kapubanner for mobile
Megjelent: 13 éve

"Farkastörvények", avagy hogyan viselkedjünk a tárgyalási arénában

Egy sajtóreggeli keretében kiderült, hogyan változtatta meg a gazdasági válság a tárgyalások menetét, és milyen módon érdemes a mostani piaci helyzetben sokszor agresszíven tárgyaló partnereket kezelni, hogy a tárgyalás végén mindkét fél végre is akarja majd hajtani a megállapodást.

A Scotwork Hungary azért hívta össze az újságírókat, hogy megmutassa, hogy a mostani piaci helyzetben sokszor agresszíven tárgyaló partnereket milyen módon érdemes kezelni úgy, hogy a tárgyalás végén mindkét fél végre is akarja majd hajtani a megállapodást. Papp Zoltán a Scotwork ügyvezető igazgatója bemutatta, milyen típusai vannakaz agresszív tárgyalóknak, és ezek kezelésére útmutatót is adott a résztvevők számára. A szakember négy fajta "farkast" (agresszív tárgyalót) különböztetett meg. Az úri farkast, a kamu farkast, a báránybőrbe bújt farkast, és az igazi farkast.

Az első kategória jó tárgyalópartner, mert méltányosan viselkedik és követel, ezért nincs is vele probléma. A kamu farkasra ez csak a követelés tekintetében igaz, a viselkedése méltánytalan. Ebben az esetben nem kell foglalkoznunk a partner modorával, csak a követelésére kell koncentrálni. A harmadik kategória a báránybőrbe bújt farkas, aki a kedvessége mögé rejti el, hogy követelései igazságtalanok. Általában valamilyen igény rejtőzik a követelés mögött, és az a feladata a tárgyalónak, hogy kiderítse, mi is ez valójában. Az ilyen tárgyalásokon mindig együttműködőnek kell maradni, és árat kell szabni az igényeknek. Az utolsó kategória az igazi farkas, aki tárgyalás és viselkedés területén is méltánytalan.

"A mindennapi tapasztalatok azt mutatják, hogy a többség nem igazán tud boldogulni egy agresszív tárgyalóval. A szituációt többféleképpen is kezelhetjük: magasabb döntéshozói szintre, vagy akár holtpontra is vihetjük a tárgyalást. Ha valóban ismerjük a szükségleteket, átfogalmazhatjuk az ajánlatot, és természetesen csodafegyverként használva akár szünetet is kérhetünk. Az elmondottakból az a tanulság, hogy mindig szabjunk árat a követelésnek, és adjuk meg amit akarnak, de a mi feltételeink szerint" - összegezte Papp Zoltán.

Az elméleti ismertető után Tollas Attila vezető tanácsadó esettanulmányokon keresztül mutatta be, hogy sokszor az agresszió mögött személyes célok állnak, amelyek a legtöbb esetben az üzleti célok elé kerülnek. "Az egyik ügyfelünknél a felkészülés szakaszában kiderült, hogy akár azonnal el tudná fogadni a másik oldal ajánlatát, de az egóját zavarta, hogy nem kap engedményt. A tárgyalás szakaszában pedig az ajánlatot benyújtó, szinte minden ár és feltétel csökkentési megoldást elfogadott egy kivételével. Ragaszkodott hozzá, hogy az ügyfél a munka idejére autót biztosítson a tanácsadó (saját maga) számára. A kényelmi szempontja miatt lényegesen kedvezőtlenebb üzletbe is belement." Ez pedig felveti a munkáltató oldaláról is azt a kérdést, hogy vajon tudja-e, hogy az alkalmazott milyen mértékben képviseli a cég érdekeit. Van-e olyan ösztönző rendszer, amely segíti az érték- és profitteremtést, amelynek teljesítésében érdekelt a munkavállaló, és a többlet egy részét a saját ösztönzésére fordíthatja - akár képzések formájában" - mondta Tollas Attila.

A Scotwork munkatársai elméleti és gyakorlati példákon mutatták be, hogyan gondolkodnak a piac által megváltoztatott tárgyalási arénáról, illetve azokat a helyzeteket, melyekben ők mint tanácsadók segíteni tudnak.
  • 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznakinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Mesterséges intelligencia a nyelvoktatásban: "Az AI már megírja helyettem", de ki beszél majd helyetted?

Az elmúlt hónapokban, amikor beültünk egy-egy céges nyelvórára, egyre gyakrabban hallottuk ezt a mondatot a résztvevőktől: "Most már a ChatGPT... Teljes cikk

Erre van szüksége a cégeknek az SNI tanulók foglalkoztatásához

A Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK) 2024-ben folyamatosan hangsúlyt fektetett a szakképzésben résztvevő SNI-tanulók duális képzésben való... Teljes cikk

Nagy siker: a világ legjobb egyetemére került be egy magyar középiskolás lány

A budapesti Szent István Gimnázium 12. osztályos diákja, Keresztély Zsófia sikeresen felvételizett a világ egyik legjobb - egyes listák szerint a... Teljes cikk