kapubanner for mobile
Megjelent: 11 éve

"Farkastörvények", avagy hogyan viselkedjünk a tárgyalási arénában

Egy sajtóreggeli keretében kiderült, hogyan változtatta meg a gazdasági válság a tárgyalások menetét, és milyen módon érdemes a mostani piaci helyzetben sokszor agresszíven tárgyaló partnereket kezelni, hogy a tárgyalás végén mindkét fél végre is akarja majd hajtani a megállapodást.

A Scotwork Hungary azért hívta össze az újságírókat, hogy megmutassa, hogy a mostani piaci helyzetben sokszor agresszíven tárgyaló partnereket milyen módon érdemes kezelni úgy, hogy a tárgyalás végén mindkét fél végre is akarja majd hajtani a megállapodást. Papp Zoltán a Scotwork ügyvezető igazgatója bemutatta, milyen típusai vannakaz agresszív tárgyalóknak, és ezek kezelésére útmutatót is adott a résztvevők számára. A szakember négy fajta "farkast" (agresszív tárgyalót) különböztetett meg. Az úri farkast, a kamu farkast, a báránybőrbe bújt farkast, és az igazi farkast.

Az első kategória jó tárgyalópartner, mert méltányosan viselkedik és követel, ezért nincs is vele probléma. A kamu farkasra ez csak a követelés tekintetében igaz, a viselkedése méltánytalan. Ebben az esetben nem kell foglalkoznunk a partner modorával, csak a követelésére kell koncentrálni. A harmadik kategória a báránybőrbe bújt farkas, aki a kedvessége mögé rejti el, hogy követelései igazságtalanok. Általában valamilyen igény rejtőzik a követelés mögött, és az a feladata a tárgyalónak, hogy kiderítse, mi is ez valójában. Az ilyen tárgyalásokon mindig együttműködőnek kell maradni, és árat kell szabni az igényeknek. Az utolsó kategória az igazi farkas, aki tárgyalás és viselkedés területén is méltánytalan.

"A mindennapi tapasztalatok azt mutatják, hogy a többség nem igazán tud boldogulni egy agresszív tárgyalóval. A szituációt többféleképpen is kezelhetjük: magasabb döntéshozói szintre, vagy akár holtpontra is vihetjük a tárgyalást. Ha valóban ismerjük a szükségleteket, átfogalmazhatjuk az ajánlatot, és természetesen csodafegyverként használva akár szünetet is kérhetünk. Az elmondottakból az a tanulság, hogy mindig szabjunk árat a követelésnek, és adjuk meg amit akarnak, de a mi feltételeink szerint" - összegezte Papp Zoltán.

Az elméleti ismertető után Tollas Attila vezető tanácsadó esettanulmányokon keresztül mutatta be, hogy sokszor az agresszió mögött személyes célok állnak, amelyek a legtöbb esetben az üzleti célok elé kerülnek. "Az egyik ügyfelünknél a felkészülés szakaszában kiderült, hogy akár azonnal el tudná fogadni a másik oldal ajánlatát, de az egóját zavarta, hogy nem kap engedményt. A tárgyalás szakaszában pedig az ajánlatot benyújtó, szinte minden ár és feltétel csökkentési megoldást elfogadott egy kivételével. Ragaszkodott hozzá, hogy az ügyfél a munka idejére autót biztosítson a tanácsadó (saját maga) számára. A kényelmi szempontja miatt lényegesen kedvezőtlenebb üzletbe is belement." Ez pedig felveti a munkáltató oldaláról is azt a kérdést, hogy vajon tudja-e, hogy az alkalmazott milyen mértékben képviseli a cég érdekeit. Van-e olyan ösztönző rendszer, amely segíti az érték- és profitteremtést, amelynek teljesítésében érdekelt a munkavállaló, és a többlet egy részét a saját ösztönzésére fordíthatja - akár képzések formájában" - mondta Tollas Attila.

A Scotwork munkatársai elméleti és gyakorlati példákon mutatták be, hogyan gondolkodnak a piac által megváltoztatott tárgyalási arénáról, illetve azokat a helyzeteket, melyekben ők mint tanácsadók segíteni tudnak.
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
A tanár is munkavállaló!?

Employer branding, toborzás, munkáltatói márka, karrierút, megtartás, juttatások, bérbenchmark stb. Szinte már elcsépelt szavak, unalomig... Teljes cikk

Megállítható-e a képzett munkaerő külföldre áramlása?

A brain drain, azaz „agyelszívás” a magasan képzett munkavállalók elvándorlását jelenti egy fejlettebb, magasabb életszínvonalat biztosító... Teljes cikk

Hányan vannak azok, akik munka nélkül egyáltalán nem engedhetnék meg maguknak a tanulást?

Az Eurostudent legfrissebb felmérése szerint hazánkban a felsőoktatásban tanuló hallgatók egynegyede (25%) közepes anyagi nehézségekkel küzd, míg a... Teljes cikk