifikálnák az ENSZ légügyi szerve, a Nemzetközi Polgári Repülési Szervezet (ICAO) által kibocsátott ajánlást, amely felhatalmazza a légitársaság honos országát az adott ország jogrendszerének alkalmazására nemzetközi járaton.

MTI
  • 2025.03.27 recruiTECH konferencia A recruiTECH elsősorban HR vezetőknek, toborzóknak, toborzási vezetőknek, employer branding specialistáknak és learning & development szakembereknek szól, akik napi szinten küzdenek a toborzási céljaikért a munkaerőpiacon, akik keresik az új megoldásokat, melyek segítségével hatékonyabbá tehetik vállalatuk tevékenységét.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.05.31Gazdasági teljesítmény mérése Napjaink controlling tevékenységének fontos része a tényadatokat szolgáltató számvitel, működését kiemelt szinten kell ismerni. A tanfolyam elvégzése után az elsajátított számviteli ismeretek segítségével a controlling által is használt mutatószámok könnyen értelmezhetőkké válnak.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.06.04Lean vezetés - Lean coaching A KÉPZÉS CÉLJA: A Lean Management bevezetés támogatása. Olyan Lean szemléletű vezetők képzése, akik képesek lesznek eredményesen irányítani, támogatni a Lean menedzsment bevezetését saját szervezetüknél, és a gyakorlatban is eredményesen alkalmazzák a Lean szemléletű változáskezelési, coaching, kommunikációs, motivációs eszközöket.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.06.06Pénzügyi kimutatások elemzése A képzés során a résztvevők • megismerik és elsajátítják a beszámoló elemzés eszközeit és technikáit • képessé válnak egy vállalat vagyoni, pénzügyi és jövedelmi helyzetének komplex megítélésére a nyilvánosan elérhető pénzügyi beszámolók alapján • betekintést kapnak a vállalati beszámolók megértéséhez elengedhetetlen iparági elemzés eszközrendszerébe és technikáiba.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Ezekből a szektorokból kerül ki a legtöbb feketén foglalkoztatott munkavállaló

A foglalkoztatás-felügyeleti hatóság 2024-es harmadik negyedévére vonatkozó országos összefoglaló jelentése szerint az építőipari ágazatban... Teljes cikk

Így kellene dolgozni és dolgoztatni hidegben

A Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) munkavédelmi irányítási főosztálya felhívást tett közzé a hidegben történő munkavégzés veszélyeivel kapcsolatban. Teljes cikk

Felmérés: a vezetők és a frontvonalban dolgozók magas pszichoszociális kockázattal szembesülnek

A kutatásban több mint 6700 munkavállalót és 248 HR-vezetőt kérdeztek meg. Teljes cikk