kapubanner for mobile
Megjelent: 12 éve

"Farkastörvények", avagy hogyan viselkedjünk a tárgyalási arénában

Egy sajtóreggeli keretében kiderült, hogyan változtatta meg a gazdasági válság a tárgyalások menetét, és milyen módon érdemes a mostani piaci helyzetben sokszor agresszíven tárgyaló partnereket kezelni, hogy a tárgyalás végén mindkét fél végre is akarja majd hajtani a megállapodást.

A Scotwork Hungary azért hívta össze az újságírókat, hogy megmutassa, hogy a mostani piaci helyzetben sokszor agresszíven tárgyaló partnereket milyen módon érdemes kezelni úgy, hogy a tárgyalás végén mindkét fél végre is akarja majd hajtani a megállapodást. Papp Zoltán a Scotwork ügyvezető igazgatója bemutatta, milyen típusai vannakaz agresszív tárgyalóknak, és ezek kezelésére útmutatót is adott a résztvevők számára. A szakember négy fajta "farkast" (agresszív tárgyalót) különböztetett meg. Az úri farkast, a kamu farkast, a báránybőrbe bújt farkast, és az igazi farkast.

Az első kategória jó tárgyalópartner, mert méltányosan viselkedik és követel, ezért nincs is vele probléma. A kamu farkasra ez csak a követelés tekintetében igaz, a viselkedése méltánytalan. Ebben az esetben nem kell foglalkoznunk a partner modorával, csak a követelésére kell koncentrálni. A harmadik kategória a báránybőrbe bújt farkas, aki a kedvessége mögé rejti el, hogy követelései igazságtalanok. Általában valamilyen igény rejtőzik a követelés mögött, és az a feladata a tárgyalónak, hogy kiderítse, mi is ez valójában. Az ilyen tárgyalásokon mindig együttműködőnek kell maradni, és árat kell szabni az igényeknek. Az utolsó kategória az igazi farkas, aki tárgyalás és viselkedés területén is méltánytalan.

"A mindennapi tapasztalatok azt mutatják, hogy a többség nem igazán tud boldogulni egy agresszív tárgyalóval. A szituációt többféleképpen is kezelhetjük: magasabb döntéshozói szintre, vagy akár holtpontra is vihetjük a tárgyalást. Ha valóban ismerjük a szükségleteket, átfogalmazhatjuk az ajánlatot, és természetesen csodafegyverként használva akár szünetet is kérhetünk. Az elmondottakból az a tanulság, hogy mindig szabjunk árat a követelésnek, és adjuk meg amit akarnak, de a mi feltételeink szerint" - összegezte Papp Zoltán.

Az elméleti ismertető után Tollas Attila vezető tanácsadó esettanulmányokon keresztül mutatta be, hogy sokszor az agresszió mögött személyes célok állnak, amelyek a legtöbb esetben az üzleti célok elé kerülnek. "Az egyik ügyfelünknél a felkészülés szakaszában kiderült, hogy akár azonnal el tudná fogadni a másik oldal ajánlatát, de az egóját zavarta, hogy nem kap engedményt. A tárgyalás szakaszában pedig az ajánlatot benyújtó, szinte minden ár és feltétel csökkentési megoldást elfogadott egy kivételével. Ragaszkodott hozzá, hogy az ügyfél a munka idejére autót biztosítson a tanácsadó (saját maga) számára. A kényelmi szempontja miatt lényegesen kedvezőtlenebb üzletbe is belement." Ez pedig felveti a munkáltató oldaláról is azt a kérdést, hogy vajon tudja-e, hogy az alkalmazott milyen mértékben képviseli a cég érdekeit. Van-e olyan ösztönző rendszer, amely segíti az érték- és profitteremtést, amelynek teljesítésében érdekelt a munkavállaló, és a többlet egy részét a saját ösztönzésére fordíthatja - akár képzések formájában" - mondta Tollas Attila.

A Scotwork munkatársai elméleti és gyakorlati példákon mutatták be, hogyan gondolkodnak a piac által megváltoztatott tárgyalási arénáról, illetve azokat a helyzeteket, melyekben ők mint tanácsadók segíteni tudnak.
  • 2024.07.10GDPR A HR-BEN: ADATVÉDELEM A MUNKAHELYEN Programunkon gyakorlati oldalról tekintjük át a munkaviszonnyal összefüggésben leggyakrabban előforduló kérdéseket, tipikus buktatókat és lehetséges hibákat, melyek az elmúlt 6 év során a GDPR szabályozás létrejöttét követően felmerültek.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.09.05Business Beach Conference Az Ingatlan Regatta már 8 éve köti össze az ingatlanpiac legfontosabb szereplőit egy különleges sporteseménnyel. Az idei évtől kezdve, Litkey Farkassal közös szervezésben “új” eseményként csatlakozik hozzánk a Bankár Kupa.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.09.26Best Practice Fórum - Roto A Fórum Célja: A Digitalizációs és Lean szemléletű folyamatfejlesztések sikeres vállalati megoldásainak, jó gyakorlatainak megosztása a fórum résztvevői között. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.10.02Tréning Kerekasztal Konferencia 2024. A 2024-es, őszi Tréning Kerekasztal Konferenciánk célja, hogy a résztvevők sokféle megközelítést kapjanak arról, a technológia hogyan épülhet be a tréningek világába.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Mi a közös az anyai és vezetői készségekben?

Határozottság, konfliktuskezelés, problémamegoldó képesség és empátia: ezek a legfőbb vezetői tulajdonságok, melyek édesanyaként is... Teljes cikk

"Digitális jogosítvány" nélkül nagyot fog ütni a "digitális üvegplafon"

A mesterséges intelligenciára érdemesebb nem veszélyként, hanem a digitális műveltség részeként tekinteni, aminek a fejlesztése nemcsak a... Teljes cikk

Hogyan hangoljunk össze embereket különböző kultúrákból vállalati közegben?

Rengeteg érzelem, meggyőződés, konfliktus és öröm, egymástól tanulás és összefeszülés övezi az interkulturális szervezetek működését. A... Teljes cikk